728 x 90

کنفرانس در دوبلین با شرکت اعضای سنا و پارلمان ایرلند

خانم مریم رجوی: ایران در آستانه تغییر؛ حق مردم ایران برای دفاع از خود و مبارزه آنان برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسید

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

مریم رجوی: ایران در آستانه تغییر
حق مردم ایران برای دفاع از خود و مبارزه آنان برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسید

روز چهارشنبه، ۲۵آبان ۱۴۰۱، کنفرانسی از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای جمهوری ایرلند از کلیه احزاب سیاسی در دوبلین پایتخت این کشور تحت عنوان «قیام سراسری مردم ایران، نه به رژیم زن‌ستیز آخوندی، آری به‌ جمهوری دموکراتیک» برگزار شد. مریم رجوی، در این کنفرانس درباره آخرین تحولات قیام ایران به‌صورت آنلاین سخنرانی کرد.

در این جلسه نمایندگان ارشد پارلمان و سنا از احزاب ائتلاف دولت و احزاب اپوزیسیون و نمایندگان مستقل و وزرای سابق جمهوری ایرلند حضور داشتند و شماری از آنان به سخنرانی پرداختند.
منتخبان مردم ایرلند در این جلسه، حمایت قاطع خود را از قیام ایران اعلام کردند و شجاعت و پایداری مردم ایران به‌ویژه زنان قهرمان را ستودند.
در میان سخنرانان می‌توان از سناتور جری هورکان سخنگوی اصلاحات قانون سنا، سناتور کاترین نون، نماینده پارلمان آلن دیلون، جیم هیگینز، معاون سابق در وزارت دفاع و دارایی، سناتور جو اورایلی، معاون سنا در امورمالی و رئیس هیئت ایرلند در شورای اروپا، سناتور ند اوسولیوان، جان پری، وزیر امور خارجه از سال ۲۰۱۱تا ۲۰۱۴، سناتور شارون کیگان، نماینده پارلمان، ماریان هارکین، و سناتور بری وارد، نام برد.
این جلسه با سخنان سناتور جری هورکان از سخنگویان حزب فینافل و خیرمقدم او به حاضران آ‌غاز شد . سپس، مریم رجوی به دعوت سناتور هورکان سخنرانی کرد و گفت:

نمایندگان محترم!
خوشحالم که این فرصت را دارم که با شما صحبت کنم.
کشور ما در حال ورود به یک دوران پر تحول است. دو ماه است که یک قیام سراسری برای آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر و برابری در ایران جریان دارد. سرکوب بیرحمانه رژیم با شمار زیاد شهیدان و اسیرانش نتوانسته قیام را متوقف کند.
شاید شما صحنه‌های وحشتناک خشونت و شقاوت علیه دختران جوان را این روزها دیده باشید. اما این‌ها فقط بخش ناچیزی از جنایات رژیم است. گناه این دختران و پسران از نظر حاکمان جنایتکار، فریادشان برای آزادی و برابری است.

این قیام اما، یک پدیده خلق‌الساعه نیست. در مقابل یک رژیم زن ستیز، زنان ایران نیروی اصلی برای تغییر هستند. طی بیش از چهار دهه، ده‌ها هزار تن از زنان آزاده ایران به ‌دلایل سیاسی زندانی و اعدام شده‌اند.
۱۲۰‌هزار تن از زنان و مردان ایران به‌دلیل اعتقادشان به آزادی، جان خود را فدا کرده‌اند. تنها در تابستان ۱۳۶۷، ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل عام شدند. یکی از عاملان این قتل عام، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کنونی رژیم بود.
امروز در خیابان‌های ایران، مردم فریاد «مرگ بر خامنه‌ای»‌ سر می‌دهند که بیانگر خواسته آن‌ها برای تغییر رژیم است. شعار دیگر آن‌ها «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» است که ‌بیان نفی هرگونه دیکتاتوری است. آن‌ها می‌گویند که به‌دنبال یک آینده دموکراتیک هستند. یک جمهوری که در آن همه مردم، اعم از زن و مرد، با هر ملیت و هر مذهبی برابر باشند. مردم ایران مصمم هستند که یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر آرای مردم و جدایی دین و دولت را محقق سازند. ما می‌گوییم نه به دین اجباری، نه به حجاب اجباری و نه به حکومت اجباری.

برای رسیدن به این هدف، شورای ملی مقاومت، ائتلافی از جریانات سیاسی مختلف، اتحاد برای تغییر رژیم و استقرار دموکراسی در ایران را پیش می‌برد. این شورا دیرپاترین ائتلاف سیاسی تاریخ معاصر ایران است. رمز ماندگاری شورا متعهد بودن بر اصول، شفافیت در مواضع، و مناسبات دمکراتیک آن است.

نمایندگان عزیز!
ایران در آستانه تغییر است. رژیم آخوندی علاوه بر سرکوب در داخل ایران، در خارج از ایران با صرف هزینه‌های کلان و تحت پوش‌های مختلف، به دروغپردازی و اشاعه اطلاعات غلط علیه نیروی محوری مقاومت یعنی سازمان مجاهدین می‌پردازد.
آن‌ها می‌خواهند این تلقی غلط را ایجاد کنند که برای این رژیم آلترناتیوی وجود ندارد. اما تغییر به‌دست مردم و مقاومت سازمان‌یافته آن‌ها به‌دست خواهد آمد. امروز بر همه جهانیان ثابت شده است که این رژیم از درون تغییر نمی‌کند. تنها پاسخ، مقاومت سازمان‌یافته در داخل ایران است. به‌همین دلیل کانون‌های شورشی در سراسر ایران شکل گرفته‌اند.
به‌رغم دستگیری‌های گسترده و روزانه این کانون‌ها در حال گسترش هستند و نقش مهمی در تداوم قیام ایفا می‌کنند.

در چنین شرایطی ما و مردم‌مان از جامعه جهانی سه خواست اساسی داریم:

۱ ـ حق مردم ایران برای دفاع از خود و مبارزه آنان برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسید و به این حقیقت اذعان کنید که نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران، حق مشروع و ضروری است.
۲ـ سفارت‌خانه‌های رژیم را که راه سرکوب و کشتار مردم ایران را هموار می‌کنند، تعطیل کنید و مزدوران و مأموران اطلاعات آخوندها را از اروپا اخراج کنید.
۳ ـ وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران یعنی نیروی اصلی سرکوبگر خامنه‌ای را در لیست‌های تروریستی اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دهید.
هموطنانم عزم خود را برای سرنگونی رژیم آخوندی با شجاعت تمام نشان داده‌اند. آن‌ها می‌دانند که آزادی را هیچ کس در سینی طلایی به آن‌ها اهدا نخواهد کرد.
زمان آن است که کشورهای غربی در سمت درست تاریخ قرار بگیرند.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51a049db-efae-4251-a3c3-c8c965dbdf96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات