728 x 90

کنفرانس در سنای ایتالیا - سخنرانی خانم مریم رجوی

کنفرانس در سنای ایتالیا - سخنرانی خانم مریم رجوی
کنفرانس در سنای ایتالیا - سخنرانی خانم مریم رجوی

مریم رجوی: راه‌حل در مردم و مقاومت ایران و قیام علیه رژیم آخوندی است

روز سه‌شنبه ۱۵اسفند ۱۴۰۲، کنفرانسی در مورد وضعیت رژیم ایران و نقش مقاومت ایران در سنای ایتالیا با شرکت شماری از سناتورها و نمایندگان مجلس و هم‌چنین شخصیت‌های سیاسی ایتالیا برگزار شد. مریم رجوی به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت داشت و طی سخنانی خطاب به آنان گفت:

سناتور جولیو ترتزی، سناتورها و شخصیت‌های محترم!
از جانب مقاومت ایران به همه شما درودهای گرم می‌فرستم. مقاومتی که برای به‌زیر کشیدن دیکتاتوری دینی و زن‌ستیز حاکم بر ایران و برقراری آزادی و دموکراسی در ایران مبارزه می‌کند.
در آستانه روز جهانی زن به خواهرانم در سراسر ایتالیا به‌خصوص زنان عالی‌قدری که در مجلسین ایتالیا مسئولیت سنگین قانون‌گذاری را برعهده دارند، صمیمانه ادای احترام می‌کنم.
از یاد نمی‌بریم که در قیامی که از شهریور ۱۴۰۱ در ایران آغاز شد، مردم ایتالیا به‌خصوص زنان کشور شما چه حمایتی از مبارزه مردم ایران و نقش شجاعانه زنان ایران در صف مقدم قیام‌ها ابراز کردند.

 

نقش پیشرو زنان ایران

مبارزه فداکارانه زنان ایران با رژیم حاکم طی چهار دهه، تعارض عظیم درون جامعه ایران را نشان می‌دهد. تعارض میان یک رژیم زن‌ستیز و عمیقاً ارتجاعی با جامعه‌یی که مشتاق آزادی است.
نقش پیشرو زنان ایران در این مبارزه حاکی از ترقی‌خواهی جامعه ایران و حرکت آن به‌سمت یک نظام دموکراتیک و پیشرفته است. در ایران، دهها هزار زن، عمدتاً از میان دانشجویان، دانش‌آموزان و روشنفکران در مبارزه با رژیم آخوندی اعدام یا شکنجه شده‌اند.
زنان ایران در برابر انواع ستم‌ها و سرکوب‌ها و اجبارات ارتجاعی ایستادگی کرده‌اند. صحنه‌های مقاومت بسیاری از زنان زندانی در مواجهه با شکنجه‌های هولناک یا در نبردهای رو در رو با پاسداران خامنه‌ای غیرقابل تصور است. این رنج طولانی اما، مولد یک نیروی تعیین‌کننده برای مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی است.
این نیروی تعیین‌کننده زن ایرانی است که صلاحیت تاریخی شکست رژیم ولایت فقیه را کسب کرده است.
عالی‌ترین محصول این مبارزه، موقعیت زنان در مقاومت ایران است. اعضای شورای مرکزی مجاهدین تماماً از زنان پیشتاز تشکیل شده که در همه سطوح، نقش رهبری‌کننده را به‌عهده دارند. ۵۶درصد اعضای پارلمان مقاومت یعنی شورای ملی مقاومت ایران زن هستند.
پیشتازی زنان در کانون‌های شورشی در داخل ایران و در جریان قیام، نشان‌دهنده قدرت زنان در ایران است. نقش‌آفرینی زنان در این مقاومت چند حقیقت مهم را اثبات کرده است:
این که زنان نیروی تغییراند و شکست ولایت فقیه به دست زنان پیشتاز محقق می‌شود،
مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی لازمه دموکراسی است و می‌توان و باید ولایت فقیه را سرنگون کرد.

 

تحریم پیروزمند نمایش انتخابات رژیم

این رژیم می‌خواهد جلوی سرنگونی خود را با صدور جنگ و تروریسم به سایر کشورها بگیرد. از دریای سرخ تا عراق و سوریه و لبنان همه جا در حال جنگ‌افروزی است. سرچشمه جنگی که از ۷ اکتبر در خاورمیانه شعله‌ور شده، رژیم ایران است. در این وقایع هولناک سیاست مماشات شکست خورد. راه‌حل در مردم ایران و جنبش مقاومت و قیام علیه رژیم آخوندی است.
تحریم پیروزمند انتخابات قلابی ۱۱ اسفند شکست بزرگی به خامنه‌ای وارد کرد که در چهار دهه گذشته بی‌سابقه است. حتی مقامات رژیم اذعان کرده‌اند که این پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ این رژیم بوده است. در این تحریم صدای پای قیام‌هایی که در راهند را می‌شنویم.
در اردیبهشت و خرداد گذشته اکثریت اعضای هر دو مجلس کشور شما در بیانیه‌های جداگانه‌یی از جامعه بین‌المللی خواستند در کنار مردم ایران و تلاش آنها برای تغییر بایستد و گام‌های قاطعی علیه رژیم کنونی بردارد. سیاست پیشنهادی ما به جامعه جهانی در چهار ماده خلاصه می‌شود:
نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی،
فعال‌کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد،
قرار دادن رژیم آخوندها به‌عنوان تهدید اصلی صلح و آرامش در جهان تحت فصل هفتم منشور ملل متحد،
به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران و جوانان و کانون‌های شورشی با سپاه پاسداران برای سرنگونی رژیم.
امیدوارم هر دو مجلس و دولت ایتالیا مبتکر حمایت رسمی از این خواستها در سطح اتحادیه اروپا باشند.
از همه شما متشکرم.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f9a346e-5d87-4f93-a56d-d353243fc95f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات