728 x 90

سخنرانی مریم رجوی در کنفرانس بین‌المللی جوامع ایرانی: رژیم ولایت فقیه برای فرار از سرنگونی، برون‌رفتی ندارد

مریم رجوی
مریم رجوی

روز شنبه۲۴ آذر مریم رجوی، در یک کنفرانس ویدئو سراسری با حضور جوامع ایرانی سخنرانی کرد که همزمان در بیش از ۴۰نقطه در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا برگزار شد.

پاتریک کندی، نماینده اسبق کنگره آمریکا؛ پاندلی مایکو وزیر ارشد از آلبانی، خانم اینگرید بتانکورد سناتور سابق از کلمبیا؛ آقای فاطمیر مدیو نماینده پارلمان از آلبانی، سناتور جری هورکان از ایرلند، آقای آنتونیو تسو، از پارلمان ایتالیا و شمار دیگری از نمایندگان پارلمان، سنا و منتخبان اروپایی و شخصیت‌های سیاسی، حقوقی و دینی از دیگر شرکت‌ کنندگان و سخنرانان این کنفرانس بودند.

دوستان گرامی، شخصیت‌های محترم در سایر کشورها
اعضای محترم جوامع ایرانی،
برادران و خواهران عزیزم،
گرم‌ترین سلام‌ها و درودهایم به ‌شما یاران مقاومت، به‌ شما یاران سخت‌کوش، پرشور، شکیبا و از خودگذشته که هر چند در اجتماعات خود در بیش از ۴۰مرکز در سه قاره جهان در ظاهر دور از هم، اما انگار که یک تن و یک پیکر هستید. و پیام‌رسان روح و قلب واحدی هستید که همان ایران تشنه و مشتاق آزادی است؛ همان مردم بپا خاسته در سراسر میهن و همان اراده راسخی که می‌خواهد دفتر تاریخ ایران را ورق بزند. با مشت‌های گره کرده، با شعارهای کوبنده و فریادهای پر از خشم در اهواز و شوش و اصفهان و دانشگاههای سراسر ایران.

 

دوستان عزیز
دو هفته دیگر وارد سال ۲۰۱۹ میلادی می‌شویم.
سه روز پیش خامنه‌ای گفت که آمریکا و مجاهدین ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، اما نقشه را برای سال ۹۸ بکشند.
به گفته خامنه‌ای، هدف آمریکا این است که با مأموران مخصوصی که برای مقابله با نظام می‌گذارد و با کمک به امثال مجاهدین، شاید بتوانند با تحریم و کارهای ضدامنیتی دودستگی و جنگ داخلی ایجاد کنند.
چرا خامنه‌ای این‌چنین وحشت کرده و از سال نو و دودستگی و بحران در داخل رژیم و از جنگی که خودش با مردم ایران به راه انداخته نگران است؟
زیرا در سالی که به پایان آن نزدیک می‌شویم، روزی نبود که ایران ما از جوش و خروش و از فریاد آزادیخواهی در برابر فاشیسم مذهبی‌ خالی باشد.
پس به خامنه‌ای و همه آخوندها‌ی حاکم می‌گوییم: بله بترسید و بلرزید. سرنگونی رژیم‌تان به دست مردم و مقاومت ایران قطعاً محقق خواهد شد.

 

دوستان عزیز
در فرصت امروز می‌خواهم دو نکته اساسی را توضیح بدهم که چکیده تحولات یک‌سال اخیر است.
اول این‌که:‌ رژیم برای فرار از سرنگونی، برون‌رفت و راه‌حلی ندارد. ما از ۴۰سال پیش خیلی دلمان می‌خواست و می‌خواهد که فاشیسم دینی حاکم بر ایران تغییر رفتار بدهد اما به‌قول خودش، از ترس مرگ خودکشی نخواهد کرد!
دوم این‌که: استراتژی دیکتاتوری دینی برای بقا و گریز از بحران، سرکوب و انقباض در داخل ایران و صدور تروریسم و جنگ و بحران در خارج از ایران است.
در مرداد ماه گذشته، آخوند روحانی رئیس‌جمهور رژیم اعتراف کرد که مشکلات داخلی و بین‌المللی رژیم از قیام دیماه بالا گرفته. او گفت:‌ «اغتشاش... پیامی به خارجی‌ها داد که فهمیدند با فشار بیشتر می‌توانند تأثیر بگذارند».
بله، دقیقاً از همین جا تعادل درونی و بیرونی حکومت به‌هم خورد. تنشها علیه رژیم بالا گرفت و بی‌ثباتی بنیادی‌اش نمایان شد.
در یک‌سال گذشته، رژیم بارها و بارها تلاش کرد راه قیام‌ها را ببندد، اما هر بار آتش‌ها از زیر خاکسترها زبانه کشیدند.
تلاش کرد جلوی کانونهای شورشی را بگیرد، ولی نتوانست.
به‌ طرح‌های تروریستی علیه مقاومت رو آورد، اما بر سر خودش خراب شد.
خواست اقتصاد درهم شکسته را مهار و درمان کند، ولی بدتر شد.
خواست با همراهی دولتهای اروپایی گریزگاهی برای تحریم‌ها فراهم کند، اما به‌جایی نرسید.
سیاست نگاه به شرق خامنه‌ای و روی آوردن به روسیه و چین هم دردی را دوا نکرد.
بطوریکه در روزهای اخیر چین از سرمایه‌گذاری در میدان گاز پارس جنوبی در ایران خارج شده و قبل از آن‌هم توتال خارج شده بود.
بله، تمام مسأله این است که رژیم برون رفتی ندارد؛ هر راه‌حلی هم که در پیش بگیرد تیری است که به‌ خودش شلیک می‌کند.
محصول این درماندگی سیاسی، تنزل کیفی موقعیت رژیم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی است.
حامیان آخوند روحانی می‌گویند:«وضعیت دولت روحانی تعلیق در تعلیق است» و «دولت کرخت و گیج است».
سرکرده سپاه خامنه‌ای با توجه به ریزش و انفعال پاسداران گفت: «وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه‌های رهبری است».
درست به‌دلیل همین بن‌بست، آخوندها در این سال بارها به‌اجرای ‌طرح‌ها و اقدام‌های تروریستی رو آوردند.
از جمله:
ـ توطئه‌تروریستی علیه مجاهدین در آلبانی،
ـ تلاش برای انفجار تروریستی در گردهم‌آیی سالانه مقاومت در فرانسه
که اخیراً ۱۰۵تن از نمایندگان کنگره آمریکا با یک قطعنامه دو حزبی این توطئه بمب‌گذاری را محکوم کردند.
ـ‌ پروژه جاسوسی و تروریسم علیه اعضای مقاومت در آمریکا
ـ حمله موشکی به ‌مراکز احزاب کرد ایرانی
ـ و طرح تروریستی در دانمارک

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

 

درباره این طرح‌ها و حملات باید به‌ چند واقعیت مهم توجه کرد:
اول این‌که رو آوردن به تروریسم و تعدد این جنایت‌ها،‌ نه یک واکنش گذرا و تاکتیکی، بلکه یک راه‌کار و برون‌رفت در استراتژی رژیم برای بقا و مقابله با بحران سرنگونی است.
دوم این‌که جنون تروریستی رژیم در شرایطی است که بعد از تحریم‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگری به‌کمکهای سیاسی و اقتصادی دولتهای اروپا احتیاج دارد.
سوم این‌که دستگیری یک مقام اطلاعاتی رژیم که تحت پوش دیپلمات در اتریش کار می‌کرد و اخراج سه دیپلمات-تروریست رژیم از فرانسه و هلند، دستگیری یک تروریست در دانمارک که رابطه نزدیکی با سفیر و سفارتخانه رژیم در نروژ داشت و محاکمه دو تروریست رژیم در کنیا اثبات می‌کند که از شورای عالی امنیت آخوندها تا سپاه‌ پاسداران و نیروی تروریستی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت‌خارجه و سفارت‌خانه‌های رژیم همه و همه اجزای دستگاه تروریسم ولایت فقیه‌اند.

حقیقتی که از دو دهه پیش در احکام دادگاهها و دستگاههای قضایی در کشورهای مختلف از جمله، آلمان، آمریکا، ایتالیا، سوئیس و آرژانتین با تأکید بر مسئولیت مستقیم خامنه‌ای و رئیس‌جمهور، وزیر‌خارجه و وزیر‌اطلاعات وقت این رژیم و سران سپاه پاسداران به اثبات رسیده و حتی برای برخی از آنها حکم جلب بین‌المللی صادر شده است.
ظریف وزیر خارجه آخوندها در مجلس رژیم در آبان‌ماه در پاسخ به نماینده‌یی که او را درباره ضمایم محرمانه توافق اتمی مورد سؤال قرار داد با صراحت گفت: علاوه بر روحانی، همه چیز با تمام جزییات با اطلاع و موافقت خامنه‌ای انجام شده است. او گفت: ما دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم... مگر ما می‌توانیم در این کشور کاری بکنیم، بدون این‌که گزارش بدهیم؟ »
بله از اینجا می‌توان فهمید که تئوری اقدامات و تروریسم خودسرانه در رژیم آخوندی که همه چیز حتی زندگی خصوصی مردم را هم کنترل می‌کند، چقدر غیرمنطقی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آخوندهاست. تئوری‌بافی‌ها درباره اقدامات خودسرانه و بدون اطلاع خامنه‌ای و روحانی باطل است و فقط آنها را در تروریسم جری‌تر می‌کند.

 

حالا به چهارمین نکته قابل‌ توجه می‌پردازم:
نکته چهارم این است که در حال حاضر رژیم از تروریسم در اروپا و آمریکا به‌مثابه یک پاتک و ابزار ضروری تدافعی در مقابل قیام مردم ایران استفاده می‌کند.
قبلاً تروریسم یک اهرم تهاجمی برای پیش بردن سیاست خارجی‌اش بود. تئوریسینهای رژیم مانند جواد لاریجانی برادر رئیس مجلس رژیم، در ۲۵سال قبل طبق فتوای خمینی از جمله در مورد سلمان رشدی، تروریسم را «نوع جدیدی از قدرت» برای توسعه حکومت اسلامی و جا پیدا کردن در تعادل‌قوای جهانی تعریف کرده‌اند. همین شخص نوشته بود ولایت‌فقیه که در ایران مستقر است مسئول جهان اسلام است و توسعه یکی از هدف‌های آن است.

راستی آیا اسباب تأسف نیست که با وجود رسوایی تروریسم آخوندها در خاک اروپا، سیاست‌های مماشات‌گر هم‌چنان درصدد یافتن راهی برای معامله با این رژیم‌اند. و به‌دنبال مدد رساندن به قاتلان مردم ایران هستند؟
ما به‌ آنها می‌گوییم: آقایان، اگر نمی‌خواهید در کنار مردم ایران باشید، دست کم امنیت شهروندان خودتان را قربانی نکنید!
چرا به کمک رژیمی می‌روید که شهرهای اروپا را تهدید می‌کند؟
حرف ما این است که به‌ خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی احترام بگذارید.
بگذارید دست این حکومت جنایت‌کار از درآمد نفت ایران که سرمایه ملی ماست، قطع شود. هر بشکه نفتی که این رژیم بفروشد شلاق یا گلوله‌یی است بر پیکر مردم ایران و مردم منطقه.
راستی آزمایش‌های پی‌درپی موشکی این رژیم برای چیست؟ آیا به جز باج‌گیری و تهدید صلح در منطقه و جهان، هدف دیگری دارد؟
جلسه چهارشنبه شورای امنیت ملل ‌متحد برای رسیدگی به همین موضوع بود که نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است. اما نماینده رژیم به جای پاسخگویی، به شکوه و شکایت درباره مجاهدین و مقاومت عادلانه آنها در برابر فاشیسم دینی پرداخت.
ـ بنابراین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و ماشین تبلیغات حکومتی باید در لیست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا و لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرند.
ـ شریانهای مالی رژیم یعنی راه تأمین مالی بیت‌ خامنه‌ای و سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و گشتاپوی دینی باید مسدود شود.
-پرونده جنایت‌های ادامه‌دار این رژیم علیه بشریت باید به شورای امنیت ملل ‌متحد ارجاع شود. خامنه‌ای و روحانی و دیگر سران رژیم باید در برابر عدالت قرار گیرند.
احترام به بیانیه جهانی حقوق‌بشر که چند روز پیش هفتادمین سالگرد تأسیس آن بود، ایجاب می‌کند که مهم‌ترین ناقض حقوق‌بشر در جهان امروز که تابحال ۶۵بار در ملل ‌متحد محکوم شده، از سوی همه کشورهای جهان طرد شود.

 

دوستان عزیز
به‌ موازات تضعیف کیفی موقعیت رژیم در یک‌سال گذشته، موقعیت آلترناتیو دمکراتیک، شورای ملی مقاومت، در عرصه داخلی و بین‌المللی اعتلا پیدا کرده است.
استقبال چشمگیر هموطنانمان در داخل و خارج کشور از برنامه اخیر همیاری ملی، نشانه روشن و درخشان از موقعیت این مقاومت و مقبولیت و پایگاه اجتماعی آن است.
به‌ شما حامیان و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران درود می‌فرستم. که برخی از شما در گردهمایی امروز هم حضور دارید، شما در گلریزان همیاری قدرت همبستگی ملی و میهنی را در برابر رژیم ضدایرانی نشان دادید.
بله، هم‌چنان‌ که هموطنان بپا خاسته در اصفهان و کازرون و شوش و اهواز و سایر شهرها فریاد می‌کشند که پشت به‌ دشمن رو به‌میهن. شما به‌همین شعار میهنی جامه عمل پوشاندید.

از آن زندانی یا کارگر یا معلم که از غذایش می‌زند، تا مادر عزیزی که خانه‌اش را در مرکز شهر می‌فروشد و به جنوب شهر می‌رود تا در همیاری شرکت کند.
از هموطنانمان کرد و بلوچ و آذری و عرب و ترکمن در داخل ایران تا کسانی که زیر بار قرض رفتند و آنها که مثل سال‌های گذشته عمده دسترنج سالانه خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
و آن دختر قهرمان کانون شورشی در تهران که با تحصیلات دانشگاهی، دستفروشی می‌کرد و ناراحت بود که چرا پول چندانی برای پرداختن ندارد و البته بسیاری اعضای کانون‌ها هم همین‌طور بودند.
در این باره مسعود رجوی یکبار از مجاهدین خواست از هزینه‌های جاری و ضروری خودشان به کانونهای شورشی بدهند تا کسی از آنها مجبور به فروش کلیه‌اش نباشد.
کانونهای شورشی این‌چنین از فروش کلیه برای تأمین مخارج روزانه در داخل ایران ممنوع شدند.
درود می‌فرستم به کانونهای شورشی یا آن پناهندگان و هوادارانی که می‌گفتند پولی برای پرداختن ندارند اما برای جانبازی آماده‌اند و به مسعود حاضر حاضر می‌گفتند و این‌که اسم مرا هم بنویس.
بله این‌چنین است که هواداران پاکباز مجاهدین از کانادا و آمریکا تا استرالیا و اروپا و سایر کشورها دارایی‌هایی‌های خود را نثار می‌کنند، در واقع آنها با دارایی و حاصل کارشان به جهاد در راه خدا و خلق برخاسته‌اند.

راستی آنان که مدعی بودند مخارج این مقاومت و این سازمان به وسیله‌ این یا آن دولت غربی یا عربی تأمین می‌شود، کجا هستند؟ و چه می‌گویند؟
ما فقط می‌گوییم لعنت بر رژیم دجال و ضدبشری با همه یاوه‌ها و دروغهایش و هر آن‌کس که این دروغ‌ها را بازپخش می‌کند.
بله این درماندگی آخوندها در مقابل جنبش عظیم و گسترده آزادیخواهی مردم ایران است که شما فولادمایه آن هستید.
شما مجاهدان و پیشتازان، که شعله‌های رهایی و صدق و یگانگی را در دل‌ها و جانهای خود برافروخته‌اید و در تدارک رهایی ملت اسیرتان هستید.
شما که هر روز بیش از روز قبل در کار صیقل زدن اراده‌هایتان برای پروژه بزرگ آزادی، دموکراسی و برابری هستید.
شما که جز رهایی میهن و مردم ستمزده‌تان سودایی ندارید و برای تحقق این هدف شکوهمند همواره ارزش‌های نوین انسانی و مبارزاتی خلق می‌کنید.
راز خستگی‌ناپذیری، امیدواری، سرزندگی و اراد‌ه‌های پولادین شما، انتخاب مسیر پرداخت و جان‌فشانی برای آزادی مردم ایران است. و من مطمئنم که آینده‌یی زیبا و پرشکوه برای خلق و میهن‌تان رقم می‌زنید.

درود می‌فرستیم به‌ هموطنان‌مان در استانهای مختلف که به خیزش و اعتراض ادامه می‌دهند و شعله قیام‌ها را روشن و روشن‌تر نگه‌داشته‌اند.
تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه و دومین ماه اعتصاب و تظاهرات کارگران دلیر فولاد اهواز، تب و تاب خیزش و مقاومت را در سراسر ایران گسترش داده است.
آنها که فریادکنان به‌ آخوندها گفتند شما میمون‌هایی هستید که بر منبر پیامبر نشسته‌اید.
کارگران فولاد با پوشیدن کفن به خیابان آمدند و گفتند: «مرگ بر ستمگر-درود بر کارگر» و «هیهات مناالذله».
و درود می‌فرستیم به رانندگان و کامیون‌داران جوانمرد و خستگی‌ناپذیر که چهارمین دور اعتصاب‌های سراسری خود را برگزار کردند.
درود به کشاورزان تهیدست اما مقاوم اصفهان که باز هم به‌پا خاستند.
و درود می‌فرستیم به دانشجویان آگاه که با تحصن و اعتراض، شعله‌های ۱۶آذر را برافروختند.
هم‌چنان‌که مسعود رجوی گفته است:‌ آنچه ما و خلق ما امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، ادامه همان مسیر و مبارزه تاریخی و طبقاتی بین ستمگر و ستمزده است. بین سرکوبگر و سرکوب‌شده است. بین خلقی است که حاکمیت و حداقل حقوق و آزادی‌های خود را می‌خواهد و رژیم ولایت فقیه که به نام اسلام و دین و قرآن، ستم شاهان و دربارهای فئودالی را به ابعاد نجومی‌ رسانده است.
سرانجام می‌خواهم به همه شما و به‌ قیام‌آفرینان و هواداران مجاهدین و به شما اعضای کانونهای شورشی یک حقیقت اساسی را یادآوری کنم.
این حقیقت که امروز موجودیت رژیم بیش از هر زمان دیگری در تاریخ حاکمیت‌اش، تهدید می‌شود.
جامعه ایران نیز بیش از هر زمان دیگری، آماده و جوشان است.
اما بدانید این اراده رزمنده شماست که در رساندن اوضاع ملتهب کنونی تا نقطه سرنگونی دیکتاتوری ‌آخوندها نقش تعیین‌کننده دارد.
رمز پیروزی، پیکار متحد مردم ایران و اعتلای قیام با پیشتازی کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت است.
دیوار ظلمت و اختناق با نیروی فدا و همبستگی فرو خواهد ریخت.
پس پیش بسوی ایران آزاد و دموکراتیک
سلام بر آزادی
سلام بر مردم ایران
درود بر همه شما

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f496539-b469-493e-979b-b92291717794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات