728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در پارلمان انگلستان: «لیست‌گذاری سپاه و تغییر رژیم در ایران، پیش‌شرط صلح و ثبات در خاورمیانه»

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

خانم مریم رجوی: زمان آن فرا رسیده که سپاه پاسداران در لیست تروریستی گذاشته شود

اعضای محترم مجلس اعیان، دوستان گرامی،
لرد آلتون محترم که نام شما یادآور دفاع از حقوق‌بشر است، به همه شما سلام می‌کنم. از تلاش‌های شما در حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی قدردانی می‌کنم.
اوضاع کنونی ایران با چهار روند مهم شناخته می‌شود:
بسیج سرکوبگرانه رژیم برای جلوگیری از قیام بعدی، خشم متراکم جامعه، گسترش کانون‌های شورشی مجاهدین در دهها شهر و جنگ‌افروزی خارجی سپاه پاسداران.
از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰تن در ایران اعدام شده‌اند، هزاران زندانی زیر حکم اعدام قرار دارند، زنان از وحشیانه‌ترین نوع تبعیض رنج می‌برند.

 

قیام ایران و پیامدهای آن

سال گذشته در همین روزها، قیام بزرگی در بیش از ۲۸۰شهر ایران جاری بود. نیروهای امنیتی رژیم دست‌کم ۷۵۰تن را کشته و شمار بسیاری را مجروح و ۳۰هزار تن را دستگیر کردند.
بنا به‌گفته رژیم در جریان این قیام پنج هزار پاسدار زخمی و حدود ۲۰۰پاسدار به‌قتل رسیدند. به این ترتیب، رژیم پی برد که در فاز سرنگونی است.
در یک سال گذشته کانون‌های شورشی بیش از ۳هزار عملیات ضداختناق انجام داده‌اند و اقشار مختلف جامعه، هزاران اعتصاب و اعتراض برپا کرده‌اند.
جمعه گذشته نیروهای امنیتی، مردم و کودکان در زاهدان را هدف گلوله و گاز اشک‌آور قرار دادند و صدها نفر را دستگیر کردند. این وقایع رژیم را در وحشت بیشتر نسبت به قیام بعدی فرو برده است.
خامنه‌ای و سپاه پاسداران‌اش برای فرار از سرنگونی، آتش یک جنگ مهیب را در خاورمیانه برافروخته‌اند. اگر این رژیم نبود، جنگ کنونی هرگز پیش نمی‌آمد.

 

مهمترین مانع صلح در خاورمیانه

رژیم آخوندها مهمترین مانع صلح در خاورمیانه در سه دهه گذشته بوده است. خمینی بنیانگذار این دیکتاتوری مذهبی، در وصیت‌نامه خود، خواهان برانداختن حکومت‌ها‌ی منطقه و تشکیل «یک دولت اسلامی» شد.
ریشه عمده جنگهای ۴۰سال گذشته در منطقه به‌ویژه جنگ کنونی، در رژیم آخوندهاست. این رژیم به مدت هشت سال با عراق در جنگ بود. در حالی‌که جنگ اجتناب‌پذیر بود.
سپاه پاسداران یک جنگ جنایتکارانه را از سال ۱۳۹۰ تاکنون علیه مردم سوریه هدایت می‌کند. رژیم استبداد مذهبی، یکی از طرف‌های اصلی جنگ در یمن از سال ۱۳۹۴ است و به دخالت‌هایش در عراق از طریق تروریست‌های نیابتی خود ادامه می‌دهد و سال‌هاست به وسیله یک گروه شبه‌نظامی، وضعیت جنگی بر لبنان حاکم کرده است.
خامنه‌ای گفته است که اگر در غزه و لبنان و سوریه و عراق و یمن نجنگد، باید در تهران و سایر شهرهای ایران با مردم بپا خاسته بجنگد.
من از دو دهه پیش بارها تأکید کرده‌ام که جنگ‌افروزی این رژیم در کشورهای منطقه از برنامه اتمیش صدبار خطرناک‌تر است.
رژیم خود را مدافع مردم فلسطین جا می‌زند. در حالی‌که دشمن آن‌هاست. خامنه‌ای در جنگ‌افروزی در منطقه و ادامه اعدام در داخل ایران روی بی‌عملی اروپا و آمریکا حساب باز کرده است.
در سخنرانی ۲۵مهر، خامنه‌ای کشتار غیرنظامیان را توجیه کرد. وزیر خارجه او پی‌در پی تهدید می‌کند که دستها روی ماشه است. در این وضعیت راه‌حل درست اهمیت حیاتی دارد. رژیم به‌خاطر ۴دهه صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و دست‌اندازی به کشورهای منطقه هیچ بهایی نپرداخته است،
برای صلح و آزادی باید سر مار را در تهران هدف قرار داد.
در روزهای اخیر، به رژیم هشدار می‌دهند که از شرکت در این درگیری پرهیز کند. این هشدارها غیرمؤثر است. رژیم باید به‌خاطر برافروختن آتش جنگ پاسخ دهد. برای خاموش کردن آتش، جهان باید در مقابل آتش‌افروز بایستد. در غیراین صورت، این رژیم باز هم در جای دیگر و به شکل دیگری جنگ را شعله‌ور می‌کند.
هر گونه کشتار بی‌گناهان و غیر‌نظامیان، سوخت رساندن به فاشیسم دینی در ایران است و به رژیم، سپر و سرپوشی برای مهار کردن قیام و گریز از سرنگونی می‌دهد.

 

ضرورت نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی

متأسفانه دولتهای غرب سه دهه هشدار و افشاگری مقاومت ایران درباره جنگ‌افروزی رژیم و مشخصاً نقش سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و گروه‌های نیابتی آن را نادیده گرفتند.
ما از دو دهه پیش تأکید کرده‌ایم که سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد. تأخیر در این نامگذاری راه را برای افزایش نفوذ سپاه و استفاده از امکانات اروپا برای پیشبرد پروژه‌های اتمی، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و دسترسی به تجهیزات سرکوب باز گذاشته است.
بنابراین:
اولا: زمان آن است که پارلمان انگلستان، از دولت این کشور بخواهد هر چه سریع‌تر سپاه پاسداران را در لیست تروریستی بگذارد.
ثانیا: مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و هم‌چنین نبرد مشروع جوانان ایران علیه سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03c290c1-d4c3-46ef-99a1-290941da3bc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات