728 x 90

دیدار و گفتگوی لیام فاکس و فرانتس ژوزف یونگ وزرای دفاع پیشین انگلستان و آلمان با خانم مریم رجوی و بازدید از اشرف۳

دیدار و گفتگوی لیام فاکس و فرانتس ژوزف یونگ وزرای دفاع پیشین انگلستان و آلمان با خانم مریم رجوی
دیدار و گفتگوی لیام فاکس و فرانتس ژوزف یونگ وزرای دفاع پیشین انگلستان و آلمان با خانم مریم رجوی

تأکید بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران از سوی ویلیام فاکس و فرانتس ژوزف یونگ وزرای سابق دفاع انگلستان و آلمان

روز پنجشنبه دهم فروردین ۱۴۰۲، آقای لیام فاکس وزیر دفاع انگلستان (تا ۲۰۱۱) و وزیر تجارت خارجی (تا سال۲۰۱۹) و نمایند‌ه پارلمان بریتانیا و آقای فرانتس ژوزف یونگ وزیردفاع آلمان (تا ۲۰۰۹) و وزیر سابق امور اروپایی این کشور از اشرف۳ بازدید و با مریم رجوی دیدار و گفتگو کردند.

مریم رجوی در این دیدار، ضمن تشریح وضعیت بحرانی رژیم آخوندها گفت قیامی که از شهریور ۱۴۰۱شروع شده، معادلات را در ایران تغییر داده است و به‌رغم سرکوب وحشیانه و کشتار و دستگیریهای گسترده، اما تعادل بین مردم و رژیم به گذشته برنمی‌گردد.
وی افزود رژیم آخوندها برای سرپا ماندن به هر جنایتی تحت نام اسلام دست می‌زند. اما آن چه آنها می‌کنند، ربطی به اسلام ندارد.

ویلیام فاکس، ضمن تشکر از این دیدار و بازدید از اشرف۳ گفت: موزه مقاومت فوق‌العاده است و به‌خوبی نشان می‌دهد که چطور وضعیت در ایران به این نقطه رسیده است. سرکوب و شکنجه‌ها در ایران وحشتناک است، در عین‌حال برای من فدا و شجاعت کسانی که برای آزادی این همه بها پرداخته‌اند، بسیار جالب بود.
وی گفت شما تحت شکنجه و آزار قرار گرفتید، چه فرقی می‌کند که شکنجه‌گر در یک نظام سلطنتی باشد یا دیکتاتوری مذهبی.
آقای فاکس با اشاره به ضرورت لیست‌گذاری سپاه گفت سرنگونی این رژیم خیلی سریع واقع می‌شود. ما نمونه‌هایش را در مورد دیکتاتوریهای دیگر دیده‌ایم.

 

آقای یونگ گفت باید تلاش کنیم که توجه مطبوعات و جامعه جهانی را به فجایعی که در ایران رخ داده جلب کنیم. امروز ۶ماه از قیام مردم ایران می‌گذرد، بسیاری قیمت این مبارزه را با جان خود دادند و بسیاری زخمی شدند. این بهای نبرد برای آزادی و دموکراسی است و امیدوارم که آزادی در ایران سرانجام پیروز بشود.
مبنا برای این نبرد آزادیخواهانه، طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی است. این طرح حاوی حقوقی است که ما نیز از آن برخورداریم، حقوق انسان، قانون و حاکمیت مردم. من فکر می‌کنم که این طرح ده ماده‌یی را می‌توان در ایران به کار بست تا دموکراسی و برابری در ایران به کرسی بنشیند. این طرح باید محور اتحاد اپوزیسیون باشد.
شما خواهان آزادی هستید و هر گونه دیکتاتوری، اعم از آخوندی و سلطنتی مردود است هیچ‌گونه دیکتاتوری در ایران نباید باشد.
وی افزود برخی می‌گویند که باید سپاه پاسداران تغییر کند و یا تغییر مأموریت بدهد، اما باید گفت که این سپاه باید در لیست تروریستی قرار بگیرد.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/651a8c97-e4ba-421f-b5de-f674cc5f6d3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات