728 x 90

مریم رجوی در جشن سال نو میلادی با حضور منتخبان و حامیان فرانسوی مقاومت

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
روز ۸ ژانویه، جشن سال نو میلادی با حضور شخصیتهای سیاسی، منتخبان، حامیان و دوستان فرانسوی مقاومت در اورسور اواز برگزار شد. در این مراسم، مریم رجوی گفت:
خانمها، آقایان، دوستان عزیز،
بهترین تبریکاتم را برای سال ۲۰۱۷ به شما تقدیم می‌کنم. آرزو می‌کنم که همه شما، سالی مملو از سلامتی و خوشبختی داشته باشید و برای جهان سالی سرشار از صلح و برادری آرزو می‌کنم.
سال ۲۰۱۶، سالی پر از تحولات مهم بود، لحظات شادی و لحظات غم‌انگیز.
(در این سال) تروریسم در چند نوبت مردم فرانسه و همچنین اروپا و جهان را مورد هجوم قرار داد. حملات بیرحمانه‌یی که همه ما را منقلب کرد، به‌ویژه در نیس با 86 قربانی و در نزدیک شهر روآن با ترور پدر امل. و نیز در برلین به هنگام جشن میلاد مسیح. ما در کنار مردم فرانسه هستیم و این اعمال وحشیانه را که خلاف تعالیم اسلام است، قاطعانه محکوم می‌کنیم.
ما همچنین به‌خاطر از دست دادن تعدادی از دوستانمان در اینجا غمگین هستیم. (دوستانی هم چون): ژوزت، میشل لژه، آنی بواسی، آقای هرناندز و ویکتور گولوتای عزیزمان
مردم و مقاومت ایران هرگز این زنان و مردان با شرف را که نامشان برای همیشه در تاریخ ما نقش بسته فراموش نمی‌کنند.
اما سال ۲۰۱۶ به‌طور خاص سال پیروزی اشرفیها و مقاومت بر رژیم بود، به‌خاطر موفقیت انتقال مجاهدین خلق از کمپ لیبرتی به اروپا و به‌طور خاص آلبانی بود. می‌دانید که رژیم آخوندها و همدستانش در عراق همه چیز را تدارک دیده بودند تا کشتار بزرگ مجاهدان لیبرتی را عملی کنند. اما همه اعضای مجاهدین توانستند آن جا به سلامت ترک کنند.
 
 
دوستان عزیز،
همه اینها قبل از هر چیز به یمن پایداری اشرفیها و همچنین به واسطه حمایت و وفاداری شما محقق شد. هر تلاشی، هر دعایی در این مورد نقش داشته است. در سخت‌ترین لحظات ما امید خود را از دست ندادیم.
صفحه جدیدی از تاریخ مقاومت ایران شروع می‌شود. اما ابتدا باید به دوستانمان در آلبانی کمک کرد. مسأله استقرار و سازماندهی مجدد تعدادی زیاد از افراد در زمانبندی چنین کوتاه، امر ساده‌ای نیست و یک فشار مالی سنگین به مقاومت است. این تلاشی است که زمان می‌خواهد و انرژی بسیار. یکی از مشکلات اصلی رسیدگی به بیمارانی است که مدت زیادی از درمان محروم بودند. اما ما به یمن حمایت تک به تک دوستانمان و هر کدام از شما می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.
۲۰۱۶ همچنین سالی پر از حوادث در داخل ایران بود. بعد از انتشار یک فایل صوتی از مکالمات آقای منتظری قائم‌مقام سابق خمینی درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در 67 فاش شد. او که خمینی و اعضای کمیته مرگ درگیر در این قتل‌عام زندانیان سیاسی را «بزرگترین جنایتکاران تاریخ» خواند، یک جنبش دادخواهی در کشور آغاز شد، زندانیان سیاسی شجاعانه صدایشان را بلند کردند، خانواده‌های قتل‌عام شدگان جرأت کردند که حسابرسی از رژیم بکنند و رژیم دچار بحران شده چرا که مسئولان این جنایات در حال حاضر همانهایی هستند که در ایران هنوز حاکمند.
ما مصمم هستیم که این مبارزه را تا محاکمه مسئولان این جنایت وحشتناک پیش ببریم. این برنامه‌یی بسیار وسیع است. ما خواستار پایان اعدامها در ایران هستیم. ما باید از کسانی که می‌خواهند با ملاها معامله کنند بخواهیم که روابط خود را به توقف اعدام در ایران مشروط کنند.
در سال۲۰۱۶ همچنین هزاران تظاهرات اعتصاب و تجمعات وجود داشته است: کارگرانی که حقوقشان پرداخت نشده است، بازنشستگان، معلمین، پرستارانی که زیر خط فقر هستند. در تظاهرات به‌مناسبت سالروز تولد کوروش کبیر که بنیانگذار اولین بیانیه حقوق‌بشر است، هزاران تظاهر کننده خواستار پایان دیکتاتوری شدند. چند هفته پیش به‌مناسبت روز دانشجو، تظاهر کنندگان در دانشگاهها خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و برخی از آنها از رژیم در زمینه های: قتل‌عام ۶۷، قتلهای زنجیره‌یی روشنفکران، ادامه بیهوده جنگ ایران و عراق حسابرسی کردند و به‌طور خاص آنها دخالتهای پاسداران رژیم و مزدورانش در سوریه را محکوم کردند.
سال ۲۰۱۶ سال سخت و تراژیکی برای مردم سوریه بود. تراژدی حلب، نشان‌دهنده نقش رژیم ملاها بود. همگان فهمیدند که رژیم تهران مانع اصلی صلح در سوریه است که پاسداران و شبه‌نظامیانش مسئولان اصلی کشتار و جنایت علیه غیرنظامیان هستند. همه متوجه شدند که هدف این دخالت مبارزه با داعش نیست بلکه حفظ بشار اسد در حاکمیت است.
امروز نیز این رژیم آخوندی است که بازنده بزرگ آتش‌بس در سوریه است و با تمام قوا در جهت نقض این آتش‌بس خرابکاری می‌کند. مردم حلب شجاعت و پایداری نمونه‌یی را از خود نشان دادند با این نبرد، رژیم ملاها بیش از پیش در باتلاق جنگ سوریه فرو رفت و این تبدیل به یکی از مهم‌ترین بحرانهای رژیم آخوندی شد. امیدواریم که خواست مردم سوریه برای پایان یافتن دیکتاتوری بشار اسد محقق شود و دموکراسی و صلح را در این کشور برقرار سازد. راه‌حل پایدار این مشکل این است که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت‌امر آنها از جمله حزب‌الله از سوریه اخراج شوند.
سالی که شروع می‌شود مملو از ناشناخته‌ها خواهد بود. امیدواریم که سورپریزهای خوب برای مردم منطقه و مردم ایران داشته باشد. و صلح و امنیت برای فرانسه و جهان. باید این نبرد را برای آزادی در ایران و منطقه ادامه داد و ما می‌توانیم این را با هم انجام دهیم. نباید تسلیم شد شرایط مشکل است اما تا همین حالا ما موفق شدیم و ما با هم ادامه خواهیم داد.
دوستان عزیز،
می‌خواهم بار دیگر از بابت همه آنچه که برای مقاومت کردید تشکر کنم و برای شما سالی سرشار از خوشبختی و صلح آرزو می‌کنم.
متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d4d6c8b-770f-4540-b334-e9f7110a2b8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات