728 x 90

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای میلان زور نماینده پارلمان اروپا و رئیس مشترک دوستان ایران آزاد

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای میلان زور نماینده پارلمان اروپا
دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای میلان زور نماینده پارلمان اروپا

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای میلان زور نماینده پارلمان اروپا و رئیس مشترک دوستان ایران آزاد

خانم دکتر آندریا والیچ زور مدیر مرکز مطالعات آشتی ملی در جمهوری اسلوونی عضو هیأت مدیره آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق اساسی

آقای پیترسوهل مشاور نخست‌وزیر سابق اسلوونی

 

روز دوشنبه ۱۷مهر خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با هیأتی از جمهوری اسلوونی به ریاست آقای میلان زور نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی و رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در این پارلمان، خانم دکتر آندریا والیچ زور مدیر مرکز مطالعات آشتی ملی جمهوری اسلوونی و عضو هیأت مدیره آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق اساسی، و آقای پیترسوهل مشاور نخست‌وزیر سابق اسلوونی دیدار و گفتگو کرد.

آقای میلان زور که قبل از نمایندگی در پارلمان اروپا در سال ۲۰۰۹ وزیر آموزش و ورزش اسلوونی بوده است در این ملاقات گفت: همه نشانه‌ها حاکی از این است که مردم ایران اراده کردند دیکتاتوری حاکم بر ایران را سرنگون کنند. جنبش شما با طرح ۱۰ماده‌یی و معرفی شما به‌عنوان رئیس‌جمهور دوران انتقال در سراسر جهان شناخته شده و از حمایت گسترده‌یی در سطح بین‌المللی برخوردار می‌باشد. حمایت بیش از ۱۰۰تن رهبران و رؤسای جمهور و نخست وزیران پیشین کشورهای گوناگون با تمایلات سیاسی مختلف از مقاومت شما و طرح ۱۰ماده‌یی اهمیت زیادی دارد. از کشور من ۳نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از احزاب مختلف در میان این رهبران دیده می‌شوند که بیانگر وحدت نظر سیاسی در اسلوونی در حمایت از مقاومت شماست. پایداری شما در مبارزه علیه دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران و تعهد بارز شما به حقوق زنان و نقش برجستهٔ زنان در جنبش مقاومت، شما را از جنبش‌های دیگر به‌روشنی متمایز می‌کند.

آقای زور با اشاره به سوءاستفاده رژیم از اسلام گفت: شما ثابت کردید که برخلاف بسیاری تبلیغات انحرافی، اسلام با آزادی و دموکراسی سازگار است و این ملایان حاکم بر ایران هستند که اسلام را مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند و مجاهدین از ابتدا در برابر آنها سینه سپر کرده‌اند.

میلان زور خطاب به خانم رجوی افزود: شما نه تنها برای زنان نماد و سمبل هستید بلکه الگویی برای حقوق‌بشر در جهان امروز هستید.

خانم رجوی با قدردانی از فعالیت‌های آقای زور و همکارانش در گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در حمایت و دفاع از حقوق مجاهدان اشرف و هم‌چنین در حمایت از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، درک عمیق سیاسی و نگاه استراتژیکی میلان زور نسبت به مسائل ایران و منطقه را ستود و گفت: تاکنون ۱۲۰هزار تن از بهترین فرزندان مردم ایران در نبرد با دیکتاتوری مذهبی جان فدا کرده‌اند. اما مردم و مقاومت ایران باز هم آماده پرداخت هر قیمتی برای رسیدن به آزادی هستند.

خانم رجوی افزود: دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران به‌رغم دستگیریهای گسترده و کور و تشدید سرکوب و شکنجه و اعدام، نتوانسته است وضعیت انفجاری جامعه را علاج کند و از بروز قیامهای بزرگتر جلوگیری نماید. به همین خاطر طبق روال همیشگی خود به جنگ‌افروزی و صدور بحران به خارج از مرزهای ایران روی آورده که برای مقاومت ما کاملاً شناخته شده است.

خامنه‌ای امروز فلسطین را بهانه قرار داده است. او تا دیروز دم از مدافعان حرم در سوریه می‌زد و قبل از آن هم در مقام قیم شیعیان در یمن و لبنان و عراق، بر طبل‌های جنگ و تروریسم کوبید و آنرا «دفاع مقدس» جلوه می‌داد.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران جنگ ضدمیهنی با عراق را در شرایطی که صلح در دسترس بود با شعار فتح قدس از طریق کربلا ادامه داد و به‌گفته خودش تنها مقاومت ایران بود که در این رابطه، رو در روی رژیم قرار گرفت و خمینی را وادار به خوردن زهر آتش‌بس کرد.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f70569c-7214-4580-a4c9-588fcf33d797"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات