728 x 90

کنفرانس در برلین - سخنرانی خانم مریم رجوی - «سیاست در قبال ایران برای خروج از بن‌بست، تغییر دموکراتیک در دسترس است»

کنفرانس در برلین - سخنرانی خانم مریم رجوی
کنفرانس در برلین - سخنرانی خانم مریم رجوی

مریم رجوی: مبارزه مردم ایران برای سرنگونی استبداد دینی را به‌رسمیت بشناسید

دوستان گرامی!
به همه شما سلام می‌کنم. از توجه شما به مسأله ایران و مقاومت مردم ایران برای آزادی تشکر می‌کنم.
امروز ایران به‌دلیل یک دیکتاتوری وحشی، کانون ناامنی جهان است. اما هم‌زمان، ایران به‌دلیل یک مقاومت سازمان‌یافته برای آزادی و دموکراسی، امید واقعی برای صلح و امنیت جهان است. این همان چهره واقعی ایران است که در طول تاریخ خدمات بزرگی به تمدن بشری در زمینه علم، فلسفه، هنر و ادبیات کرده است.

 

نقش رژیم در بی‌ثباتی در منطقه

مهرماه سال گذشته در اولین روز شروع جنگ خاورمیانه، مقاومت ایران اعلام کرد که سر مار جنگ‌افروزی در منطقه رژیم ایران است.
این رژیم که با قیام ۱۴۰۱ در آستانه سرنگونی بود، برای جلوگیری از قیامی دیگر و سرنگونی به‌دست مردم و مقاومت ایران به این جنگ خارجی رو آورد. در دهه ۱۳۶۰ با پافشاری بر ادامه جنگ با عراق، یک میلیون نفر از مردم ایران را به کشتن داد.
این رژیم هم‌چنین نقش محوری در جنگ‌افروزی در عراق و سوریه و یمن داشته است که میلیون‌ها نفر به‌خاطر این درگیریها کشته و مجروح و آواره شده‌اند.

امروز پس از گذشت یک سال به‌قول وزیر خارجه آلمان، «کاملاً مشخص است که [رژیم] ایران پشت حملات قرار دارد». [۱] و به‌قول نمایندگان ارشد بوندستاگ «بزرگ‌ترین برهم‌زننده صلح در خاورمیانه رژیم ایران است». [۲]

بدون اراده جنگ‌افروزانه این رژیم، بسیاری از جنگ‌ها در منطقه با همه قربانیان و خسارت‌های آن قابل اجتناب بود و یا بسا زودتر به پایان می‌رسید.

 

راه‌حل بحران ایران چیست؟

در کوران این وحشت و خون‌ریزی و فاجعه، سؤالی که بیش از همیشه اهمیت یافته درباره راه‌حل است.
اتحادیه اروپا از چهار دهه پیش بر اساس استراتژی سیاسی تقریباً ثابتی با رژیم در تعامل بوده است. این سیاست بر پایه معافیت رژیم از مجازات‌های بین‌المللی به‌رغم نقض وحشیانه حقوق‌بشر که بنا به گزارش تیرماه ۱۴۰۳ گزارشگر ویژه ملل متحد به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت بالغ شده، قرار دارد. هم‌چنین چشم بستن به دست‌اندازی رژیم به منطقه و بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه رژیم. که امروز این‌ها به نتایج بارزی منجر شده است:
– رژیم خود را به آستانه تولید سلاح هسته‌یی رسانده است.
– بخش بزرگی از خاورمیانه در آتش فرو رفته است.
– رژیم با یک تروریسم لجام‌گسیخته، اروپا را بخشی از میدان جنگ خود کرده است.
بین ژوئن ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۴ رژیم ایران مسئول حداقل ۱۱ حمله در اروپا بوده است. از جمله سوء‌قصد به پروفسور آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا که خوشبختانه با هوشیاری آقای ویدال کوادراس و عزم و اراده ایشان و تلاش‌های آمپاروی عزیز، او امروز فعالتر از همیشه با ماست.
در آستانه سالگرد این سوءقصد تروریستی، در اجلاس اخیر پارلمان اروپا در استراسبورگ، شماری از نمایندگان با اشاره به این جنایت، گسترش تروریسم در اروپا توسط رژیم ایران را محکوم کردند.
رژیم ایران برای گسترش تروریسم خود با گروه‌های تبهکار سازمان‌یافته همکاری می‌کند. در حقیقت رژیم تهدید فوری امنیت اروپا و همه جهان شده است. این سیاست دیگر قابل ادامه دادن نیست.
اکنون شورای وزیران اتحادیه اروپا مباحثی برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریسم آغاز کرده است. صداهای فزاینده‌یی برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم شنیده می‌شود. از جمله فراخوان نخست‌وزیر ایالت هسن به تعطیلی کنسولگریهای رژیم در آلمان[۳].

این‌ها گام‌های مثبتی است که مدت‌هاست در آن تأخیر شده است و امیدوارم که هر چه زودتر جامه عمل بپوشد. اما راه‌حل قطعی بحران منطقه و شرایط وخیم مردم ایران، سرنگونی رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است.

 

آلترناتیو دموکراتیک در ایران کلید صلح در منطقه

شورای ملی مقاومت ایران از ۴ دهه پیش جایگزین دموکراتیک در برابر رژیم بوده است. این جایگزین، دربرگیرنده گرایش‌های سیاسی و عقیدتی و دینی مختلف است. که حول نفی هر گونه دیکتاتوری چه شاه و چه شیخ گردهم آمده‌اند. چند عامل مهم توانایی این مقاومت برای تغییر در ایران را فراهم کرده است. از جمله پایداری طولانی، پشتوانه اجتماعی، اعتقاد به اسلام دموکراتیک که آنتی‌تز بنیادگرایی حاکم است و برخورداری از موقعیتی که موجب وحدت بخش‌های مختلف جامعه ایران اعم از شیعه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان و ملیت‌های سرکوب شده است.
هدف ما برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و خودمختاری ملیت‌هاست. کشوری بدون اعدام و شکنجه و یک ایران غیراتمی و در صلح و همبستگی با همسایگان و همه جهان.

دوستان عزیز!
رژیم حاکم در تاریخچه خود هرگز به اندازه امروز ضعیف، بی‌راه‌حل و بی‌آینده نبوده است.
آنها در ماه گذشته ۱۵۰زندانی را اعدام کرده‌اند که حتی بیشتر از تعداد اعدامها طی همین مدت در دوران ریاست‌جمهوری رئیسی است. این بالاترین شمار اعدام‌های ماهانه در ۱۰ سال گذشته است. این‌ها همه برای فرار از سرنگونی است.
مردم ایران در سال‌های اخیر بارها برای به‌زیر کشیدن رژیم به قیام برخاسته‌اند.
ما آلمان، اتحادیه اروپا و همه جهان را به حمایت از راه‌حل مقاومت ایران فرا می‌خوانیم.
حق مقاومت و مبارزه با دیکتاتوری آخوندها و سپاه پاسداران آن‌گونه که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تصریح شده، باید برای مردم ایران به‌رسمیت شناخته شود.
مبارزه مردم ایران برای سرنگونی استبداد دینی را به‌رسمیت بشناسید. این راه‌حل آزادی ایران و صلح در منطقه است.
از همه شما متشکرم.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c232bb2f-234f-46b8-bbae-02da271e80d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات