728 x 90

پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به‌مناسبت درگذشت لرد وادینگتون

لرد وادینگتون - مریم رجوی - لرد كوربت
لرد وادینگتون - مریم رجوی - لرد كوربت
مریم رجوی: به‌ عالی‌جناب لرد وادینگتون صدای احترام برانگیز قانون و عدالت، درود

درگذشت عالی‌جناب لرد وادینگتون، جهان بشری را از وجود احترام برانگیزی محروم کرد که گوهر قانون و عدالت را در دفاع از مقاومت‌کنندگان برای آزادی یافت.

شکایت 35تن از اعضای دو مجلس بریتانیا برای رفع ممنوعیت از مجاهدین، از افتخارآمیزترین فرازهای تاریخ دوستی میان ملت‌های ایران و بریتانیاست و لرد وادینگتون یکی از همین منتخبان والا بود.
در همان روزها، لرد وادینگتون در مقاله‌یی نوشت: «یکی از خائنانه‌ترین اعمالی که حکم قانون و سنتهای دموکراتیک ما را تهدید می‌کند قوانین صریحی است مانند قوانینی که برای ممنوع‌کردن سازمانها به‌عنوان «تروریست» استفاده شده بدون این‌که دولت به تفصیل دلایل مبنای این حکم یا قضاوت را شرح دهد. و یک مورد مشخص سازمان مجاهدین خلق ایران بزرگترین و سازمانیافته‌ترین جنبش مخالف رژیم ایران است».
او به‌خصوص از این بابت آزرده بود که «قوانین ما برای دفاع از جامعه علیه تروریسم توسط رژیم ایران استفاده می‌شود تا موقعیت خودش را تقویت کند» و این‌که «این بزرگترین هدیه به ملاهاست».
با چنین شجاعت و صراحتی آقای وادینگتون صدای حقیقی وجدان و قانون و عدالت شد. کما این‌که با دفاع پیگیر از حقوق و امنیت و حفاظت مجاهدین در اشرف و لیبرتی در زمره مبتکران سیاستی قرار گرفت که محترم شمردن مقاومت مردم ایران برای آزادی را به‌عنوان راه‌حل مسأله ایران و بحران خاورمیانه به ‌جامعه جهانی معرفی کرده است.
به‌ روح پرفتوح او درود می‌فرستم و فقدان‌اش را به‌ خانواده‌ محترم او به‌ویژه خانم وادینگتون و اعضای کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد تسلیت می‌گویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0d1e331-bbd2-4d26-b714-4cee7acb432c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات