728 x 90

خانم مریم رجوی: ما اروپا و فرانسه را به قاطعیت در برابر رژیم آخوندی فرا می‌خوانیم

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه- ۳ آذر۱۴۰۰

خانم‌ها و آقایان نماینده،
دوستان عزیز،
به خانم میشل دووکولور رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دمکراتیک، معاونان رئیس و همکاران‌شان برای دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در ایران درود می‌فرستم.
تهدید مبرم برنامه اتمی و جنگ‌افروزی آخوندها برای خاورمیانه و جهان، پیدا کردن راه‌حل را ضروری می‌کند. رژیم ایران در طول چهار دهه گذشته هیچ‌گاه بهای جنایتهایی را که در داخل و یا خارج ایران انجام داده، نپرداخته و اروپا یا جامعه جهانی نیز واکنش قاطع نشان نداده‌اند. با این‌حال وقایع دو دهه گذشته و رویارویی جامعه ایران با دیکتاتوری مذهبی ما را به سمت یک راه‌حل رهنمون می‌کند.
در سی سال گذشته مقاومت ایران، با ۱۰۰رشته افشاگری، جهان را از نیت شوم رژیم برای دستیابی به بمب اتمی آگاه کرد. در مرداد سال۱۳۸۱ دو سایت اصلی اتمی رژیم را افشا کرد. اما متأسفانه جامعه جهانی از این فرصت برای پایان دادن قطعی به فعالیت‌های خطرناک آخوندها استفاده نکرد. به نحوی که امروز ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که رژیم به تولید بمب نزدیک شده است. این نتیجه سیاست مماشات است.
از سوی دیگر آخوندها در تمام این سال‌ها در حال سرکوب مردم ایران بوده‌اند؛ و در عین‌حال به بی‌ثبات کردن منطقه به‌خصوص عراق و لبنان و سوریه و یمن ادامه می‌دهند. به‌دلیل فقدان سیاستی قاطع، رژیم همواره از مذاکرات برای تمدید قوا و آماده‌سازی برای تعرضات‌اش استفاده کرده است.

مریم رجوی - کنفرانس در مجلس ملی فرانسه- ۳آذر۱۴۰۰

شرایط انفجاری جامعه ایران

وقوع شش قیام سراسری و بزرگ در سال‌های اخیر در ایران بیانگر شکنندگی این دیکتاتوری است. خامنه‌ای با کشتار حداقل ۱۵۰۰نفر در قیام آبان ۹۸ نشان داد که چقدر از مردم ایران وحشت دارد. او می‌خواهد با دستیابی به بمب اتمی و دست‌اندازی به کشورهای منطقه حاکمیت خود را تضمین کند و می‌خواهد با گروگان گرفتن صلح و امنیت جهان، امتیاز به دست بیاورد.
تنها عاملی که می‌تواند این رژیم را متوقف کند، مقاومت سازمان‌یافته و قیام مردم ایران است. امروز اکثریت مردم از آخوندها به‌شدت متنفرند. فساد تمامی نیروهای سرکوبگر از جمله پاسداران را فراگرفته است.
مقاومت شبکه‌یی از نیروهای رزمنده و جوان را در بیشتر استانها گسترش داده است. هفته پیش کانون‌های شورشی در سالگرد قیام آبان ۹۸ به یک کارزار گسترده علیه سمبلهای رژیم دست زدند.
شرایط انفجاری است. چند روز پیش کشاورزان و مردم اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران و هم‌چنین مردم شهرکرد، به‌خاطر بی‌آبی به اعتراضات گسترده دست زدند.
مردم ایران خواستار سرنگونی رژیم آخوندی و یک جامعه آزاد و دمکراتیک هستند. برنامه مقاومت ایران برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت، انتخابات آزاد، لغو حکم اعدام، برابری کامل زن و مرد، استقلال قضاییه، خودمختاری ملیتها و یک ایران غیراتمی است.

راه‌حل بحران ایران

سؤال مهم این است که آیا اروپا و غرب در کنار مردم ایران برای آزادی و دمکراسی می‌ایستند یا در کنار آخوندها که پایان آنها شروع شده؟ نباید فراموش کرد که رئیس‌جمهور منتصب ولی‌فقیه، رئیسی، از عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ است که یک جنایت علیه بشریت است. رئیسی باید در برابر عدالت قرار گیرد.
ما اروپا و فرانسه را به قاطعیت فرامی‌خوانیم. هم‌چنین حقوق بشر باید در کانون هر مذاکره‌یی با این رژیم باشد. ما آنها را فرامی‌خوانیم که تمامیت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در لیست تروریستی قرار دهند.
این رژیم تلاش می‌کند که این توهم را بپرا کند که اگر توسط مردم سرنگون شود، در ایران آشوب به‌پا خواهد شد. این اشتباه است. مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن قادر به برقراری یک آلترناتیو دمکراتیک هستند که صلح و ثبات در منطقه را تضمین می‌کند.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b87aa6c-111a-437d-afef-9acbbb884a9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات