728 x 90

دیدار خانم مریم رجوی با خانم رزالیا آرتیگا سرانو، معاون و رئیس‌جمهور سابق اکوادور

 دیدار خانم مریم رجوی با خانم رزالیا آرتیگا سرانو
دیدار خانم مریم رجوی با خانم رزالیا آرتیگا سرانو

مریم رجوی، با خانم رزالیا آرتیگا سرانو، رئیس‌جمهور دوره انتقال، معاون رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش اکوادور، دیدار و گفتگو کرد.
خانم آرتیگا سرانو در این ملاقات گفت: «من در جریان سرکوب زنان در ایران هستم. قیام سال گذشته برای بسیاری از ما به‌خصوص در آمریکای لاتین تصویر جدیدی از مقاومت و مبارزات زنان ایرانی به‌دست داد. می‌دانم که زنان نقش پیشتازی را در مبارزه ایفا کرده‌اند. البته حضور زنان در سیاست امر ساده‌ای نیست. ایدئولوژی مردسالار به‌عنوان بزرگترین مانع دستیابی زنان به حقوق برابر با مردان عمل می‌کند. آنچه در جنبش شما محقق شده بسیار چشم‌گیر است و جهان به تجربه شما نیاز دارد. چرا که برخورداری زنان از فرصت‌های برابر با مردان را در عمل محقق کرده‌اید. تأکیدات شما بر جدایی دین و دولت هم که در برنامه ده ماده‌یی شما مورد تأکید قرار گرفته یک اصل پایه ایست. ضروری است که مبارزه شما برای آزادی ایران به نتیجه برسد زیرا علاوه بر دخالت‌های جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه و حمایتش از گروه‌های نیابتی، برنامه تسلیحات اتمی این رژیم به یک تهدید بزرگ برای صلح و امنیت جهان تبدیل شده است. انسانیت حکم می‌کند که جنبش شما مورد حمایت جامعه بین‌المللی قرار گیرد».
مریم رجوی ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار با خانم آرتیگا سرانو، تصریح کرد که لبه تیز سرکوب استبداد مذهبی حاکم بر ایران متوجه زنان ایران و به‌خصوص اعضای کانون‌های شورشی است. هر چند که به‌رغم همه محدودیتها و فشارها، زنان که نقش مهمی در انقلاب ضد‌سلطنتی ایفا کردند، در صفوف مقاومت ایران نقش پیشتازانه‌ای داشته‌اند.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50ee34f0-4e5a-4773-9651-90621cbb4e97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات