728 x 90

سخنرانی خانم مریم رجوی - کنفرانس در پارلمان انگلستان

سخنرانی خانم مریم رجوی - کنفرانس در پارلمان انگلستان
سخنرانی خانم مریم رجوی - کنفرانس در پارلمان انگلستان

مریم رجوی: استراتژی صحیح، سرنگونی رژیم ایران به‌دست مردم و مقاومت ایران است

خانم رئیس، دوستان گرامی در کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران
قانون‌گذاران محترم دو مجلس!
گرم‌ترین درودهایم را نثار شما می‌کنم و ابتکارعمل شما را در بحبوحه جنگ مخرب کنونی در خاورمیانه، که منشأ جنگ‌افروزی یعنی رژیم ایران را برجسته می‌کنید، تحسین می‌کنم
جنگ کنونی خاورمیانه قربانیان انبوه برجا گذاشته و متأسفانه بدون هیچ نشانه‌یی از توقف، هم‌چنان ادامه دارد.
این خون‌ریزی و ویرانی بهای سنگینی است. اما یک حقیقت را برجسته کرده است: رژیم استبداد مذهبی، منشأ جنگ و تروریسم در این منطقه است.
مقاومت ایران طی چهار دهه تلاش سخت بر نقش مخرب این رژیم تأکید کرده است؛ با هزاران اطلاعیه، تظاهرات، کنفرانس‌ها، کتاب‌ها و سایر اقدام‌ها، ما نشان دادیم که نیروی محرکه جنگ و تروریسم در منطقه همین رژیم است.
از سال ۱۳۷۰ تاکنون در دستکم ۱۱۰رشته افشاگری، ما جهان را از جزئیات فعالیت‌های مخفی این رژیم برای به‌دست آوردن بمب اتمی مطلع کردیم. اما متأسفانه جهان غرب به این هشدارهای مهم توجه نکرد. تا این‌که امروز همه به چشم، حقیقت آن چه را که مقاومت ایران گفته بود، می‌بینند.

استراتژی صحیح در مقابل رژیم آخوندی

برافروختن آتش جنگ در ۱۵مهر، حمله موشکی به پاکستان و عراق و حمله به دهها کشتی در دریای سرخ از طریق نیروهای نیابتی‌اش و بیش از ۱۹۰حمله به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه. ایجاد یک کریدور از ایران تا سوریه و لبنان برای ارسال سلاح به حزب‌الله و دیگر نیروهای نیابتی رژیم، ریسک جنگهای مهیب بیش‌تر را به‌شدت بالا برده است.
متأسفانه دولتهای غرب فاقد استراتژی روشنی برای پرداختن به این مسأله فوری هستند. آنها اغلب از دهه ۱۳۶۰، سیاست مماشات جویانه‌یی را در رابطه با فاشیسم دینی ایران دنبال کرده‌اند.

ضرورت به‌رسمیت شناختن مبارزه عادلانه مردم و مقاومت ایران

من آمده‌ام بگویم که یک استراتژی صحیح وجود دارد. استراتژی صحیح، سرنگونی رژیم ایران به‌دست مردم و مقاومت ایران است.
هدف، استقرار یک جمهوری کثرت‌گرا و دموکراتیک، با جدایی دین و دولت که به حقوق‌بشر، حقوق بین‌الملل و کنوانسیونهای بین‌المللی متعهد است.
شما همواره سیاست درست را در قبال رژیم ایران پیش برده‌اید. خوشحالم که همین موضوع را در روز ۱۲بهمن، در مجلس عوام مورد بحث قرار می‌دهید و به دولت خودتان توصیه می‌کنید.
حمایت شما از این راه‌حل و حمایت از کانون‌های شورشی جان برکف که برای تحقق این راه‌حل می‌جنگند، ارزشمند است. به‌خصوص که همراه با فراخوان به نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی است که در جهت اتخاذ یک سیاست درست برای تحقق دموکراسی در ایران و صلح در منطقه است.
متأسفانه غرب در ۴۰سال گذشته در کنار مردم ایران نبوده، بلکه در کنار دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران بوده است.
مهم است که غرب مبارزه عادلانه مردم و مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند و مانعی در برابرش ایجاد نکند.

راه‌حل نهایی برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه

در بحران کنونی، دو گزینه اصلی وجود دارد:
گزینه اول بی‌عملی است این راه‌حلی است که توسط خامنه‌ای و سپاه پاسداران او حمایت می‌شود. زیرا به آنها کمک می‌کند تا هژمونی جنگ‌افروزانه خود را در منطقه برقرار کنند و مانع قیام مردم شوند. کسانی که از این گزینه حمایت می‌کنند، ادعا می‌کنند که برای جلوگیری از گسترش جنگ ناچار به بی‌عملی هستند. اگر چه این استراتژی برای ۴۰سال آزمایش شده است و در هر قدم بحران و جنگ را تشدید کرده است.
اما گزینه دیگری وجود دارد که منشأ جنگ را از میان برمی‌دارد و صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه را تضمین می‌کند. این گزینه به زیر کشیدن رژیم فعلی توسط مردم ایران است که اخیراً رئیس‌جمهور قبلی‌اش آن را حاکمیت یک اقلیت بیان کرد.
رژیم آخوندها بیش از همیشه با نفرت و انزجار مردم ایران مواجه است، به‌نحوی که امروز مقامات و رسانه‌های آن هم اذعان می‌کنند که نمایش انتخابات مجلس رژیم که قرار است یک ماه دیگر برگزار شود مورد تحریم و بی‌اعتنایی عموم مردم است.
قیام مردم ایران در سال گذشته نفی آخوندها توسط مردم و عزم آنها برای جایگزینی آخوندها را نشان داد. نیروی سرنگونی این رژیم آماده و نیرومند است و متکی به مردم و مقاومت ایران است که قدرت و عزم خود را در هزاران عملیات کانون‌های شورشی در یک سال اخیر و نسل جوانی که سر به شورش برداشته، نشان داده‌اند.
امروز بسیاری جوانان معترض در زندان در معرض اعدام و هزاران نفر تحت شکنجه قرار دارند.
ما امروز در شرایطی جمع شده‌ایم که جنگ، خاورمیانه را در خود فرو برده است و رژیم آخوندی شمار اعدام زندانیان در سال ۲۰۲۳را به ۸۶۴نفر رسانده است. موج اعدامها در ماه ژانویه هم ادامه یافت و شامل زندانیان سیاسی و شمار زیادی از هموطنان کرد و بلوچ ما شد.

رژیم حاکم بر ایران، سر مار جنگ‌افروزی و تروریسم

از یاد نبریم که در سال گذشته مماشات دولتهای غرب با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران نه تنها به آنها کمک کرد، بلکه رژیم فاشیسم حاکم بر ایران را جری‌تر کرده است.
آمریکا ۶میلیارد دلار برای رژیم آزاد کرد، و به آن اجازه داد میزان فروش نفت را بسیار بالا ببرد و بر غنی‌سازی اورانیوم تا مرز خطرناک ۶۰درصد و حتی بیش‌تر چشم پوشید.
کشورهای غرب و اتحادیه اروپا به‌رغم فراخوانهای مکرر قانون‌گذاران انگلستان و اتحادیه اروپا سپاه را در لیست تروریستی قرار ندادند.
این امتیاز دادنها رژیم و سپاه پاسداران آن را به سرکوب، اعدام، تروریسم و جنگ‌افروزی تشویق می‌کند. اگر غرب یک سیاست قاطع‌تر داشت می‌توانست دخالت رژیم در جنگ را متوقف کند.
تنها صحبت کردن علیه رژیم بدون یک عمل مشخص و یا تحریم تعدادی از فرماندهان سپاه یا مقامات نمی‌تواند این رژیم را متوقف کند. امروز حتی آن‌هایی که ناباورند و کشورهایی با منافع مشخص نمی‌توانند انکار کنند که سرمار جنگ‌افروزی و تروریسم در تهران تحت حاکمیت آخوندهاست.
از این‌رو بار دیگر جهان را به اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل رژیم استبداد مذهبی در ایران که لازمه صلح در منطقه و جهان است، فرامی‌خوانم.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db41b259-b370-4fbd-8cbe-3810b9aab6eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات