728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی: رژ‌یم آخوندی منشأ اصلی جنگ‌افروزی و بزرگ‌ترین دشمن صلح در منطقه

روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، کنفرانسی با عنوان «حمایت از مقاومت و مبارزه مردم ایران برای حقوق‌بشر و عدالت» در پارلمان انگلستان- مجلس اعیان برگزار شد.
در این کنفرانس شماری از نمایندگان دو مجلس، هم‌چنین حقوقدانان و فعالان حقوق‌بشر حضور داشتند و سخنرانی کردند.
. از جمله لرد دیوید آلتون، لرد کارلایل، بارونس الون و نمایندگان باب بلکمن، دکتر لیام فاکس، استیو مک کیب، مارتین دی، جیم شنون.
هم‌چنین برخی وکلا، قضات و حقوقدانان و مدافعان حقوق‌بشر از جمله پروفسور سارا چندلر، لورن اودرل و جاسلین اسکات در این جلسه حاضر بودند.
مریم رجوی به‌صورت آنلاین در این اجلاس شرکت داشت و در شروع جلسه سخنانی خطاب به حاضران ایراد کرد. وی از جمله گفت:
امروز موضوع ایران، دیگر محدود به داخل مرزهای ایران یا حتی محدود به خاورمیانه نیست. رژیم آخوندی همزمان در سه جنگ درگیر است: یکی علیه جامعه جهانی، دیگری علیه مردم خاورمیانه و از همه مهم‌تر جنگ با مردم ایران. این درگیریها ناشی از قدرت رژیم نیست؛ به‌عکس واکنش ناامیدانه در مقابل مقاومت مردم ایران و تلاش آنها برای سرنگونی استبداد مذهبی است.
واکنش رژیم از یک‌سو شامل جهش شمار اعدام زندانیان است. تنها در نوامبر گذشته آنها حداقل ۱۲۰ نفر را در زندانها اعدام کرده‌اند. از جمله هواداران مجاهدین و دیگر قیام‌کنندگان شجاع.
و از سوی دیگر، تروریسم در خارج مرزهای ایران را افزایش داده‌اند.

مریم رجوی با اشاره به تلاش‌های رژیم علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت گفت:
از تیرماه گذشته آنها درباره محاکمه غیابی ۱۰۴ تن از مجاهدین بسیار صحبت کرده‌اند. این نمایش امروز در تهران آغاز شده است.
مقاومت ایران از دو دهه پیش خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم را به یک دادگاه بین‌المللی دعوت کرده بود تا هر ادعایی دارند علیه مجاهدین و مقاومت مطرح کنند.
اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، در این به‌اصطلاح دادگاه، کسی جز جنایتکارانی که وانمود می‌کنند قاضی و وکیل هستند شرکت نکردند.

آنچه رژیم را به این نمایش‌ها مجبور کرده، اول به‌خاطر قیام سراسری مردم ایران، دوم این‌که با گسترش کانون‌های شورشی در بسیاری شهرهای ایران و روی آوردن بیشتر نسل جوان به مجاهدین و شورای ملی مقاومت، نفوذ سیاسی و اجتماعی بیشتری پیدا کرده‌اند.
و سوم این‌که، یک جنبش معتبر بین‌المللی خواهان محاکمه سران رژیم به جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت است. در اکتبر گذشته ۴۵۳تن حقوقدانان بین‌المللی و انستیتوهای حقوقی با انتشار بیانیه‌یی نمایش مسخره قوه قضاییه سرکوبگر رژیم را محکوم کردند. به‌علاوه تاکنون ۱۲۴تن از رهبران پیشین جهان خواستار حسابرسی از سردمداران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت شده‌اند.

این کنفرانس با سخنرانی نمایندگان و سایر شخصیتها و ارائه نظرات و دیدگاههای آنها درباره سیاست درست علیه رژیم آخوندی ادامه یافت.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df795f65-f84e-419c-b2b2-015d54548f3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات