728 x 90

سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در یک جلسه پارلمانی، با شرکت دهها نماینده مجلس ایتالیا

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
رئیس جمهور برگزیده مقاومت دریک جلسه پارلمانی که با شرکت ده ها نماینده مجلس ایتالیا ، فعالان حقوق بشر و شخصتیهای سیاسی و حامیان مقاومت و شماری از مسؤلان و اعضای شورای ملی مقاومت ایران در یکی از سالنهای پارلمان ایتالیا تشکیل شد، سخنرانی کرد.
در این جلسه آنتونیو استانگو Antonio Stango رئیس انجمن حقوق بشری هلسینکی واچ و رئیس کمیته پارلمانی ایران آزاد درایتالیا، خانم الیزابتا زامپاروتی Elizabetta Zamparuttiنماینده مجلس ایتالیا ازحزب رادیکال، کارلو چیچولی، نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی و نماینده مجلس از حزب ائتلاف ملی (حزب حاکم ایتالیا)، لرد کینگ عضو مجلس اعیان انگلستان ازحزب کارگر، دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار ، الکساندرو فورلانی Alessandro Forlani نماینده سابق پارلمان ایتالیا ،خانم سعاد اسبای suad-sbaiنماینده عرب تبار مجلس ایتالیا ، داریو ریولتا Dario Rivolta نماینده سابق مجلس ایتالیا و سخنگوی روابط خارجی حزب زنده باد ایتالیا ، آرلی یو میزیتی Aurelio Misiti نماینده مجلس ایتالیا ازحزب ارزش های ایتالیا ، ماسیمو وانوچی Massimo Vanucciنماینده مجلس ایتالیا ازحزب دموکرات ، دکتر میناس ابراهیم الیوسفی رئیس حزب دموکرات مسیحی عراق ، استفانو منیکاچی وکیل و نماینده سابق مجلس ایتالیا سخنرانی کردند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در آغازسخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس ایتالیا گفت :
از حضور در خانه دمکراسی ایتالیا خوشوقتم. از جانب مردم کشورم، به ایتالیا و مردم و منتخبان آنها درود می‌فرستم. کشور شما با فرهنگ و تمدنی درخشان و مردمی مهربان در میان ایرانیان از احترام زیادی برخوردار است. خوشحالم که امروز هم اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا با حمایت از مقاومت ایران در شرائط بغرنج کنونی، صحیح‌ترین سیاست را ترسیم کرده‌اند.آنها به قول لئوناردو داوینچی دانستن و تمایل داشتن را کافی ندانسته‌اند، بلکه به آن عمل کرده‌اند.
به همه آنها درود می‌فرستم.
دوستان گرامی
رژیم ملاها تنها با سرکوب بی‌رحمانه مردم خود را حفظ کرده‌ است. با حلق‌آویز نوجوانان در خیابان ها، با دست و پا بریدن در ملاعام، با دستگیری روزانه چند هزار نفر،و با سنگسار . هم اکنون هشت زن و یک مرد زندانی در نوبت اجرای سنگسارند.
این رژیم در ضعف کامل بسر می‌برد و توسط بحران های سیاسی و اقتصادی محاصره شده است.
اما سستی سیاست غرب که ناشی از مماشات با ملایان است، به این رژیم امکان قدرت‌نمایی داده است.
متأسفانه قدرت های غرب با مذاکرات بی‌نتیجه و مستمر و طولانی به مدت بیش از پنج سال، به ملاها امکان می‌دهند که وقت کشی کنند.آنها هم‌چنین برای جلب رضایت این رژیم، به او امتیازها و مشوق های فراوان میدهند ، یک مشوق پنهان برای رژیم ایران، اعمال محدودیت علیه مقاومت ایران است.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت درادامه سخنانش برچسب ظالمانه به مجاهدین را مهمترین مشوق و امتیاز به آخوندهای ضدبشر دانست و گفت:
آخوندها از حفظ برچسب به عنوان مجوزی برای ادامه اعدام ها سود می‌برند.
آنها از این برچسب برای ایجاد یک فاجعه انسانی علیه ساکنان شهر اشرف در عراق، محل استقرار 3500تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران استفاده می‌کنند.
مردم و مقاومت ایران از غرب می‌خواهند سیاست امتیاز دادن به قاتلان مردم ایران را متوقف کنند.
این سیاست جهان را با خطر جنگ رو به رو کرده است. اگر بنیادگرایان بمب اتمی به دست بیاورند، جنگ جهانی سوم پیش خواهد آمد. براین اساس، ما راه حل سوم را به جهان پیشنهاد کرده‌ایم. یعنی نه مماشات نه جنگ، بلکه تغییر دمکراتیک به دست مردم و مقاومت ایران. این تغییر در دسترس است. کشورهای غربی با برچسب تروریستی علیه مجاهدین و مشارکت عملی در سرکوب اپوزیسیون، به مثابه بزرگترین راه بند تغییر در ایران عمل میکنند و الا این مقاومت همه ظرفیتهای لازم برای ایجاد تغییر را در اختیار دارد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت درخاتمه سخنانش گفت: از شما منتخبان شریف مردم ایتالیا می‌خواهم حمایت خود را از تغییر دمکراتیک در ایران گسترش دهید زمان آن است که از دولت خود به خواهید شورای ملی مقاومت را به رسمیت بشناسد.
سخنانم را با گرامی‌داشت یکی از سمبلهای دوستی میان مردم ایران و ایتالیا به پایان می‌برم.
او محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیاست که در سال 1993 توسط دیپلمات ‌تروریست های ملایان در رم ترور شد.دو سال پیش دادگاه عالی جنایی رم اعلام کرد : قتل او توسط بالاترین مقام رژیم ایران تصمیم‌گیری شده است.
نقدی و صد و بیست هزار تن دیگر که توسط ملایان اعدام شده‌اند، بهایی است که مردم ایران برای کسب آزادی پرداخته‌اند.
مردم ایران شایسته کسب آزادی و دمکراسی اند. آنها از شما می‌خواهند که به یاریشان برخیزید.
از همه شما متشکرم

درآغاز این جلسه آنتونیو استانگو Antonio Stango رئیس انجمن حقوق بشری هلسینکی واچ و رئیس کمیته پارلمانی ایران آزاد درایتالیا گفت:برای ما افتخار بزرگی است که اکنون خانم رجوی را که برای اولین بار به ایتالیا آمده اند، در جمع خودمان داریم حضور ایشان درایتالیا به دعوت گروه های مختلف پارلمانی و کمیته پارلمانی ایران آزاد صورت گرفت و امروز یک روز تاریخی و فراموش ناشدنی برای من است. از طرف گروه پارلمانی ایران آزاد از همه گروه های پارلمانی نشکر می کنم.
سپس خانم الیزابتا زامپاروتی Elizabetta Zamparuttiنماینده مجلس ایتالیا ازحزب رادیکال،طی سخنانی گفت:بسیارخوشحالم که امروز خانم رجوی را درکشورخودمان میبینم، این یک حضور زنده و بسیار مهم ولازم درمقابله با رژیم ایران است. من همیشه انتخاب خانم رجوی را ازسوی مقاومت ایران تحسین کرده ام. رژیم حاکم برایران به نسبت میزان جمعیت رکوردار اعدام درجهان است. در ایران نقض وحشتناک حقوق بشر و بدترین شکنجه های قرون وسطایی و جداسازیهای جنسی اعمال می شود. رژیم عقب افتاده و دیکتاتور حاکم برایران هیچ احترامی برای ابتدایی ترین معیارهای حقوق بشر قائل نیست.
خانم زامپاروتی با اشاره به ستم مضاعف آخوندها بر زنان ایران افزود : من احترام ویژه یی برای مبارزات مجاهدین وبه خصوص زنان مجاهد قائلم. برای ایتالیا مهم است که نسبت به نقض وحشتناک حقوق بشر درایران و هم چنین نسبت به آن چه که درخاورمیانه می گذرد وناشی ازدخالت های این رژیم است، حساس باشد . ایتالیا باید مسؤلیت خاصی برای اتخاذ یک سیاست قاطع و درست برعهده بگیرد. برای این که به هدف برسیم قاطعیت وایمان ضروری است.
کارلو چیچولی ، نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی و نماینده مجلس از حزب ائتلاف ملی (حزب حاکم) گفت:
غرب می تواند چشمهایش را ببند و درمورد ایران خودش را گول بزند . اما سران رژیم ایران در مورد ما چشمهایشان را نمی بندند فقط کافی است به عراق، به لبنان و به فلسطین نگاه کنید هر جایی که رژیم ایران وجود دارد صلح نیست.
اگر به اوضاع حقوق بشر نگاه کنید وضعیت ایران اسفناک است. ما می بایست چشم هایمان را به روی این اوضاع باز کنیم. خانم رجوی سمبل مخالفت با این اوضاع است . ایشان اکنون از مجلس ایتالیا دیدن می کنند. این برای سیاست ایتالیا مهم و سرفصل جدیدی است. افکارعمومی ایتالیا بسیار مسرور است که امروز رئیس جمهورمقاومت ایران را در کنار خودش دارد.
دراجلاس پارلمانی ایتالیا دوتن از اعضای مجلسین انگلستان نیز شرکت داشتند و سخنرانی کردند.
لرد کینگ عضو مجلس اعیان انگلستان ازحزب کارگر، گفت: خانم رجوی من خوشحالم که امروز درکنار شما هستم من ازطرف نمایندگان مجلس انگلستان آمده ام که از مقاومت ایران حمایت می کنند. تغییر درایران در دسترس است. شورای ملی مقاومت آلتر ناتیو واقعی و دموکراتیک رژیم ملاهاست ولی غرب به جای حمایت از این راه حل، مجاهدین را به خواست آخوندها درلیست گذاشت.
من افتخار می کنم که جزو سی و پنج نماینده یی بودم که دولت انگلستان را برسر این موضوع به چالش کشیدیم و قاضی القضات انگلستان سرانجام این نامگذاری غیرعادلانه را لغو کرد . اتحادیه اروپا بایستی بداند که باید بدون درنگ این نامگذاری را لغو کند. اتحادیه اروپا یک بار دیگر این نامگذاری شرم آور را تکرار کرده و این یک تراژدی سیاسی است. من از دولت ها می خواهم که قدم جدی بردارند وحکم دادگاه ها را اجراکنند. هفته گذشته من در پاریس بودم که درآن جااکثریت پارلمان فرانسه از راه حل خانم رجوی حمایت کردند واکنون می بینم که همکاران ما درایتالیا هم همین کار را کرده اند. سازمان مجاهدین یک نیروی دموکراتیک است که باید حمایت شود.
دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار درسخنرانی خود گفت:من بسیار خوشحالم که امروز در کنار شما هستم. بسیار مفتخرم که اینجا هستم. من هم در کنار 35 پارلمانتری بودم که برای خارج شدن مجاهدین از لیست روریستی انگلیس تلاش کردیم.ما می بایست به مراجع اروپایی هم برای حذف نام مجاهدین از لیست مراجعه کنیم ابقای نام مجاهدین درلیست غیرقابل قبول است.
امروز اکثریت پارلمان شما دراین مورد بیانیه صادر کرده است و من بسیار مفتخر هستم که در چنین روزی در کنار شما هستم داستان کشور من داستان کشور شما است. تمدن امروز ما بر پایه تمدن رم باستان پایه گذاری شده و ما می بایست از رم باستان بیاموزیم که حقوق شهروندی وحقوق پایه یی نباید پایمال شود
الساندرو فورلانی Alessandro Forlani نماینده سابق پارلمان ایتالیا سخنران بعدی جلسه بود که گفت : من از طرف حزبم حزب دموکرات مسیحی اینجا هستم .اکنون رژیم ایران مرکز بی ثباتی نه تنها در خاورمیانه بلکه در تمام دنیا محسوب میشود و برای دنیا یک خطر و نگرانی محسوب میشود.
امروز صلح جهانی بوسیله این رژیم در خطر است. به همین دلیل ارزش مبارزه شما زیاد است. من با راه حل سوم شما موافق هستم. دخالت رژیم ایران در عراق محرز است من با همکاران انگلیسی ام موافقم که کاملا غیرقابل قبول است که سازمان مجاهدین در لیست تروریستی باشد اولین تلاش ما می بایست حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی باشد و در قدم بعدی تمام دمکرات های دنیا می بایست درجهت تغییر در ایران تلاش کنند و برای این کار ما باید در کنار مردم ایران قرار بگیریم.
سخنران بعدی اجلاس پارلمانی، خانم سعاد اسبای suad-sbaiنماینده عرب تبار مجلس ایتالیا ، سخنانش را با سلام به خانم رجوی شروع کرد وگفت: من بسیار خوشحالم وافتخار می کنم که خانم رجوی امروز درایتالیا هستند . آثار ظلم وجنایات رژیم بنیادگرای ایران درهمه جا دیده می شود.در الجزایر نیز بسیاری از زنان کشته شده‌اند ولی کسی جرات نمی کند از جنایتی که در حق زنان الجزایر، مصر و ایران، صحبت بکند.
بسیاری از زنان نمی توانند از خانه هایشان بیرون بیایند. بنیادگراها ترجیح میدهند که در کنار قدرتمندان باشند.
مبارزات زنان ایران برای آینده ما نیز مهم است و آینده به دست زنان ایرانی رقم میخورد.
داریو ریولتا Dario Rivolta نماینده سابق مجلس ایتالیا و سخنگوی روابط خارجی حزب زنده باد ایتالیا درسخنان خود گفت:
از حضور خانم رجوی بسیار مفتخرم وتشکرمی کنم که برنامه سیاسی خودشان را معرفی کردند. ما با هیچ اقدام رژیم ایران موافق نیستیم. با آنکه ما مخالف رژیم هستیم ولی تلاش کردیم که با رژیم راه های مذاکره را باز نگه داریم و از تمام راه هایی که میشد با رژیم مذاکره کرد موضوعات را دنبال کنیم. اما متاسفانه دیدیم که هر کجا که رژیم حاضر به مذاکره شد فقط برای آن بود که زمان بخرد و من برای این متاسفم.
در لیست گذاشتن مجاهدین دلیل سیاسی دارد و من میخواهم بگویم که برای ابراز حسن نیت به رژیم این عمل انجام شد تا رژیم را رام کنند. باید گفت که برای این کار هیچ توجیهی وجود ندارد.
آرلی یو میزیتی Aurelio Misiti نماینده مجلس ایتالیا ازحزب ارزش های ایتالیا درسخنرانی خود گفت: من از طرف خودم و رئیس حزبم آنتونیو دی پیترو Antonio DiPietro مفتخرم که در اینجا حضور دارم و حمایت تمام پارلمانترهای حزبم را از شما به همراه دارم . این راه سومی که شما از آن صحبت میکنید با اصول و مبانی قانون اساسی ایتالیا مطابقت دارد من استاد دانشگاه هستم و با بسیاری از ایرانیها در تماس می باشم. هرگز کسی را ندیدم که در رابطه با رژیم آخوندها نظر موافق داشته باشد. مردم ایران شایسته دمکراسی هستند. دولت ایتالیا، پارلمان ایتالیا از احزاب چپ و راست از شما حمایت میکنند. رژیم دیکتاتورها هرگز نمی تواند صلح را تضمین کند. غرب در این رژیم علامت مثبتی نمی تواند پیدا کند. غرب و خصوصا اروپا می بایست منافع زودگذرش را کنار بگذارد.من به آینده امید دارم چرا که از برنامه شما اطلاع دارم و فکر میکنم که شما در آینده نزدیک شما به دمکراسی خواهید رسید.
ماسیمو وانوچی Massimo Vanucciنماینده مجلس ایتالیا ازحزب دموکرات درسخنرانی خود گفت: من سال هاست که از مبارزه شما حمایت می کنم و به عنوان یک پارلمانتر ایتالیا طبیعی میدانم که در کنار جنبش شما قرار داشته باشم. رژیم ایران در کشورهای دیگر دخالت تروریستی میکند. من امیدوارم که این ابتکار امروز به دولت ما و به اتحادیه اروپا به فهماند که می بایست در مقابل رژیم قراربگیرند.
فکر میکنم که مجاهدین می باید مورد حمایت ما قرار بگیرند و این مقدمه ساختن ایران دمکراتیک است.
به شما و مقاومت شما می توان برای آوردن دموکراسی درایران اعتماد کرد. این مقاومت شما وراه حل شماست که خطر جنگ را ازمیان می برد. من متأسفم که لیست تروریستی را برای امتیازدادن به رژیم وسیله کردند ولی کسانی که به دموکراسی اعتقاد دارند، برای این لیست ارزشی قایل نیستند. دکتر میناس ابراهیم الیوسفی رئیس حزب دموکرات مسیحی عراق ازدیگرسخنرانان این جلسه بود. وی گفت: رژیم ایران می بایست دست از دخالت در عراق بردارد. هدف ما با اهداف مردم ایران که همانا دمکراسی می‌باشد یکی است. مسیحیان عراق به خاطر حضور رژیم ایران مورد اختناق قرار می گیرند. بسیاری از آنان مجبور شده‌اند از کشور خود خارج شوند. رژیم ایران میخواهد بمب اتمی بسازد و برای همه دنیا خطرناک است.مردم ایران سال هاست تحت ستم این رژیم هستند مردم عراق از پنج سال پیش هدف ستم رژیم ایران واقع شده اند. مسیحیان درعراق به خاطر سلطه مزدوران رژیم ایران تحت ستم شدیدتراهستند. این رژیم با حقوق بشر هیچ نسبتی ندارد .این رژیم باید سرنگون شود تا مردم ایران وعراق به آزادی برسند وازستم این رژیم خلاص شوند.
در خاتمه جلسه استفانو منیکاچی وکیل و نماینده سابق مجلس ایتالیا طی سخنان پرشوری گفت:
من از خانم رجوی متشکرم که از لئوناردو داوینچی نام بردند. ما از طریق ایشان فهمیدیم در ایران اوضاع حقوق بشر چگونه است. اوضاع در ایران اسفناک است ما می دانیم فتوای تروریستی چیست و حسین نقدی با یک حکم تروریستی در ایتالیا به قتل رسید. امروزخطر بنیادگرایی و تروریسم این رژیم در جهان رو به افزایش است.
من در فرانسه و بروکسل بودم و دیدم چگونه ده ها هزار ایرانی ازمقاومت ایران حمایت می کنند.
ما به وسیله شما بحران ایران را دریافتیم و شنیدیم که هشتاد درصد مردم ایران زیر خط فقرهستند.
شما سال هاست زیر فشار هستید ورنج می برید. ولی عاشق مبارزه هستید.
من خوشحالم که شما ازلیست بیرون امده اید واکنون باید برای به رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران تلاش کنیم.
درپایان این اجلاس پارلمانی آنتونیو استانگو از همه حضار دراجلاس تشکرکرد و برگزاری این جلسه راقدم بزرگی در مقابله با دیکتاتوری آخوندی توصیف نمود.
هم چنین کارلو چیچولی باتشکر ازخانم رجوی به خاطر سفر به ایتالیا و شرکت دراین گردهمایی، گفت طبعا هرمهمانی که ازخارج می آید سیمای کشورش وجنبش خود را نشان می دهد ولی من فکرمی کنم که سفرخانم رجوی درنگرش مردم ایتالیا نه فقط نسبت به ایران و مقاومت ایران بلکه نسبت به تمامی خارجیها، یک تحول مثبت وکیفی ایجاد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3decbfb2-8a9b-4622-a477-c9b9d309f544"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات