728 x 90

دیدار خانم مریم رجوی با هیاتی از فنلاند به ریاست خانم یاتین ماکی نخست‌وزیر پیشین این کشور

دیدار خانم مریم رجوی با هیاتی از فنلاند
دیدار خانم مریم رجوی با هیاتی از فنلاند

خانم مریم رجوی با خانم آنلی یاتین ماکی، نخست‌وزیر پیشین فنلاند دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار آقای آته کالوا نماینده پارلمان، رئیس هیأت فنلاند در مجمع پارلمانی آسیا و اروپا، عضو کمیته روابط خارجی و دفاع و آقای کیمو ساسی وزیر و نماینده سابق پارلمان فنلاند حضور داشتند.
خانم رجوی، ضمن تشریح بحرانهای رژیم آخوندی و وضعیت انفجاری جامعه گفت این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر این بحرانها علاوه بر شکنجه و اعدام و کشتار، به صدور تروریسم و جنگ‌افروزی خارجی به‌ویژه در خاورمیانه‌روی می‌آورد.
وی افزود خامنه‌ای بارها گفته است که اگر در سوریه و عراق نجنگیم باید در تهران و اصفهان بجنگیم. در شرایط کنونی که رژیم از بالا‌گرفتن قیامهای مردمی بیش از همیشه وحشت دارد هم اعدامها و هم جنگ‌افروزی خارجی را شدت بخشیده است. آخوندها آتش جنگ‌هایی را به راه انداخته‌اند که شعله‌های آن سرانجام دامن همین رژیم را می‌گیرد و بردارها خواه یا ناخواه به جانب سر مار رهنمون می‌شود.
خانم یاتین ماکی نیز، با ابراز خرسندی از این ملاقات و حمایت از طرح ۱۰ماده‌یی برای ایران آینده گفت: نکته‌یی که برای من در مقاومت شما بسیار جالب است، این قدرت و امید و انگیزه در شما و اعضای این مقاومت و سازمان شماست که ۵۸سال است به این مبارزه برای آرمان آزادی مردم‌تان ادامه می‌دهید. به همین دلیل به پیروزی شما امیدوارم و آرزو دارم که آزادی و دموکراسی در کشور شما برقرار شود.
آقای آته کالوا ضمن تأکید بر نقش مخرب رژیم برای صلح و آرامش در منطقه و جهان گفت البته هیچ‌کدام از اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم دلیل بر قدرت آن نیست و اکنون رژیم و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه به‌شدت تحت فشار و نگران هستند. وی گفت: رژیم به‌دلیل بحرانهای داخلی‌اش به این سیاست‌ها بسیار نیاز دارد.
آقای کیمو ساسی با اشاره به دخالت رژیم در جنگ علیه اوکراین و ارسال پهپاد برای کشتار مردم این کشور گفت ابعاد دخالت‌های رژیم از خاورمیانه فراتر رفته و به اروپا رسیده است. این موضوع برای مردم فنلاند بسیار مهم است و اکنون همه به‌وضوح نقش رژیم ایران را در ایجاد جنگ و نا‌امنی در منطقه و جهان می‌بینند.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d20f28b-f530-4da2-b09b-816c311dd11e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات