728 x 90

سخنرانی خانم مریم رجوی در کنفرانس با حضور نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

قیام‌کنندگان در ایران لیست‌گذاری سپاه پاسداران را شاخص ایستادن در کنار مردم ایران می‌بینند

کنفرانس با حضور نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل

نمایندگان محترم ملت‌های اروپا
خانم‌ها، آقایان
دیدار شما و فرصت گفتگو با شما مایه خوشوقتی است.
ابتدا از تلاش‌های شما در حمایت از قیام مردم ایران صمیمانه قدردانی می‌کنم.
قیام ایران تحول بزرگی است که ثبات استبداد دینی را به‌هم زده و نیروی اجتماعی عظیمی به میدان مبارزه آورده که سرنگونی رژیم را تضمین می‌کند. این تحول آینده ایران و خاورمیانه را دگرگون می‌کند.
می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و درباره سه موضوع صحبت کنم:
نخست این‌که چرا سیاست تاکنونی اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند؟
دوم: حلقه مفقوده سیاست اروپا چیست؟‌
و سوم: چشم‌انداز قیام و تلاش‌های رژیم برای به شکست کشاندن آن

 

سپاه پاسداران عامل سرکوب و جنگ‌افروزی

ابتدا باید بگویم که چرا اتحادیه اروپا باید سیاستش را نسبت به ایران تغییر دهد؟ خواست مردم ایران برای تغییر رژیم به‌صورت یک قیام بزرگ و پردوام ظاهر شده. رژیم پاسخ آن را با قتل دست‌کم ۷۵۰نفر و دستگیری و شکنجه ۳۰هزار نفر داده است.
برای سالیان، متحدان رژیم ایران و مبلغان سیاست مماشات خواست مردم ایران برای تغییر را انکار می‌کردند. ولی امروز هیچ‌کس نمی‌تواند این واقعیت را کتمان کند که مردم ایران خواهان سرنگونی این رژیم هستند.
همان‌طور که پارلمان اروپا در قطعنامه هفته گذشته تصریح کرد اتحادیه اروپا باید دست به اقدامات عملی مؤثر از جمله نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی بزند. نام‌گذاری سمبلیک افراد، در شرایط کنونی دیگر مؤثر نیست.

در کشورهای منطقه هیچ جنگ و جنایت تروریستی بزرگی نیست که سپاه پاسداران عامل مستقیم یا نیروی پشتیبان آن نباشد. در داخل ایران، کمتر جنایتی است که سپاه منشأ آن نباشد.
ما از سال‌ها پیش مکرراً بر ضرورت نام‌گذاری سپاه تأکید داشتیم. در یک سخنرانی در مجلس آلمان در مارس ۲۰۱۰ از جانب مقاومت ایران دولتهای غربی را به قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی فراخواندم. انحلال این نیروی اهریمنی یکی از مبرم‌ترین موضوعاتی است که شورای ملی مقاومت در برنامه خود از سال۱۳۶۰ اعلام کرده و در دومین ماده منشور ده ماده‌یی مقاومت نیز مطرح شده است.
سپاه عامل اصلی سرکوب در ایران است. بنابراین قیام‌کنندگان در ایران لیست‌گذاری سپاه را به‌عنوان شاخص ایستادن در کنار مردم ایران می‌بینند. به‌همین دلیل مردم ایران قویاً از قطعنامه تصویب‌شده در پارلمان اروپا حمایت می‌کنند.

 

سیاست مخرب مماشات

موضوع دوم حلقه مفقوده در سیاست اتحادیه اروپاست. سالیان است که سیاست اتحادیه اروپا بر پایه تعامل با رژیم آخوندها است. آن روی سکه این سیاست، نشنیدن صدای مردم و مقاومت ایران است. سیاست اتحادیه اروپا، نه‌تنها برای مردم ایران بلکه برای اروپا هم مخرب بوده است. به تعداد اتباع اروپایی یا دو تابعیتی که هم‌اکنون در ایران به‌عنوان گروگان نگه داشته می‌شوند، نگاه کنید. عدم حسابرسی اروپا از رژیم به آن جواز مصونیت برای جنایاتش علیه مردم ایران و مصونیت برای تروریسم در اروپا و گروگان‌گیری داده است.
عدم لیست‌گذاری سپاه پاسداران در این هفته بخشی از سیاست مماشات و تکیه برتحلیل‌های بی‌پایه است که از جانب رژیم ابداع شده است.
تصویر غلط یک رژیم باثبات و قدرتمند و انکار وجود یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم توجیه کننده ادامه سیاست مماشات با رژیم بوده است.

 

یک آلترناتیو قدرتمند در ایران

سومین موضوع چشم‌اندازی است که این قیام برای آینده ترسیم کرده است. مردم ایران به‌روشنی نشان دادند که آینده‌یی بر اساس آزادی و دموکراسی و یک جمهوری مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک می‌خواهند.
مقامات رژیم بعد از سال‌ها که می‌خواستند این‌طور وانمود کنند که مقاومتی در ایران وجود ندارد، در ماه‌های اخیر، در مورد نقش کانون‌های شورشی مجاهدین مجبور به اذعان شده‌اند.
بنابراین رژیم متمرکز نابود کردن سازمان مجاهدین و مقاومت ایران است. به این منظور، علاوه بر سرکوب و اعدام و شکنجه در داخل، کارزار پخش اطلاعات غلط و شیطان‌سازی علیه مقاومت در صحنه سیاسی را تشدید کرده است.
رژیم می‌خواهد چنین القا کند که یک آلترناتیو پایدار و دموکراتیک وجود ندارد و مدعی است که نتیجه سرنگونی رژیم بازگشت به دیکتاتوری سابق و یا هرج ومرج است. اما مردم ایران در این قیام نشان دادند که این ادعا غلط بوده است. اتحاد مردم ایران و وجود یک مقاومت گسترده مردمی دعوی هرج ومرج در ایران را نفی می‌کند.
مردم ایران به‌خوبی می‌فهمند که نظام سلطنتی در ایران برخلاف نظامهای سلطنتی در اروپا در دو قرن گذشته مظهر دیکتاتوری در ایران بوده است.
نیروهای ضددموکراتیک هر دو رژیم گذشته و حال، در یک طرف جبهه می‌گیرند جبهه دیکتاتورها. شاه چهار سال پیش از سرنگونی، رسماً نظام تک حزبی را اعلام کرد و گفت: کسی که وارد این حزب نشود جایش یا زندان است یا خارج از کشور. او دیکتاتوری را به بالاترین درجه رساند و بدین ترتیب راه به قدرت رسیدن خمینی را هموار کرد. در اصل ولیعهد واقعی شاه، خمینی بود.
اما در قیام ماه‌های اخیر، مردم ایران هزاران بار شعار داده‌اند که نه دیکتاتوری قبلی را می‌خواهند نه دیکتاتوری کنونی و در پی آزادی و دموکراسی هستند.

 

نام‌گذاری تروریستی سپاه خواست مبرم مردم ایران

نمایندگان محترم،
زمان یک سیاست جدید از سوی اتحادیه اروپا فرا رسیده است.
نام‌گذاری تروریستی سپاه سال‌هاست که خواست مبرم مردم ایران است. حال نمایندگان ۴۵۰میلیون مردم اروپا نیز به آن فراخوان داده‌اند. پاسخ نماینده عالی به ابتکار شما برای نام‌گذاری سپاه شرم‌آور است. خودداری اتحادیه اروپا از اجرای قطعنامه شما سرخم کردن در مقابل یک رژیم تروریستی است.
تصمیم نام‌گذاری سپاه یک تصمیم سیاسی توسط دولتهای اروپایی است و آن‌طور که گفته شده نیاز به تصمیم دادگاه ندارد بنابراین هر گونه بهانه در این رابطه قابل‌قبول نیست.
وزیر خارجه رژیم روز دوشنبه گفت که نماینده عالی او را مطمئن ساخته که اتحادیه اروپا سپاه را نام‌گذاری نمی‌کند و قطعنامه پارلمان اروپا را یک نمایش خواند.
ادعای همدردی با معترضان ایرانی کرد و هم‌زمان خودداری از اقدام علیه سرکوبگر اصلی آنها تحت بهانه‌های واهی بی‌صداقتی است. این بی‌عملی اتحادیه اروپا به‌مثابه ادامه سیاست مخرب استمالت و بی‌احترامی به خواست مردم اروپا می‌باشد که توسط نمایندگان آنها بیان‌شده است.

من از شما می‌خواهم که به تلاش‌های تحسین برانگیز خودتان برای خاتمه دادن به این سیاست استمالت ادامه بدهید و از اتحادیه اروپا بخواهید که سپاه را در لیست قرار دهد.
علاوه بر این زمان آن است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفارت‌خانه‌های رژیم در اروپا را که کار آنها تسهیل فعالیت‌های تروریستی در اروپا و توجیه سرکوب قیام‌کنندگان در ایران است، تعطیل کنند مردم ایران سرنگونی رژیم را به اتکای قیام و مقاومت خود انجام می‌دهند.
آنها خواهان یک جمهوری بر پایه جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و یک ایران غیرهسته‌یی است.

مقاومت ایران همواره گفته است:
نه به حکومت اجباری – نه به دین اجباری و نه به حجاب اجباری.
تغییر رژیم مسئولیت مردم ایران است اما انتظار دارند که دولتهای غربی مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و مشخصاً نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران تروریست و حق دفاع آنها را به‌رسمیت بشناسند.

از همه شما متشکرم.

 

بر گرفته از سایت مریم رجوی 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32cc15fb-3237-421a-b2ff-0dfbdb0f2503"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات