728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در کنگره آمریکا

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی: زمان آنست که خامنه‌ای و رژیم‌اش حساب چهار دهه جنگ‌افروزی را پس بدهند

نمایندگان محترم، دوستان گرامی!

از نماینده رندی وبر و سایر همکاران دو حزبی شما به‌خاطر تشکیل این جلسه سپاسگزاری می‌کنم.

هم‌چنین مایلم از ابتکار ارزشمند نمایندگان در ارائه قطعنامه جدید در مجلس نمایندگان قدردانی کنم. این قطعنامه ارائهٔ یک راه‌حل غیرقابل جایگزین برای مسأله ایران و حمایت از حقوق مجاهدان اشرف۳ است.

 

نقطه عطف در تحولات منطقه

تشدید جنگ‌افروزی اخیر رژیم، نقطه عطفی در تحولات منطقه است که اثبات کرد:

اولاً، سرمار جنگ‌افروزی در تهران است.

ثانیاً، نشان داد که این رژیم یک‌طرف اصلی جنگ است و ثالثاً، هم‌چنان‌که مقاومت ایران بارها تأکید کرده لازمه صلح در منطقه سرنگونی این رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران است.

خامنه‌ای با جنگ‌افروزی تلاش می‌کند وضع وخیم رژیم در داخل ایران را بپوشاند. اما رژیم‌اش زیر ضرب شکست‌های پی‌درپی است. او می‌خواست با نمایش انتخابات در ماه گذشته نارضایتی فزاینده جامعه را پنهان کند. اما تحریم گسترده انتخابات توسط مردم شکست خورد.

خامنه‌ای و رژیم‌اش هم‌چنین در مقابله با جوشش خشم و اعتراض مردم شکست‌خورده‌اند.

در ماه‌های اخیر جوانان شورشگر بی‌وقفه مراکز رژیم و مأموران سرکوبگر را هدف قرار داده‌اند.

تدابیر اخیر خامنه‌ای روی چند موضوع تأکید کرده که ناشی از موقعیت بحرانی رژیم است. از جمله:

به قضاییه خود دستور داد سرکوب زنان به‌خاطر حجاب اجباری را شدت بدهند، عوامل رژیم در دانشگاهها را به افزایش در جاسوسی و سرکوب علیه دانشجویان فراخوانده است، با اشاره به دولتهای منطقه به‌عنوان دشمنان رژیم‌اش صریحاً تهدید کرده که نخواهد گذاشت آنها حکمروایی کنند[۱]. بالاخره نیروهای نیابتی سپاه پاسداران در منطقه را «جزء حیاتی‌ترین مسائل» اعلام کرده که باید «روزبه‌روز بیشتر تقویت شوند».

برای فرار از سرنگونی، خامنه‌ای در سال ۲۰۲۳ او حداقل ۸۶۴ نفر را اعدام کرد. [۲]

 

راه‌حل حقیقی در مقابل دیکتاتوری آخوندی

زمان آن است که همه به راه‌حل حقیقی چشم باز کنند. همان راه‌حلی که شما نمایندگان در قطعنامه دو حزبی جدیدتان بیان کرده‌اید.

مردم ایران در قیام ۱۴۰۱ خواسته خود را برای نفی هر گونه دیکتاتوری، چه شاه و چه آخوندها، بیان کردند. بهمین دلیل هدف شورای ملی مقاومت ایران برقراری یک جمهوری دموکراتیک است.

جلوگیری از دستیابی به بمب اتمی نیز یک راه‌حل دارد و آن سرنگونی رژیم به دست مردم و مقاومت ایران است.

برای سالیان ما هشدار می‌دادیم که مماشات با این رژیم جنگ به‌بار می‌آورد. اکنون یک جنگ قابل‌اجتناب خاورمیانه را به‌آتش کشیده است. اکنون مماشات یعنی تسلیم شدن به جنگ‌افروزی و جاه‌طلبیهای هسته‌یی آخوندها. همان چیزی که شما نمایندگان مردم آمریکا و نمایندگان مردم اروپا هم به آن هشدار می‌دادند. اما متأسفانه دولتهای غربی به آن ادامه دادند.

زمان آنست که خامنه‌ای و رژیم‌اش حساب چهار دهه جنگ‌افروزی را پس بدهند. سیاست استمالت از رژیم باید خاتمه یابد.

اقدامات ضروری و فوری عبارتند از: به‌کار انداختن بند ماشه و فعال‌کردن قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد علیه پروژه‌های اتمی رژیم آخوندی و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه این رژیم.

امروز این رژیم با بالاترین و بنیادی‌ترین تهدید موجودیتش مواجه است: عزم مردم ایران برای قیام و سرنگونی و وجود یک مقاومت سازمان‌یافته که قادر است این مبارزه را به پیروزی برساند. اکنون زمان آن است که راه‌حل پیشنهادی قطعنامه شما به سیاست رسمی آمریکا و اروپا تبدیل شود.

از همه شما متشکرم.

 

[۱]ـ تلویزیون اول، پانزدهم و بیستم فروردین ۱۴۰۳

[۲] ـ دبیرخانه شورای ملی مقاومت، ۱۵ دی ۱۴۰۲

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95236643-de4b-4706-b0dc-546c75c27883"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات