728 x 90

دیدار نخست وزیران سابق بلژیک، سوئد و رئیس پارلمان انگلستان با خانم مریم رجوی در اور سور اواز

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

روز دوشنبه ۲۷دی (۱۷ژانویه۲۰۲۲) در پایان کنفرانس حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر نسل‌کشی، تروریسم و سرپیچی هسته‌یی، آقایان گای ورهوفستاد و فردریک راینفلت نخست وزیران پیشین بلژیک و سوئد و آقای جان برکو رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان با خانم رجوی دیدار کرده و پیرامون وضعیت ایران،‌ منطقه و هم‌چنین تهدیدات رژیم آخوندی برای صلح و ثبات و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع از جانب اروپا در قبال رژیم که موضوع حقوق بشر در قلب این سیاست باشد، گفتگو و تبادل نظر كردند.

آقای گای ورهوفستاد با تاکید بر اهمیت برگزاری این کنفرانس بر ضرورت تحقیقات رسمی پیرامون قتل‌عام ۶۷ توسط سازمان ملل تاکید کرد.
آقای فردریک راینفلت گفت: این رژیم به‌غایت از اسلام و دین سوء‌استفاده می‌کند رئیسی انتخاب نشده بلکه انتصاب شده و هرگز نباید در کنار رهبران کشورهایی که انتخاب شده‌اند قرار بگیرد. وی گفت: دیدگاه شما یک اسلام متفاوت است یک دیدگاه دمکراتیک و پیشرفته که خواهان آزادی، برابری و عدالت و حق انتخاب برای افراد است.

 

آقای جان برکو در جریان این کنفرانس و ملاقات با اشاره به شهادت‌ دادن تعدادی از مجاهدین در مورد اعدام و شکنجه بستگانشان، بر ضرورت یک سیاست قاطع نسبت به رژیم آخوندی تاکید کرد و گفت من هم مثل شما می‌گویم: نه به شاه و نه به شیخ و دیکتاتوری دینی، زنده باد دمکراسی و آزادی.

مریم رجوی ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان عالیقدری كه به حمایت از مردم ایران در برابر استبداد دینی برخاسته‌اند، تاکید کرد که صدها میلیون مردم ایران و منطقه بیش از ۴۰سال است از جنایات رژیم آخوندی رنج می‌برند. این البته به منطقه ما محدود نمانده و تروریسم افسارگسیخته رژیم آخوندها مرزهای اروپا را در نوردیده و حتی دامنه آن به آمریکا نیز کشیده شده است. بخصوص که رژیم ایران برای پیشبرد این سیاست بیش‌ترین استفاده را از عدم قاطعیت کشورهای غربی به‌عمل آورده است. وی نتیجه‌گیری کرد تا این رژیم بر سر کار است منطقه و جهان روی صلح و آرامش نخواهد دید و مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم، لازمه و شرط ضروری پایان‌دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه است.

دیدار نخست وزیران سابق بلژیک، سوئد و رئیس پارلمان انگلستان با مریم رجوی

 

برگرفته از سایت مریم رجوی 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebfa3740-6ad5-4ad7-89c6-f853dc99b4cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات