728 x 90

وحشت رژیم از چهارشنبه‌سوری - وحشت از قیام

وحشت از قیام
وحشت از قیام

همه ساله با فرا رسیدن  ایام چهارشنبه سوری،  ترس و وحشت  عجیبی رژیم آخوندی را در بر می‌گیرد  و لرزه بر ارکان رژیمش میافتد، چرا که در آتش چهارشنبه سوری، آتش قیام خلقی ستمدیده را می‌بیند. به‌طوری‌که حتی از بکار بردن عبارت چهارشنبه‌سوری اجتناب کرده و به‌جای آن از کلمات من در آوردی چهارشنبه آخر سال استفاده می‌کند. با اینکار می‌خواهد این سنت دیرینه ایرانی را به‌اصطلاح خودش به بوته فراموشی بسپارد و آن را کوچک جلوه دهد. این  در حالیست که فریادهای هراس‌آلود مهره‌های رنگارنگ رژیم اندر باب مضرات چهارشنبه‌سوری و تبلیغات در ضدیت با این مراسم سنتی و دادن آمار و ارقام نجومی از کشف انواع مواد محترقه و دستگیری افراد و...   گوش فلک را کر می‌کند.

رحیمی سرکرده‌ انتظامی تهران بزرگ ۱۴اسفند ۹۶در تلویزیون رژیم گفت: «بیش از 9انبار بزرگ مواد محترقه را ما در طی چند روز گذشته کشف کردیم باندهایی که این اقدامات را می‌خواستند انجام بدهند را متلاشی کردیم و این اقدام و کار پلیس کماکان ادامه خواهد داشت».

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی روز سه‌شنبه 15اسفند اظهار داشت: «مأموران با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی در زاهدان  در یک عملیات غافلگیرانه 2متهم را در مخفی‌گاهشان به همراه 80هزار عدد ترقه دستگیر کردند. وی از عموم شهروندان خواست با نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال بر رفتارهای جوانان و نوجوانان نظارت بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار برای خانوادها نباشیم.

.. اشتری در خصوص کشفیات مواد محترقه گفت:‌ امسال کشف انواع مواد محترقه نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰درصد افزایش داشته است».

رژیم آخوندی با وارد کردن نیروهای سرکوبگر و بگیر و ببندهایی که راه می‌اندازد و خبرهایی از کشف هزاران کیلو مواد و اقلام محترقه منتشر می‌کند، درصدد ارعاب مردم است و غافل از این است که این آمار و ارقام نشان‌دهنده حضور گسترده سطح وسیعی از جوانان است و این خود تشویق کننده برای شرکت در این کارزار است، نه مرعوب کننده.

این چنین است که تجمع  جوانان در جشن ملی چهارشنبه‌سوری و استفاده از ترقه و فشفشه و شکل‌گیری حرکات مردمی هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود و مهمتر این‌که وقتی چنین تدارک عظیمی برای چهارشنبه‌سوری توسط جوانان صورت می‌گیرد، پس حتماً طرحها و قرار و مدارهایی در شرف انجام است و آماده‌سازیهای گسترده‌یی توسط جوانان برای به‌پاکردن آتش و ریختن آن بر سر نظام وجود دارد.

آری در هر چهارشنبه‌ سوری رژیم یکبار موجودیت خود را زیر سؤال می‌بیند،  زیرا مردم و جوانان ایران

در جشن چهارشنبه‌ سوری همبستگی و مقاومت خود را  در برابر حاکمیت ولایت فقیه به نمایش می‌گذارند و این آن چیزی است که برای رژیم ددمنش بسیار گران میاید و لرزه سرنگونی بر ارکانش می‌اندازد. بنابراین با تمام تلاش با  آماده‌باش نیروهای  سرکوبگر خود و تهدید و ارعاب، به‌‌دنبال کنترل وضعیت است.

همین وحشت و استیصال رژیم سرکردگان نظام  را به تناقض گوییهای آشکار وامی‌دارد. سرکرده انتظامی ابراز وحشت خود را از گسترش فعالیت جوانان بیان می‌کند و دیگری به‌دامان خانواده‌ها می‌آویزد و می‌‌گوید مراقب فرزندان خود باشید تا به‌خاطر لحظه هیجان دچار حادثه نا گوار نشوند و به این نحو اعتراف  می‌کنند که نمی‌توانند جوانها را از میدان بدر کنند.

پاسدار رحیمی سرکرده انتظامی تهران 17اسفند در مصاحبه با تلویزیون رژیم وحشت خود را از برگزاری چهارشنبه‌سوری امسال ابراز کرد و گفت:

«ما برای چهارشنبه پایان سال برنامه‌ریزی بسیار مفصلی را کردیم از ساعت 2بعد ازظهر روز سه‌شنبه هفته آینده پلیس به‌صورت آماده‌باش صددرصد در تمام نقاط، در تمام خیابانها کوی برزن و تفرجگاهها و پارکها و خیابانهای مختلف شهر حضور خواهد داشت، کسانی که بخواهند خارج از عرف دست به اقداماتی بزنند قطعاً اینها باهاشون برخورد قانونی و بدون اغماض خواهد».

واقعیت این است که در مورد چهارشنبه‌سوری رژیم گرفتار بن‌بستی است که به مواضع مختلف و سر در گم کشیده می‌شود.  از یک طرف  خط‌ و نشان سرکوب می‌کشد و از طرف دیگر می‌گوید  ما با شادی مردم مخالف نیستیم و حتی کار به نقد برخوردهای حکومت با چهارشنبه‌سوری می‌کشد.

 محمد مهدی فرقانی روز چهارشنبه 16اسفند تأکید کرد: «برپایی جشنهای ملی می‌تواند باعث تقویت همبستگی و انسجام ملی شود و شور، نشاط و شادی را در جامعه تزریق کند. وی گفت: «متأسفانه طی سال‌های گذشته با بسیاری از آیینها، جشن ها و آداب و رسوم ملی که در تاریخ و فرهنگ و تمدن ما بوده است برخورد درستی نداشتیم و آنها را عملاً به مسائل ممنوع تبدیل کردیم این درحالیست که برپایی اینگونه جشن ها همبستگی و انسجام ملی را افزایش می‌دهد». فرقانی اضافه کرد: «به‌عنوان مثال بعضی برخورد ها با برپایی آداب و رسوم جشن چهارشنبه‌سوری باعث شد تا فضای فرح بخش یک جشن ملی به میدان جنگ و گریز با مأموران تبدیل شد و بدتر این‌که حتی شکل برپایی آن هم تغییر کرد و شهر در شب چهارشنبه سوری، شبیه میدان جنگ شد».(سایت حکومتی ایران آنلاین 16اسفند96)

در چهار شنبه سوری  امسال اما، هر  آتشی که  در کوچه‌ها، محله‌ها و خیابانها و میادین،شعله بر کشد و  صدای هر  فریاد و  شعار آزادیخواهانه، یک  کانون گرم همبستگی و خیزش  است  و نشانی از ریشه‌‌های عمیق قیامی است  که شعله‌های داغ در دیماه بالا کشید. شعار تو دیکتاتور من آرش ـ  آتش جواب آتش  بار دیگر زلزله‌ای در این میهن اسیر  در خواهد افکند و شراره‌‌های  ظلمت‌سوز آتش و صدای ترقه‌ها، و فشفشه‌ها سکوت و اختناق رژیم ولایت ‌فقیه را  از هم می‌درد و اتمام ظلم و ستم  استبداد آخوندی را نوید می‌دهد.

به عبارت دیگر جشن ملی چهار شنبه سوری که رژیم در کنترل آن درمانده و ناتوان است امکانی است برای سازمان دادن نیروهای قیام در کانونهای شورشی و فروزان نگه‌داشتن شعله‌های مقاومت و قیام در تمامی شهرهاى ایران و ایجاد خیزش و شورشی  دوباره که لرزه بر ارکان رژیم بیفکند. پس پیش بسوی جشنی پر شور و آتشین با جوانان قیام.

آری  ایران را از آخوندهای ضدبشر، این ضحاک‌های عمامه‌دار و دشمن کاوه‌ها پس می‌گیریم و بهار آزادی ایران زمین، این زیباترین وطن  فرا می‌رسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75db0972-c3e3-4281-b2c1-e7e8d42221f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات