728 x 90

پیام مریم رجوی به جلسه در سنای ایتالیا، دفاع از مقاومت برای آزادی ایران، ضرورت مقابله با دشمن اصلی صلح و امنیت جهان

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
پیام مریم رجوی:
نمایندگان محترم مجلس سنا و مجلس ملی ایتالیا
شخصیت‌های برجسته ایتالیا
دوستان مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی

از توجه شما به مسأله ایران و حقوق‌بشر و آزادی و مقاومت ایران قدردانی می‌کنم. شما با تأکید بر مقابله با استبداد مذهبی بر چیزی دست گذاشته‌اید که امروز صلح و امنیت جهان، رهایی خاورمیانه از جنگ و تروریزم و بی‌ثباتی، و آزادی مردم ایران، همه در گرو آن‌ است.

تجربه سه‌دهه‌ گذشته گواهی می‌کند که چشم فرو بستن غرب بر سرکوب مردم ایران، همواره تسهیل‌کننده و راه‌گشای آخوندها برای صدور بنیادگرایی و ترور به‌منطقه و به‌خطر انداختن جهان بوده است.

پس از این تجربه طولانی باید دنیای غرب به‌ این حقیقت چشم باز کند که آزادی‌ خواهی مردم ایران و مقاومت آنها برای تغییر رژیم، متحد اساسی آزادی و صلح در منطقه و جهان است. کما این‌که سرکوب این جنبش و بستن راه آن برای رشد بنیادگرایی و به‌پا کردن یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها در خاورمیانه و پدیده‌هایی مثل گروه داعش باز کرد.

امروز در ایران یک جنبش اعتراضی وسیع در جریان است. کارگران، معلمان، مردمی که پس‌اندازهایشان توسط مؤسسات نزدیک به ‌سپاه پاسداران غارت شده، بازنشستگان، ملیت‌های سرکوب شده، و سایر اقشار مردم روز به روز بیشتر به این اعتراضها رو می‌آورند. آخوندها خواست‌های آنها را که در نهایت دستیابی به‌آزادی است، نمی‌توانند برآورده کنند. به‌جای آن هر روز به‌اعدام زندانیان و دستگیریهای کور رو می‌آورند تا جامعه را کنترل کنند.

در دوران روحانی دست‌کم ۳۲۰۰نفر اعدام شده‌اند. بخشی از این اعدامها کسانی هستند که در دوران نوجوانی مرتکب جرم شده‌اند. هم‌چنین حداقل ۸۱زن در میان اعدام‌شدگان این دوره هستند.
این البته بخشی از فشارهای سرکوبگرانه‌ علیه زنان است. اعمال تبعیض‌های شدید در پهنه‌های سیاسی، حقوقی، اقتصادی و خانوادگی، تحمیل پوشش اجباری و انواع روش‌های زن‌ستیزانه مطابق قوانین شرع آخوندی همه روز در کار است.

آخوندها به‌روشنی می‌دانند که بدون این فشارها به ‌زنان، نمی‌توانند یک جامعه به‌شدت ناراضی را تحت سلطه خود نگه دارند.
آنها در حقیقت در حال جنگ علیه مردم ایران هستند. این جنگ توسط سپاه پاسداران اهرم اصلی استبداد مذهبی انجام می‌شود. یعنی همان نیرویی که به ‌آزادی‌کشی در ایران مشغول است، در حال جنگ و کشتار در سوریه و عراق و یمن و لبنان و افغانستان و نقاط دیگر منطقه است. سکوت و بی‌عملی غرب در قبال چنین نیروی مخرب و بیرحمی، راه را برای اشغالگریها و تجاوزکاریهای آن باز کرده است.

دولت‌های غرب به‌درستی گروه داعش را تهدیدی برای تمام جهان تشخیص دادند و در دو سال گذشته در مقابله با آن نقش اساسی ایفا کردند. واقعیت این است که سپاه پاسداران تهدیدی به‌مراتب بزرگتر از گروه داعش است و بدون مقابله با آن خاورمیانه و جهان رنگ آرامش نخواهد دید.
به‌همین دلیل، ما دولت ایتالیا و کمپانی‌های این کشور را از هر گونه معامله‌یی با سپاه پاسداران برحذر می‌داریم. بخش عمده اقتصاد ایران و به‌ویژه صادرات و واردات در دست سپاه پاسداران است. معاملات تجاری ایتالیا و سایر کشورها با رژیم ایران برای ده میلیون بیکار ایرانی شغلی نمی‌آورد. این معاملات زندگی دهها میلیون جمعیت زیر خط فقر در ایران را حتی اندکی بهتر نمی‌کند. اما به‌سپاه پاسداران برای مقابله با جنبش آزادی در ایران و تشدید جنگ و ترور در خاورمیانه سود می‌رساند. پاسداران به‌عنوان مهم‌ترین عامل کشتار و سرکوب و ترور باید در لیست‌های سیاه قرار گرفته و تحریم‌های همه‌جانبه بر آنها اعمال شود.

ما هم‌چنین از دولت ایتالیا و همه احزاب و شخصیتها و نهادهای مدافع حقوق‌بشر در این کشور می‌خواهیم که از درخواست مقاومت ایران از ملل‌متحد برای تشکیل یک کمیسیون تحقیق درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷به‌منظور قرار دادن مسئولان این جنایت علیه بشریت در برابر عدالت حمایت کنند. و از مجلس سنا و مجلس ملی ایتالیا می‌خواهم به‌طور رسمی این قتل‌عام را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت اعلام کنند. و ایتالیا روابط خود با استبداد مذهبی حاکم بر ایران را به‌توقف اعدام و شکنجه مشروط سازد.

بار دیگر از سناتورها، نمایندگان و شخصیت‌های ارجمند ایتالیا که به‌ دفاع از برقراری آزادی و دموکراسی در ایران برخاسته‌اند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. این تلاش‌ها پایه‌گذاری عمیق‌ترین دوستی‌ها میان ملت‌های ایتالیا و ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/383ed0be-b80c-43ae-aff8-1c522c1397e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات