728 x 90

رئیس جمهور برگزیده مقاومت با رئیس مجلس ایتالیا و معاون مجلس سنای این کشور دیدار و گفتگو کرد

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی با آقای جان فرانکو فینی رئیس مجلس ایتالیا دیدار وگفتگو کرد.
رئیس مجلس ایتالیا در دیدار با خانم رجوی که در محل مجلس این کشور صورت گرفت، ضمن خوشامد گویی، تأکید کرد که مردم و مجلس ایتالیا درکنار مردم ایران و مقاومت آنها برای نیل به دموکراسی و حقوق بشرقراردارند.
خانم رجوی در دیدار با رئیس مجلس ایتالیا موقعیت اعتلایابنده مقاومت، وضعیت رژیم آخوندی درمرحله پایانی و خطر این دیکتاتوری مذهبی تروریستی برای صلح منطقه و جهان را تشریح نمود و بر نارضایتی فزاینده جامعه ایران از استبداد مدهبی و عزم جزم مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی تأکید کرد.
دیدار رئیس جمهور برگزیده مقاومت با رئیس مجلس ایتالیا مورد توجه رسانه های ایتالیا و دیگرکشورها قرار گرفت. تلویزیون کانال2ایتالیا طی گزارشی از سفر رئیس جمهور برگزیده مقاومت به این کشور به‌دیدار خانم رجوی با آقای فینی و انتشار بیانیه اکثریت نمایندگان مجلس ایتالیا درحمایت از مقاومت ایران پرداخت و گزارشی از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خانم رجوی و نمایندگان مجلس در سالن لاستامپای مجلس ایتالیا ارائه داد.
خبرگزاری اطریش به نقل از گزارشگر خود در رم نوشت: روز چهارشنبه جان فرانکو فینی رئیس مجلس ایتالیا با خانم مریم رجوی در محل مجلس این کشور دیدار کرد. رجوی از ایتالیا خواست تا برای حذف نام مجاهدین از لیست ممنوعه اروپا اقدام کند و تأکید کردکه این گام برای تغییر دمکراتیک در ایران مفهوم تعیین کننده یی دارد. مریم رجوی گفت :دولت های غربی وضعیت انفجاری جامعه ناراضی ایران و شکنندگی مطلق رژیم را نادیده می گیرند و فریب دروغهای ملاها را خورده اند.
خبرگزاری اتریش افزود: مردم و مقاومت ایران از غرب میخواهند که به سیاست مماشات در برابر ملاها پایان دهد. این خبرگزاری درادامه گزارش خود از رم اضافه کرد: به هنگام دیدار رجوی از پارلمان ایتالیا، صدها ایرانی در حمایت از اپوزیسیون ایران تظاهرات میکردند و روی پیراهن بسیاری از تظاهر کنندگان نوشته شده بود زنده باد رجوی !

خانم اما بنینو معاون مجلس سنای ایتالیا در محل اقامت رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران در رم، حضور یافت و با خانم مریم رجوی دیدار و گفتگو کرد.
خانم اما بنینو، معاون سنای ایتالیا، از 33 سال پیش عضو پارلمان ایتالیا و عضو پارلمان اروپا بوده است، وی از سال 94تا 99 میلادی به مدت 5سال یکی از 12کمیسر اتحادیه اروپا و در سال های 2006تا 2008 وزیر تجارت خارجی ایتالیا بوده است. خانم بنینو از مدافعان برجسته حقوق بشر در اتحادیه اروپا و در سطح بین المللی است.
دیدار معاون مجلس سنای ایتالیا با رئیس جمهور برگزیده مقامت، خانم الیزابتا زامپاروتی نماینده مجلس ایتالیا و آقای سرجیو دلیا رییس انجمن بین المللی حقوق بشری «به قابیل دست نزنید»، نیزحضور داشتند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در دیدار با خانم اما بنینو معاون مجلس سنای ایتالیا، ضمن تشریح آخرین تحولات در ایران ، به نقض فزاینده حقوق بشر و اعدام 29 زندانی در سالگرد قتل عام 30هزار زندانی سیاسی اشاره کرد و گفت برچسب ناعادلانه تروریستی علیه مقاومت ایران یک دستاویز بسیار کارساز برای توجیه اعدام و شکنجه و کشتار توسط رژیم آخوندی است.
خانم رجوی افزود رژیم آخوندی همچنین با بهانه لیست غیرقانونی وظالمانه تروریستی، برای ترتیب دادن انواع توطئه ها و جنایتها علیه مجاهدان شهر اشرف تلاش می کند.
خانم اما بنینو در دیدار باخانم رجوی، ضمن ابراز نگرانی از وخامت وضع حقوق بشر در ایران، به خاطر پیروزی در دادگاه های انگلستان و مصوبه مجلسین این کشور و حذف نام مجاهدین از لیست سازمان های ممنوعه در انگلستان به خانم رجوی تبریک گفت و افزود: بعد از حذف نام مجاهدین از لیست انگلستان دیگر حفظ نام مجاهدین در لیست اتحادیه اروپا کاملا بی مورد است. وی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران ابراز داشت و بر ضرورت یک موضع قاطع در مقابل رژیم آخوندی تاکید کرد.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی درسفرخود به ایتالیا برسر مزار محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت ایران درایتالیا درگورستان معروف تستاچو در شهررم حضور یافت و یاد این شهید سرفراز مقاومت را- که در اسفندماه سال 1371به دست تروریست های اعزامی رژیم آخوندی در رم به شهادت رسید- بانثار گل و قرائت فاتحه گرامی داشت
خانم رجوی در میان جمعی از مسئولان کمیسیونها و اعضای شورای ملی مقاومت که ایشان را همراهی می‌کردند، از تلاش های مبارزاتی محمد حسین نقدی و اخلاص و فداکاری او در مبارزه با دیکتاتوری مذهبی یاد کرد و گفت شهید سرفراز مقاومت محمد حسین نقدی نقشی تعیین‌کننده در شکل‌گیری فعالیتهای شورای ملی مقاومت در ایتالیا داشت. وقتی در پارلمان ایتالیا بیانیه اکثریت در حمایت از اهداف مقاومت ایران اعلام شد، درظاهر جای او خالی بود ولی همه چیز از تلاش های فداکارانه و پرشور نقدی برای معرفی شورای ملی مقاومت و رساندن صدای آزادیخواهی مردمش حکایت می کرد. رژیم آخوندی به دلیل همین تلاش های نقدی از او کینه داشت و سرانجام خون پاکش را در شهر رم بر زمین ریخت. ما یک بار دیگر با تجدید عهد بر سرمزار نقدی، خطاب به او می گوییم که تلاش هایش به ثمرمی نشیند و راهش تا رسیدن به مقصد پیروزی و آزادی ایران ادامه خواهد یافت.
آقای محسن رضایی نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا و معاون دبیرخانه شورا و اقای رضا اولیا هنرمند عضو شورای ملی مقاومت و دوست و همرزم قدیمی محمدحسین نقدی طی سخنان کوتاهی از شور و اشتیاق مبارزتی و ازجمله تلاش وعلاقه شدید نقدی برای پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی و شرکت در عملیات فروغ جاویدان سخن گفتند.
اعضای شورا و همرزمان نقدی ضمن قرائت فاتحه و تجلیل از این شهید سرفراز راه آزادی، با نثار گل بر مزارش یاد او را گرامی داشتند
رئیس جمهور برگزیده مقاومت درگورستان تستاچو رم برمزار زنده یاد پائولو اونگاری از چهره های فعال حقوق بشر ایتالیا و مسؤل سابق حقوق بشر در نخست وزیری این کشور و از حامیان مقاومت و مدافعان حقوق مردم ایران که درسال 1999 میلادی درگذشت حاضرشد، و با نثار گل یاد او را گرامی داشت.
خانم رجوی هم چنین برمزار آنتونیو گرامشی از رهبران تاریخی حزب کمونیست ایتالیا و از چهره های نامدار مبارزات ضد فاشیستی این کشور حاضرشد و با نثار گل از او تجلیل کرد.، آقای رضا اولیا ضمن توضیحات کوتاهی درمورد سابقه و جایگاه مبارزتی گرامشی گفت مقاومت ضد فاشیستی مردم ایران با مبارزات ضد فاشیستی آنتونیو گرامشی از بابت اهداف انسانی و آزادیخواهی همسوست و دریک مسیرتاریخی به هم پیوند می خورند

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در سفر به ایتالیا از مزار سرباز گمنام که از بناهای سمبلیک و تاریخی شهر رم است، دیدار کرد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در سفر خود به ایتالیا از دفترنمایندگی شورا در رم و محل شهادت محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت در نزدیکی این دفتر، دیدن کرد.
خانم رجوی ابتدا در محل شهادت محمد حسین نقدی که در اسفند سال 1371 براثر حمله تروریست های رژیم آخوندی در رم به شهادت رسید حاضر شد و با نثار شاخه های گل یاد این شهید سرفراز مقاومت را گرامی داشت.
در محل شهادت نقدی، شهرداری رم با غرس یک درخت و نصب یک لوحه یاد بود، خاطره او را گرامی داشته است. برروی این لوحه ماندگار، پس از علائم اختصاری ویژه شهرداری رم، چنین نوشته شده است:
به یاد
محمد حسین نقدی
عضو مقاومت ایران علیه دیکتاتوری رژیم خمینی
که دراین میدان در16مارس1993
در راه مبارزه برای آزادی خلقش ترورشد
برای زنده کردن یادش
درخاطر رهگذرانی
که از این جا عبورمی کنند
16مارس1996- رم
رئیس جمهور برگزیده مقاومت، لحظاتی بعد از بزرگداشت خاطره شهید سرفرار مقاومت محمد حسین نقدی در محل شهادتش در نزدیکی دفتر رسمی شورای ملی مقاومت ایران در رم، درمیان ابراز احساسات هموطنانمان به محل دفتر وار شد و ازسوی آقای ابوالقاسم رضایی معاون دبیرخانه و نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا مورد استقبال قرارگرفت
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در سخنانی که در محل دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت درایتالیا خطاب به هموطنانمان ایراد کرد، ازجمله گفت: درود برشما که با تظاهرات و آکسیونهای پرشورتان صدای مردم اسیر و سرکوب شده در داخل ایران و صدای مقاومت برای آزادی را در همه جا فریاد می کنید.
بسیار خوشحالم که در این جا شما را می‌بینیم. در این جا، در دفتر شورای ملی مقاومت در رم که ربع قرن است فعالیت پر باری را ادامه داده است. این مکان، جای کسانی است مثل نقدی شهید نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا که شما می‌دانید چه انسان والایی بود. و هم چنین شهیدان دیگری که درطول این سال ها در این جا فعالیت کرده اند. درود برهمه آنها.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در ادامه سخنانش گفت: در این چند سال به خصوص پنج شش سال گذشته، مقاطعی بود که دشمن ادعا می‌کرد دیگر این مقاومت به پایان کار خودش رسیده و آینده‌یی برای آن متصور نیست. ولی حالا به حرف های پارلمانترها و سیاستمداران و رسانه‌ها در همین چند روز نگاه کنیدکه اذعان می‌کنند خط و استراتژی این مقاومت درست بود و پایداریش را تحسین می‌کنند و اذعان می‌کنند که این مقاومت آلترناتیو واقعی رژیم آخوندی و تنها راه حل است.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در دیدار از دفترنمایندگی شورا در ایتالیا فهرست 20هزارتن از شهیدان مجاهد خلق و هم چنین یک هدیه سمبلک از دروازه ورودی شهر اشرف را به این دفتر هدیه کرد.
درجریان دیدار رئیس جمهور برگزیده مقاومت از دفترنمایندگی شورا آقای رضا اولیا مجسمه ساز و نقاش عضو شورای ملی مقاومت یک اثر نفیس خود را که تصویر کبوترصلح روی سرامیک بود به رئیس جمهور برگزیده مقاومت هدیه کرد.
خانم رجوی درخاتمه سخنانش خطاب به هموطنان گفت:
خسته نباشید. درود برشما . درود برتلاش ها وعزم جزم شما برای آزادی ایران، شما با تکیه بر تجربه های زیادی که دارید، حتما می توانید به بهترین صورت برای مقاومتتان و برای اشرف و برای مردمتان تلاش کنید و مطمئنم که در آینده نزدیک دستاوردها و موفقیتهایتان صدبار بیشتر خواهد شد.
خانم رجوی در خاتمه سفر 5روزه خود به ایتالیا، رم را به سوی پاریس ترک کرد.
در فرودگاه لئوناردو داوینچی رم ایرانیان آزاده و هموطنان مقیم ایتالیا با شعارها و ابراز احساسات پرشور خود خانم رجوی را بدرقه کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66ea916e-12a6-403d-b36f-c9d9999cee31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات