728 x 90

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای مایک پمپئو
دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای مایک پمپئو

بعدازظهر جمعه، ۱۴مهرماه ۱۴۰۲، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای مایک پمپئو، وزیر خارجه قبلی ایالات متحده دیدار و درباره وضعیت انفجاری جامعه ایران به گفتگو و تبادل نظر پرداخته و تأکید کردند که رژیم به‌رغم سرکوب وحشیانه، از جمله افزایش چشمگیر اعدام‌ها، در خاموش کردن شعله‌های قیام شکست‌خورده است.
آقای پمپئو تصریح کرد که در جریان تظاهرات، مردم ایران روشن ساخته‌اند که ایران هرگز به دیکتاتوری شاه باز نمی‌گردد و به استبداد مذهبی حاکم هم تن نخواهد داد.

وی افزود: جهان می‌باید این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد که قیامها با هدف یک جمهوری دموکراتیک و آزاد که هیچگونه دیکتاتوری در آن جایی ندارد، صورت گرفته‌اند.

آقای مایک پمپئو تأکید کرد که رژیم ایران هر کاری بکند محکوم به شکست است و تغییر در ایران تنها توسط کسانی صورت خواهد گرفت که در راستای تحقق آن فعالیت کرده‌اند، بهای آن را پرداخته‌اند و دارای یک ساختار تشکیلاتی هستند که این هدف را محقق کند. مقاومت سازمان‌یافته داخل کشور تحت رهبری مجاهدین مستمراً توانایی‌های خودش را افزایش داده است.

وی افزود: از این‌که دفتر فرستاده ویژه در مورد ایران در وزارت امور خارجه، در بحبوحه قیام ایران، تصمیم گرفت به جای حمایت از معترضان، به‌دنبال جلب رضایت رژیم حملات خود را بر سازمان مجاهدین خلق، کسانی که به‌دنبال آزادی و دموکراسی در ایران هستند، متمرکز کند منزجر شده است و هیچ آمریکایی وطن‌پرست، جمهوریخواه یا دموکرات، نباید این را بپذیرد.

در مورد وضعیت اشرف‌۳ در آلبانی، آقای پمپئو گفت ایالات متحده باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولت آلبانی در مقابله با تهدیدها، ارعاب و باج‌گیری رژیم ایران انجام دهد تا حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی را که در اشرف‌۳ زندگی می‌کنند، تضمین کرده و از تحقق خواسته‌های رژیم ایران برای ضربه زدن به قهرمانان ساکن آنجا جلوگیری کند.

در رابطه با آینده ایران وی خاطرنشان کرد که سیاست ایالات متحده در قبال ایران باید حول محور حمایت از اپوزیسیون سازمان‌یافته و افزایش فشار بر رژیم تا زمان سقوط آن متمرکز باشد.

خانم رجوی ضمن تشکر از آقای پمپئو به‌خاطر سیاست قاطعی که در وزارت‌خارجه آمریکا علیه استبداد مذهبی حاکم بر ایران در پیش گرفت، گفت: به‌رغم همه تلاش‌های سرکوبگرانه، از جمله افزایش اعدامها و دستگیریهای گسترده، رژیم آخوندی نتوانسته است شعله‌های قیام را خاموش کرده و در ضعیف‌ترین نقطه تاریخ خود ظرف ۴۴سال گذشته قرار دارد.

خانم رجوی هم‌چنین خاطر نشان کرد: به تجربه ثابت شده است هر کجا که دولتهای خارجی علیه مقاومت ایران موضع گرفته‌اند، پای رژیم آخوندی و یا نفوذی‌های آن در میان بوده است. سیاست استمالت از آخوندها علیه عالی‌ترین مصالح مردم ایران و صلح و امنیت در منطقه است و جامعه بین‌المللی باید حاکمان ایران را به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵مهر۱۴۰۲ (۷اکتبر ۲۰۲۳)

برگرفته از سایت مریم رجوی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/711e29bc-90f1-4b6b-9fbe-5573054ee18e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات