728 x 90

پیام خانم مریم رجوی - پایداری قهرمانان سرموضع در سال ۶۷، شرف ملی و معیار ارزش‌های مردم ایران

پیام به تظاهرات ایرانیان در استکهلم

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

هموطنان عزیز،
دادخواهان، مجاهدان و مبارزان سر موضع و قتل‌عام شده!
یاران مقاومت و احیاگر خونهای به‌ناحق ریخته در فاشیسم دینی، که ۹ماه است با تظاهرات و راه‌پیمایی بی‌وقفه خود، جهان را به محاکمه جلادان حاکم بر ایران، به‌خاطر جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی و نسل‌کشی فرا‌می‌خوانید؛
خواهران، برادران و دوستان ایستاده در سنگر دادخواهی، که نگذاشتید طرح و برنامه و ترفندهای وزارت منفور اطلاعات آخوندها برای مصادره و به‌انحراف بردن جنبش دادخواهی به نتیجه برسد؛
زنان و مردان شجاع و میهن‌پرست، که آماده و حاضر در پی محاکمه سردمداران رژیم ولایت فقیه در خاک میهن‌مان هستید و بر آنها نه می‌بخشید و نه فراموش می‌کنید؛
گرم‌ترین سلام‌ها و درود‌ها به همه شما.

اعلام کشتار زندانیان مجاهد و مبارز در زندان گوهردشت به‌عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و درخواست اشد مجازات برای یکی از دژخیمان، یک مرحله در کارزار بزرگ دادخواهی از جانب شماست. این ثمره تاریخی خونهای مجاهدان و مبارزان سر موضع در قتل‌عام است که از شهریور سال۶۷ آغاز شد.

 

جنبش دادخواهی از آغاز

از همان ماه‌های مرداد و شهریور ۶۷، مسعود رجوی در نامه‌ها و تلگرام‌های متعدد به دبیرکل ملل متحد، این کشتار و به‌ویژه مفاد فتوا و حکم ننگین خمینی را فاش کرد. این، ۱۲سال قبل از آن بود که آقای منتظری متن حکم را منتشر کند.
از آن زمان مجاهدین و هواداران‌شان برای برانگیختن افکار عمومی جهان به اعتصاب‌ها و تظاهرات در بسیاری کشورها دست زدند. از یاد نمی‌بریم که در همان شهریور ۶۷، مهرداد ایمن یک هوادار صدیق مجاهدین در تظاهرات نیویورک به نشانه اعتراض خود را به آتش کشید و به شهادت رسید (۱).
در ۳۴سال گذشته، مقاومت ایران، صدها و هزاران کنفرانس، تظاهرات و راهپیمایی و دادگاههای سمبلیک مردمی برگزار کرده است. همراه با افشای اسناد و اسامی و مزارهای بی‌نام و نشان.
از اوایل مرداد ۹۵ با اطلاعیه خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی فراز تازه‌یی از جنبش دادخواهی آغاز شد. فعالیت‌ها در داخل ایران برای جمع‌آوری اطلاعات جدید به انتشار لیست بیش از پنج هزار مجاهد قتل‌عام شده انجامید.
جنبش دادخواهی هم‌چنین در انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در سال۹۶ با شعار نه جلاد نه شیاد، نقش به‌سزایی در رسوایی و شکست آخوند رئیسی ایفا کرد.
موج نامه‌ها و شکایت خانواده‌های داغدار از داخل ایران باعث موضع‌گیریهای بی‌سابقه‌یی از جانب نهادهای سازمان ملل از جمله گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران شد. هم‌چنین باید اشاره کنم به فعالیت‌های سیاسی و بین‌المللی گسترده، از جمله برگزاری بیش از ۳۰کنفرانس بزرگ بین‌المللی، بیانیه‌ها و قطعنامه‌های متعدد از سوی پارلمانها، از جمله بیانیه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلسین انگلستان، بیانیه ۶۰نماینده پارلمان اروپا، قطعنامه پارلمانی ۴۴۸ در مجلس عوام انگلستان، چند قطعنامه و لایحه و بیانیه در کنگره آمریکا و بسیاری بیانیه‌ها و قطعنامه‌های دیگر در پارلمانهای کشورهای دیگر که با تلاش بی‌امان اعضای مقاومت به‌دست آمد.

 

زندان گوهردشت، کارخانه کشتار

به همه مجاهدان و مبارزانی که بیش از سه دهه است برای این دادخواهی فعالیت و از خود گذشتگی کرده و خون جگر خوردند، درود می‌فرستم؛ از دکتر کاظم رجوی تا آن‌هایی که برای گردآوری اطلاعات این کشتار یا شکایت و اعتراض علیه رژیم دستگیر و شکنجه شدند. و زندانیان مجاهد و مارکسیست که با شهادت‌های دقیق و مسئولانه خود با ذکر جزئیات غیر‌قابل انکار از حقایق قتل‌عام۶۷، مستندات ضروری را برای کیفرخواست دادستان فراهم کردند.
دادگاه استکهلم البته هنوز حکم خود درباره محاکمه دژخیم حمید نوری را صادر نکرده است، اما تا همین‌جا اثبات شد که همان‌طور که مقاومت ایران از سال‌ها پیش جهان را به‌پذیرش آن فرامی‌خواند، اعدام زندانیان سیاسی بر اساس حکم خمینی در سال۶۷، جنایت علیه بشریت است. دادستان تصریح کرد که در آن دوره زندان گوهردشت به یک کارخانه کشتار تبدیل شده بود.
نقطه کانونی این پرونده، فتوای خمینی برای اعدام مجاهدین سر موضع است. همان قهرمانانی که با پایبندی به پیمان خود برای آزادی مردم ایران سرفرازانه به دژخیم جواب نه دادند و حاضر نشدند از آرمان و سازمانشان دست بکشند. درود بر همه آن‌ها.

 

محاکمه مسئولان و آمران جنایت بزرگ در ایران

موضوع دیگری که در این محاکمه اثبات شد، اعتبار و صدق شهادت‌های زندانیان مجاهد و افشاگریهای ۳۴ساله مجاهدین و شورای ملی مقاومت درباره قتل‌عام است. این شکست بزرگی برای رژیم است که از ابتدا اصل قتل‌عام را انکار می‌کرد.
روند این محاکمه و نتایج آن تا امروز، به‌این معنی است که توطئه و ترفندهای رژیم علیه جنبش دادخواهی که پس از انکار قتل‌عام به مهار‌کردن آن روی آورده بود، تا حدود زیادی شکست‌خورده است. در این راستا تظاهرات و اجتماعات ۹ماهه شما نقش تعیین‌کننده داشته و دارد.
به یاد دارید که کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت، نوار صحبت‌های مقیسه و رازینی را منتشر کرد که نشان می‌داد آنها از این مطلع‌اند که برنامه‌یی برای سناریوی مورد نظر اطلاعات آخوندها در کار است. دادستان هم گفت که حمید نوری «قبول کرده که قبل از سفرش به سوئد ناصریان به او اخطار داده بود».
حالا آخوندها و مزدورانشان در برابر سفارت سوئد در تهران جست و خیز کرده و علیه مجاهدین عقده‌گشایی می‌کنند. سفیر احضار می‌کنند و پشت سر هم اخطار می‌دهند و خط و نشان می‌کشند. و ما می‌گوییم که روزگار محاکمه همه مسئولان و آمران جنایت بزرگ در ایران فرا خواهد رسید. خامنه‌ای و رئیسی از همین می‌ترسند.

 

حماسه پرشکوه تاریخ ایران

دژخیمان و مزدورانی که در این توهم بوده یا هستند که می‌توانند با تخریب مزارها و انواع دروغ‌ها قتل‌عام را مخفی یا بی‌اهمیت کنند، سخت در اشتباهند.
پایداری سربداران سرموضع که با درود به مسعود رجوی و به نام آزادی به جلادان خمینی «نه» گفتند، حماسه پرشکوه تاریخ ایران است. آنها که فکر می‌کنند می‌توانند این حماسه را ضایع کنند سخت در اشتباهند. آنها که مذبوحانه تلاش می‌کنند شهادت ۳۰هزار مجاهد و مبارز را دستاویزی برای توطئه‌چینی علیه مجاهدین و راهبر آنها کنند، سخت در اشتباه‌اند. درخشش این حماسه عظیم جهان معاصر، فداکاری مبهوت‌کننده قهرمانان سرموضع و ارج و منزلت تاریخی خون‌هایشان، امروز شرف ملی و معیار ارزش‌های مردم ایران است، و آخوندها و همدستان‌شان نتوانسته و نخواهند توانست آن را به انحراف بکشند و به تاراج ببرند.
سخن آخر همان تأکید مسعود رجوی است که: «رسیدگی به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان در سال۶۷ باید علاوه بر گوهردشت به همه زندانهای خمینی و خامنه‌ای در سراسر ایران از سال۶۰ تاکنون، تعمیم پیدا کند. وعده ما و فرزندان رشید ایران با سردمداران و جلادان و دژخیمان و مزدوران این رژیم، عدالت در دادگاه خلق بپا خاسته ایران است».
سلام بر شهیدان
سلام بر آزادی
درود بر همه شما

 

برگرفته از سایت مریم رجوی 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c07652af-5eed-44bf-92d4-e283363dd8a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات