728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس ایران آزاد در واشینگتن - ۶ آبان ۱۴۰۰: رئیسی باید همین حالا محاکمه شود و نه دیرتر

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

سخنرانان گرامی،
خانم‌ها، آقایان، هم‌وطنان عزیز!
ابتدا اجازه بدهید یاد ۲۴ شهید مجاهد خلق را گرامی بداریم که شش سال پیش، در جریان حمله موشکی جنایت‌کارانه رژیم آخوندی به لیبرتی، به‌شهادت رسیدند. به همه آن‌ها درود می‌فرستیم. آن‌ها سمبل‌های شرف و آزادی بودند که جان و هستی خود را فدای آزادی ایران کردند.

 

بن‌بست رژیم آخوندی

این اجلاس کاملاً به‌موقع است. رژیم غرق در بحران‌های لاعلاج است. زندگی روزمره مردم، روزانه وخیم‌تر می‌شود. ساختار‌های اقتصادی ویران‌شده است. در سال ۱۳۹۹، تورم از مرز ۵۰درصد عبور کرد. بیکاری رو به افزایش است. خامنه‌ای و سپاه دارایی‌های ملت را برای خود و یا مداخله در منطقه، غارت می‌کنند هم چنان‌که در پروژه‌های اتمی، موشکی و پهپادی. فساد گسترده شده است. هم‌زمان فقر در جامعه در حال افزایش است.
به دلیل بحران‌های وخیم داخلی، رژیم نگران افزایش نارضایتی و تکرار وقایعی هم‌چون قیام اعتراضی آبان ۱۳۹۸است که بنیادهای رژیم را به‌ لرزه انداخت. به همین دلیل خامنه‌ای تصمیم گرفت سیاست انقباض در پیش بگیرد و ترکیب کنونی سه قوه رژیم، برای مقابله با وضعیتی است که رژیم با آن مواجه است.
خامنه‌ای از طریق یک انتخابات قلابی، رئیسی را به ریاست جمهوری رژیم و به دنبال آن، اژه‌ای را به ریاست قوه قضاییه منصوب کرد.
رئیسی یکی از اعضای هیئت مرگ در سال ۱۳۶۷برای اجرای فتوای خمینی برای اعدام مجاهدین سر‌موضع بود. ۳۰هزار زندانی سیاسی در عرض چند ماه اعدام شدند. این کتاب (کتاب جنایت علیه بشریت) تنها دربرگیرنده اسامی پنج هزار نفر از این شهیدان است.
رئیس مجلس رژیم نیز یک فرمانده سپاه است. او به نقش خود در سرکوب اعتراضات دانشجویان در سال ۱۳۷۸افتخار می‌کند.
خامنه‌ای می‌خواهد با رئیسی و کابینه‌اش که تحت نفوذ فرماندهان سپاه است و هم‌چنین سیاست انقباض، رژیم شکننده‌اش را حفظ کند، اما بحران‌های رژیم آن‌قدر عمیق است و شکاف بین مردم و رژیم آن‌قدر زیاد است که خامنه‌ای نه قادر به حل این بحران‌هاست و نه می‌تواند خشم مردم را مهار کند.

 

تغییر رژیم اجتناب ناپذیر است

علاوه بر این، به دلیل اعتراضات گسترده توسط تمامی اقشار جامعه ایران و فعالیت‌های کانون‌های شورشی، رژیم می‌ترسد که کوچک‌ترین حادثه‌، جرقه یک قیام بزرگ را بزند.
در یک‌کلام، مردم ایران بیش از هر زمان دیگری آماده سرنگونی رژیم هستند. زمان آن رسیده که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و خواست آن‌ها برای تغییر قرار بگیرد. مردم ایران به‌وضوح خواسته‌ و عزم خود را برای تغییر نشان دادند. آن‌ها این رژیم را در تمامیت آن نفی می‌کنند.
پس بگذارید صریح باشیم: تغییر رژیم به‌وسیله مردم و مقاومت ایران غیرقابل‌اجتناب است و هیچ عاملی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. زمان آن رسیده که جهان نیز این واقعیت روشن را به رسمیت بشناسد.
مردم ایران انتظار دارند که همه دولت‌ها، ازجمله آمریکا و اروپا، سیاست خودشان را بازنگری کرده و در کنار مردم ایران قرار بگیرند.

 

محاکمه رئیسی همین حالا

در مورد موضوع هسته‌یی، زمان آن رسیده که به سیاست چشم‌بستن به نقض‌های مکرر رژیم خاتمه‌ داده شود.
زمان آن رسیده که همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۱۳۹۴تعلیق شده بودند مجدداً اعمال شوند. آخوندها از مذاکره هسته‌یی برای به‌سکوت‌کشاندن جامعه بین‌المللی در مورد وضعیت وخیم‌شونده حقوق بشر در ایران، تروریسم و مداخلات در منطقه استفاده می‌کنند.
هر معامله‌یی با این رژیم، فقط به جیب سپاه پاسداران و تقویت ارگان‌های سرکوب و صدور تروریسم این رژیم می‌ریزد.
مردم ایران انتظار دارند که جامعه بین‌المللی، رئیسی را به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در یک دادگاه بین‌المللی مورد محاکمه قرار دهند. او یک قاتل بی‌رحم است.
او باید همین حالا محاکمه شود و نه دیرتر.

 

ایران آزاد فردا

اجازه بدهید در پایان مجدداً تکرار کنم که مردم ایران مصمم هستند که همان‌طور که دیکتاتوری شاه را سرنگون کردند، استبداد مذهبی را نیز سرنگون کنند. آن‌ها می‌خواهند یک جمهوری مبتنی بر ارزش‌های دمکراتیک را برپا کنند که در آن مردم تنها مرجع تصمیم‌گیری هستند. در این مسیر ۱۲۰هزار تن از بهترین فرزندان ایران جان خود را فدا کرده‌اند.
در ایران آزاد بعد از آخوندها، شورای ملی مقاومت ایران متعهد به برگزاری انتخابات آزاد و احترام به حقوق آحاد مردم ایران است.
ما متعهد به برابری زن و مرد ازجمله در رهبری سیاسی و اقتصادی هستیم. ما اعدام و قانون شریعه آخوندها را رد می‌کنیم. ما خواهان یک ایران غیر اتمی هستیم.
بار دیگر از جامعه بین‌المللی و رهبران جهان می‌خواهم که سیاست خود را با خواست مردم ایران منطبق کنند و ایران را به مردم‌اش بشناسند و نه به حاکمان جنایتکار آن.
از همه شما متشکرم.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8bb1f48-ab85-4cfb-9c41-71ef40b9628e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات