728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در سنای آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی و برقراری جمهوری دموکراتیک

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

اعضای محترم سنای ایالات متحده،
سناتور لیبرمن، ژنرال جونز، سفیر بولتون، سفیر دوبریانسکی و سفیر بلومفیلد!
خوشحالم که شما را امروز در جشن نوروز و آغاز سال جدید ایرانی می‌بینم. حضور شما یک پیام دلگرم‌کننده برای مردم و به‌خصوص زنان و جوانانی است که در ماه‌های اخیر برای اعتراض علیه رژیم به خیابان‌ها آمدند و خواهان تغییر رژیم هستند.

برای ناامیدکردن مردم، تبلیغات رژیم چنین الغا می‌کند که مردم ایران منزوی هستند و جامعه بین‌المللی فقط با رژیم معامله می‌کند. حضور شما در این برنامه در حمایت از مردم ایران و خواست‌شان برای تغییر و قطعنامه شماره ۱۰۰ مجلس نمایندگان آمریکا که توسط ۲۲۵نماینده حمایت شد، ضربه‌یی به این تبلیغات است.

درشعرها و اسطوره‌های ایرانی، نوروز و بهار به‌معنی شکست زمستان است. مردم ایران نوروز را سمبل آزادی می‌دانند (همان آزادی). که در چند ماه گذشته برایش بهای خونینی پرداخته‌اند.
امروز، مسأله آزادی مرکز دعوا بین دو جبهه مقابل هم است.

یک طرف مردم ایران هستند و طرف دیگر رژیم و حامیانش با تنها هدفشان که سرکوب قیام برای حفظ رژیم در قدرت است.
رژیم از سرکوب وحشیانه استفاده می‌کند از جمله با کشتار صدها جوان معترض، اعدام زندانیان سیاسی و شکنجه، تا قیام را در هم بشکند. آنها هم‌چنین هزاران دختر دانش‌آموز را برای رسیدن به این هدف مسموم کرده‌اند. خامنه‌ای می‌خواهد انتقام بگیرد و جامعه را وحشت‌زده بکند.
به‌رغم سرکوب، اشکال دیگری از مقاومت نظیر منهدم کردن نمادهای رژیم افزایش یافته است.

سه‌شنبه شب در جشن سنتی چهارشنبه‌سوری در ایران به‌رغم سرکوب وحشیانه رژیم، مردم نمادهای رژیم را سوزاندند و عزم و خشم خود را نسبت به آخوندها و خواست خود را برای آوردن آزادی به ایران نشان دادند.
تحولات شش ماه گذشته نشان داد که مردم ایران خواستار تغییر رژیم هستند. اما تغییر بدون نیروی رزمنده و سازمان‌یافته امکان‌پذیر نیست. این جا همان جایی است که کانون‌های شورشی وارد می‌شوند و نقش آنها تعیین‌کننده است.

رژیم در حال پخش اطلاعات غلط در داخل و خارج از ایران است تا جلوی پیشرفت نیروی اصلی تغییر را بگیرد (این اطلاعات) توسط بقایای نظام سابق بازنشر می‌شود تا پروژه شیطان‌سازی را پیش ببرد. آنها هم‌چنین تلاش کردند با دروغ‌پراکنی، مانع از حمایت نمایندگان کنگره از قطعنامه ۱۰۰ بشوند، اما شکست خوردند. به‌رغم تلاش‌های آنها همان‌طور که گفتم، قطعنامه مورد حمایت ۲۲۵ نماینده قرار گرفت.

رژیم ایران تلاش می‌کند به مردم ایران این‌طور القا کند که گویا دولتهای خارجی در پی‌آنند که دیکتاتوری گذشته را به ایران برگردانند، تا مردم را نسبت به ادامه اعتراضات‌شان دلسرد کنند. این یک مسأله جدی برای مردم ایران است که رژیم شاه را در یک انقلاب مردمی سرنگون کردند یکی از شعارهای اصلی آنها «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه و چه رهبر» است.
به‌همین دلیل قطعنامه ۱۰۰ و حمایت‌های نمایندگان مردم آمریکا از خواسته‌های مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت، توطئه رژیم را خنثی می‌کند.

 

سناتورها و شخصیت‌های گرامی!
سیاست مماشات دولتهای غربی یک مانع دیگر برای قیام مردم ایران است. با این‌که آنها به‌طور علنی از قیام حمایت می‌کنند، در عمل راه فروش نفت رژیم را باز گذاشته‌اند. در حرف سرکوب را محکوم می‌کنند؛ اما از نامگذاری تروریستی سپاه که نیروی اصلی سرکوب است، حمایت نمی‌کنند.
این سیاست آثار مخرب بر قیام مردم ایران خواهد داشت.

به‌رغم این، اعتراضات در شهرهای مختلف به دلایل مختلف ادامه دارد و شرایط بیش از هر زمان دیگر انفجاری است. شرایط نمی‌تواند به قبل از شروع اعتراضات در سپتامبر گذشته بر‌گردد. قیام اخیر در ایران یک واقعه گذرا نیست، بلکه عمیقاً ریشه‌دار است.

در جنگ علیه آخوندها ۱۲۰هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. از جمله ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ قتل‌عام شده‌اند که۹۰ درصد آنها از اعضا و هواداران مجاهدین بوده‌اند. این فدای عظیم جانها، بهای سنگینی است که مردم ایران برای آزادی پرداخته‌اند. و یکی از مهم‌ترین مشوق‌های ادامه قیام‌هاست.
از جانب مقاومت مردم ایران، از اعضای محترم سنای ایالات متحده می‌خواهم که از خواسته‌های مردم ایران که در شعارهای آنها متبلور است، حمایت کنند، بدین منظور من ابتکارعمل ویژه‌یی را پیشنهاد دارم که شامل موارد زیر است:
۱- فعال کردن مجدد ۶ قطعنامه شورای امنیت ملل متحد برای توقف پروژه دستیابی رژیم به بمب اتمی. مذاکره بر سر پروژه‌های اتمی، فقط یک تاکتیک رژیم به‌منظور وقت خریدن است.
۲ ـ پایان دادن به فعالیت حامیان و لابی‌های رژیم در ایالات متحده
۳ ـ اعمال تحریم‌های همه‌جانبه رژیم و ارگانهای وابسته به آن و توقف استفاده رژیم از بازار آمریکا و کمپانی‌ها و دانشگاههای این کشور
۴ ـ و اذعان به مشروعیت مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و به‌رسمیت شناختن حق دفاع از خود برای جوانان ایرانی در برابر سپاه پاسداران

از همه شما متشکرم

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0827092-1d02-48af-8d05-fed9be7e0349"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات