728 x 90

دیدار خانم مریم رجوی با عاطفه یحیی‌آغا، رئیس‌جمهور پیشین کوزوو

دیدار خانم مریم رجوی با عاطفه یحیی‌آغا، رئیس‌جمهور پیشین کوزوو
دیدار خانم مریم رجوی با عاطفه یحیی‌آغا، رئیس‌جمهور پیشین کوزوو

مریم رجوی در جریان سفر به بروکسل برای شرکت در اجلاس قیام ایران با خانم عاطفه یحیی‌آغا رئیس‌جمهور پیشین کوزوو که از سخنرانان اجلاس بود، به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد. خانم یحیی‌آغا سال‌های۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری کوزوو را برعهده داشته است.

خانم یحیی‌آغا که محبوبیت زیادی در میان مردم کوزوو دارد و اولین رئیس‌جمهور زن در منطقه بالکان است، در این دیدار گفت: من به شما به‌خاطر دهها سال مبارزه و تلاش برای آزادی کشور تان تبریک می‌گویم. تمرکز شما روی هدف اصلی‌تان یعنی دموکراسی برای ایران برای من الهام‌بخش و انگیزاننده است و اطمینان دارم که در این راه طولانی و پر نشیب و فراز، شما سرانجام به پیروزی و نتیجه مطلوب خواهید رسید. خانم یحیی‌آغا هم‌چنین دوران مبارزات مردم کوزوو برای نیل به آزادی از طریق ارتش آزادیبخش کوزوو را یادآوری کرد.
رئیس‌جمهور پیشین کوزوو افزود: هیچ‌کدام از جنایتهایی که رژیم ایران مرتکب می‌شود، ربطی به اسلام ندارد. ما مسلمان هستیم و می‌دانیم که اسلام چیزی نیست که این رژیم انجام می‌دهد. آنها از اسلام برای مقاصد خود سوء‌استفاده می‌کنند.
مریم رجوی ضمن تشکر از خانم یحیی‌آغا گفت: یقین دارم که مردم کشور تان قدر‌شناس شما و تلاش‌های‌تان به‌عنوان یک زن و یک رئیس‌جمهور هستند. در میهن ما ایران مردم بیش از صد سال در برابر دیکتاتوریهای سلطنتی و دینی مبارزه کرده و برای آزادی قیمت بسیار سنگین داده‌اند. قیامهای پی‌درپی مردم ایران نشان‌دهنده عزم جزم آنها برای سرنگونی رژیم ضد‌انسانی و زن‌ستیز آخوندهاست؛ رژیمی که نه فقط دشمن ایران و ایرانی، بلکه تهدیدی برای صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a99ec76e-b4b9-41e3-9f0b-7db0e207efc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات