728 x 90

دیدار مریم رجوی از نمایشگاه عکس ۱۵۰ سال مبارزه زنان ایران در راه آزادی و آرمان برابری

دیدار مریم رجوی از نمایشگاه عکس ۱۵۰ سال مبارزه زنان ایران در راه آزادی و آرمان برابری
دیدار مریم رجوی از نمایشگاه عکس ۱۵۰ سال مبارزه زنان ایران در راه آزادی و آرمان برابری
دیدار مریم رجوی از نمایشگاه عکس ۱۵۰ سال مبارزه زنان ایران در راه آزادی و آرمان برابری
در جریان کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت روز جهانی زن در آلبانی، یک نمایشگاه عکس، از مبارزات ۱۵۰ساله زنان ایران در راه آزادی همراه با تصاویری از زنان پیشتاز و آزادیخواه ایران، در معرض بازدید شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت.
 
 
مریم رجوی ضمن بازدید از این نمایشگاه، طی سخنانی به تقدیر از مبارزات زنان ایران پرداخت و با تقدیم گل نسبت به زنان شهید و پیشتاز و مجاهدان و مبارزان راه آزادی ادای احترام کرد.
 
 
وی گفت:
از همه کسانی که دست‌اندرکار تهیه و تدارک این ابتکار زیبا بودند، و این صحنه‌ها را برای ما مجدداً یادآوری کردند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
به این دلیل که لحظاتی از راه طولانی و پر مشقت زن ایرانی را در این سالیان آن هم در نبرد با چند دیکتاتوری به‌تصویر کشیده‌اند.
این، تاریخ قهرمانی زن ایرانی است و البته تاریخ رنج‌های زنان ایران هم هست.
عکس‌هایی در این جا هست انگار که هر کدامش هر تابلوش داره یک تاریخ را بازگو می‌کند.
 
 
نگاه کنید به عکسِ شهید قهرمان طاهره طلوع که با دشنه‌ پاسدارانِ خمینی در قلب‌اش به‌شهادت رسید و او را در چهار زبر این چنین به نمایش گذاشتند با آن همه شناعت و قساوت. فکر نمی‌کردند که یک روزی این عکس و این صحنه تبدیل بشود به یک صحنه‌یی که هر زن ایرانی را و هر زن آزادیخواه را در دنیا به جوش و خروش و حرکت در می‌آورد.
یا عکسِ ندا آقاسلطان را در خیابانهای تهران نگاه کنید: آن چه که واقع شد دنیایی را به لرزه در آورد.
یا عکس خواهران عزیزمان در اشرف و لیبرتی چه آنها که در حمله موشکی به‌شهادت رسیدند چه آنها که در حمله رودررو و آن نبرد حماسی که زهره و یارانش آنجاخلق کردند این‌ها همه تاریخ ماست.
 
 
تاریخ پایداری مردم ما برای آزادی علیه استبداد و دیکتاتوری. البته واقعیت این است که در این فرصت کم در این جای محدود نمی‌شود همه این تاریخ را به تصویر کشید و کلاً هم باید گفت که بخشِ کمی از قهرمانی‌های زنان ایران به ثبت رسیده یا به‌تصویر کشیده شده. یا در مورد آن صحبت شده و این بخشی از زن‌ستیزی مرتجعین و حاکمان است که اجازه نمی‌دهند دلاوریها جنگاوریها و قهرمانی‌های زنان حتی بازگو بشه یا به تصویر کشیده بشه آن چه هم که باقی مانده یا تحریف کردند یا سانسور. بهرحال ما از میان انبوه تحریف و سانسور توانسته‌ایم این میزان را به‌دست بیاوریم.
اما واقعیت این است که تلخی‌ها و جراحتها و دردهایی هم از زندگیِ این ۱۵۰ساله خواهران ما در ایران، این جا به تصویر کشیده شده که باز گوشه بسیار بسیار کمی هست از واقعیت. ولی با این حال همین میزان محدود هم خودش یادآوری پیشینه تاریخی زنان ایران است.
 
 
 
و تاریخچه همه تلاش‌هایی که بی‌وقفه در این سالیان زن ایرانی پنهان و آشکار به آن مشغول بوده. بنابراین دلم می‌خواهد این‌جا از مبارزه و فداکاری‌ آن‌ها، از آن همه که بر تخت‌های شکنجه شلاق خوردند و ایستادگی کردند؛ که من الآن نمایندگی از زنان زندانی و خواهران عزیزمان را که در زندانها و در شکنجه‌گاهها در خانه‌های مسکونی و در بندهای مختلف زیر شلاق پاسدار و زیر سرکوب بدتر از شلاق پاسدارها مقاومت کردند تا به این جا آنها را الآن دیدم و افشاگریهای آنها و تلاش‌های روشنگر و آگاهی بخش‌ آنها در همه عرصه‌ها در همین تصاویر کوتاه به‌چشم می‌خورد. باید بگم که آن چه که ما الآن در دست داریم از شعر تا رمان تا آموزش و کارهای علمی و پژوهشی بخش ناچیزی هست از یک تاریخ غنی پربار و طولانی.
این نشان می‌دهد که خواست‌های امروزِ مردم ایران
و به‌خصوص زنان ایران برای آزادی و برابری علیه دیکتاتوریهای حاکم، به‌خصوص علیه دیکتاتوری ولایت فقیه چه پشتوانه قدرتمند غنی و طولانی دارد،
و چطور در این سالیان قدم به قدم این مبارزه تکامل پیدا کرده و چطور توانسته یک نقش محوری در مقاومت مردم ایران برای آزادی را امروز ایفا کند.
وقتی این تصویرها را کنار هم بگذارید،
 
 
معنی‌اش این است که در امتداد همین پایداریها، قطعاً زن ایرانی تاریخ را ورق خواهد زد. دیکتاتوری ولایت فقیه و مرتجع و عقب مانده و قرون‌وسطایی و البته جنگ‌افروز و تروریسم حاکم بر ایران را سرنگون خواهد کرد و روز آزادی مردم ایران فراخواهد رسید. شعار زنان ایران در این سالیان همواره مرگ بر اصل ولایت فقیه زنده باد آزادی.
آری این رژیم سرنگون خواهد شد قطعاً به دست زنان پیشرویی چون شما و نسلی از مردان رها که در مورد آن صحبت کردم و هم‌چنین به همت و یاری زنان و مردان آزاده ایران که دیگر این رژیم را تحمل نخواهند کرد و قطعاً سرنگونی آن بیش از هر زمان دیگر نزدیک است.
و آن روز روز آزادی مردم ایران روز رهایی مردم منطقه از رژیم جنگ‌افروز ولایت فقیه و روزی است که صلح و امنیت در کل دنیا تضمین خواهد شد.
درود بر همه شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/899dd052-4435-4c4a-bf27-90c8f9a1f6c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات