728 x 90

شکست توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت در پاریس در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی

خودروی زن و مرد تروریست که در بلژیک دستگیر شدند
خودروی زن و مرد تروریست که در بلژیک دستگیر شدند

تلویزیون فرانس۲۴

یک حمله تروریستی خنثی شد ۶نفر از جمله یک دیپلومات ایرانی دستگیر شدند

یک حمله تروریستی خنثی شد مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند آنها ۶نفر را از جمله یک دیپلومات ایرانی را به‌خاطر توطئه بمبگذاری در یک گردهمایی گروه اپوزیسیون ایرانی در اینجا در پاریس، دستگیر کرده‌اند.

یک زوج بلژیکی با اصلیت ایرانی در میان بازداشتیها هستند آنها نیم کیلو مواد انفجاری مرگبار و یک چاشنی در خودروی خود داشتند.

یک توطئه برای بمبگذاری گردهمایی که توسط یک گروه افراطی اپوزیسیون ایران در حومه پاریس توسط مقامات بلژیک خنثی شد.

سخنگوی دادستان فدرال بلژیک: آن افراد می‌خواستند دست به حمله تروریستی در کنفرانسی که توسط سازمانی که مخالف دولت ایران برگزار می‌شد بزنند.

 

خبرگزاری رویتر - ۲ژوئیه ۲۰۱۸

دیپلومات ایرانی در بین شش نفر که به اتهام توطئه علیه جلسه اپوزیسیون دستگیر شده‌اند میباشد

بروکسل ـ روز دوشنبه مقامات بلژیک گفتند. یک دیپلومات ایرانی در کنار دو متهم به توطئه حمله بمبگذاری در جلسه گروه اپوزیسیون تبعیدی در فرانسه با حضور رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ دستگیر شده است.

چندین وزیر سابق اروپایی و عربی نیز در نشست شورای مقاومت ملی ایران (NCRI) یک چتر سیاسی از اپوزیسیون در تبعید مستقر در پاریس که به‌دنبال پایان دادن به حکومت مذهبی رژیم ایران هستند شرکت کردند.

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

وال استریت ژورنال - ۲ژوئیه ۲۰۱۸

۴نفر در رابطه با توطئه بمبگذاری گردهمآیی ضد رژیم ایران دستگیر شدند

پاریس- سرویس‌های امنیتی اروپا ۴نفر، از جمله یک دیپلومات ایرانی را به اتهام توطئه برای بمبگذاری گردهمآیی گروه اپوزیسیون ایرانی در بیرون پاریس در روز شنبه دستگیر کردند و در حال تحقیق هستند که آیا تهران دستور این حمله را داده بوده است یا خیر...
در صورتیکه رژیم ایران درگیر این ماجرا باشد این تشدید نظامی‌گری تهران در خارج از خاورمیانه را نشان خواهد داد...
مقامات روز دوشنبه گفتند که روز شنبه پلیس بلژیک یک زن و شوهر ایرانی‌الاصل را به‌دنبال متوقف کردن خودروی آنها در بروکسل دستگیر کرد. پلیس گفت که در خودرو مرسدس بنز آنها یک چاشنی بهمراه 500گرم ماده تی.ای.تی.پی. کشف کردند که یک ماده انفجاری دست‌ساز است.
پلیس آلمان یک دیپلومات 46ساله را در سفارت ایران در اطریش دستگیر کرد که پلیس وی را نفر تماس این زوج توصیف نمود. و پلیس فرانسه یک فرد 54ساله را دستگیر کرد که به‌عنوان یک شریک جرم توصیف شده است. مقامات گفتند که آنها ارتباطات بین این افراد را مانیتور کرده بودند...
تحلیلگران امنیتی و مقامات غربی می‌گویند که آژانس‌های اطلاعاتی رژیم ایران شبکه‌های مفصل در اروپا دارند تا دست به‌عملیات مخفی بزنند.
در هلند، مقامات در حال تحقیق حول 2قتل شخصیت‌های اپوزیسیون ایران هستند که توسط دولت ایران صورت گرفت و یکی از آنها با اسم مستعار زندگی می‌کرد. سال پیش، یک دادگاه آلمان یک مرد پاکستانی را به‌خاطر جاسوسی روی یک سیاستمدار طرفدار اسراییل و یک روزنامه یهودی در برلین به‌دستور نیروی قدس، محکوم کرد.
شاهین قبادی، سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران گفت: مقاومت ایران بار دیگر روی ضرورت بستن سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی رژیم ایران در اروپا به‌عنوان مراکز جاسوسی و تروریستی تأکید می‌کند.
مقامات این دیپلومات را اسدالله الف. معرفی کردند. آقای قبادی وی را اسدالله اسدی معرفی کرد که رئیس وزارت اطلاعات ایران در وین است...
اعضاء و رزمندگان مجاهدین خلق دهه‌ها است که از تبعید برای سرنگونی رژیم ایران تلاش می‌کنند. در سال 1997، وزارت‌خارجه آمریکا این گروه را یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد.
در سال 2012، دولت اوباما مجاهدین خلق را به‌عنوان یک سازمان تروریستی از لیست خارج کرد.
مقامات بلژیکی گفتند که جولیانی و گینگریچ و ریچاردسون نفرات برجسته گردهمآیی شنبه بودند.

 

نیوت گینگریچ:‌ توطئه تروریستی نشان از ترس دیکتاتوری ایران از جنبش مقاومت است

به‌دنبال کشف و خنثی شدن اقدام تروریستی عوامل رژیم ایران برای بمبگذاری علیه گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا پیام زیر را توئیت کرده است.

 

توتیتر نیوت گینگریچ ۳ژوئن۲۰۱۸

نیوت گینگریچ: توطئه دیکتاتوری ایران برای بمبگذاری گردهمایی ایران آزاد در پاریس در آخر هفته گذشته با تلاش مشترک پلیس‌های بلژیک، فرانسه و آلمان متوقف شد. این توطئه با شرکت مأمور دولت ایران و تروریستهای ایرانی که در اروپا زندگی می‌کنند طراحی شده بود. این اقدام نشان می‌دهد که این دیکتاتوری تا کجا از جنبش ایران آزاد ترسیده است.

 

 

Iranian dictatorship plot to bomb the Free Iran rally in Paris last weekend (stopped by combined Belgian-French-German police effort)involving an Iranian government agent and Iranian terrorists living in Europe shows how frightened the dictatorship is of the Free Iran movement.

— Newt Gingrich (@newtgingrich) July ۳, ۲۰۱۸

-------------

یورونیوز
پرونده بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین؛ بحران میکونوس باز می‌گردد؟

برای روشن شدن واقعیت و ابعاد پرونده اتهام نقش داشتن کارکنان دیپلوماتیک ایران در پرونده بمبگذاری باید منتظر نتیجه تحقیقات پلیس و دستگاه قضایی کشورهای اروپایی بود. با این حال، صرف بازداشت یک مقام کنسولی رژیم ایران در این پرونده، مواد لازم را برای ورود رژیم ایران به یک دوره از تنش دیپلوماتیک با اروپا، فراهم می‌کند.
حاکمان امروز ایران در وضعیت بغرنجی قرار دارند، احتمالاً بسیار سخت‌تر از سال ۱۹۹۲. تحریم بی‌سابقه آمریکا علیه تهران از یک ماه دیگر آغاز می‌شود. برجام، که زمانی «سخت و استوار» می‌نمود، در حال «دود شدن و به هوا رفتن» است. نارضایتی‌های اقتصادی و اجتماعی طبقات و قشر‌های مختلف جامعه را در برگرفته است. چالشهای زیست محیطی به بحران و جنگ آب بدل شده و به‌نظر می‌رسد اعتماد شهروندان به نظام حاکم آب می‌رود. اگر روابط تهران و اروپا هم بار دیگر به هم بخورد، جمهوری اسلامی باید منزوی‌تر از همیشه با چالشهای پرشمارش مواجه شود.

خبرگزاری فرانسه ۱۲تیر ۹۷
اتریش از رژیم ایران خواست مصونیت دیپلومات دستگیر شده را لغو کند

روز سه‌شنبه اتریش از تهران خواست تا مصونیت دیپلومات ایرانی که مظنون به دخالت در یک توطئه بمبگذاری در یک گردهمایی گروه اپوزیسیون ایرانی در تبعید در فرانسه می‌باشد را لغو نماید...یک سخنگوی وزارت‌خارجه گفت، وین درخواست «‌لغو مصونیت این دیپلومات ایرانی» را به سفیر ایران در اتریش داد. بعد از این‌که اخبار توطئه در روز دوشنبه برملا شد سفیر رژیم ایران در اتریش به وزارت‌خارجه احضار شد.متیاس فرونباخر سخنگوی وزیر خارجه گفت، اتریش همچنین روز سه‌شنبه به رژیم ایران اطلاع داد که این دیپلومات به‌خاطر وجود حکم دستگیری اروپایی علیه وی، ظرف ۴۸ساعت از استاتوی دیپلوماتیک خود محروم می‌شود....دادستانهای فدرال بروکسل ابتدا این دستگیریها را اعلام کرد و یک زن و شوهر با ملیت بلژیکی را متهم نمود.آنها گفتند اعتقاد بر این است که این دیپلومات ایرانی در وین با این زوج تماس داشته....

رادیو آلمان (دویچه وله)

دیپلومات ایرانی دستگیرشده در آلمان به بلژیک منتقل می‌شود
دادستانی بامبرگ به دویچه‌وله فارسی گفت که دیپلومات دستگیرشده ایرانی در ایالت بایرن آلمان به بلژیک منتقل می‌شود. به‌گفته بخش رسانه‌یی دادستانی بامبرگ، این نهاد اجازه دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه را ندارد.اسدالله آ. ۴۶ساله که به‌گفته دادستانی بروکسل، یک دیپلومات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین است و در آلمان دستگیر شده، به بلژیک منتقل می‌شود.این فرد یک‌شنبه شب اول ژوئیه (۱۰تیر) در یک استراحت‌گاه میان راهی اتوبان A3در ایالت بایرن، نزدیک شهر آشافن‌بورگ دستگیر شد. دستگیری او در ارتباط با دو بازداشت دیگر در بلژیک و فرانسه صورت گرفت که در طی آن یک زوج ایرانی- بلژیکی و یک فرد دیگر در پاریس دستگیر شدند. اتهام این افراد قصد بمب‌گذاری در همایش سازمان مجاهدین خلق در پاریس عنوان شده است.بخش مطبوعاتی دادستانی بامبرگ در پاسخ کتبی به سؤالات دویچه‌وله فارسی در این باره نوشت که بنا‌به‌درخواست مقامات قضایی بلژیک، این فرد به بروکسل فرستاده می‌شود.دادستانی بامبرگ همچنین به دویچه‌وله گفت که به همین دلیل امکان دادن اطلاعات بیشتر در این مرحله وجود ندارد.خبرگزاری آلمان روز دوشنبه تأیید کرد که فرد ایرانی در ارتباط با برنامه حمله به همایش مجاهدین خلق دستگیر شده است. به‌گفته دادستانی بروکسل، فرد دستگیرشده با زوجی ایرانی که در همین ارتباط در بلژیک دستگیر شده‌اند در ارتباط بوده است. این افراد قصد داشتند به همایش سازمان مجاهدین خلق که روز شنبه در نزدیکی پاریس تشکیل شد، حمله کنند.

سلب مصونیت دیپلوماتیک فرد دستگیرشدهروز دوشنبه ۳ژوئیه، وزارت‌خارجه اتریش از رژیم ایران خواست تا مصونیت دیپلوماتیک دیپلومات دستگیر‌شده را سلب کند. در بیانیه وزارت‌خارجه اتریش آمده است: «مصونیت دیپلوماتیک دیپلومات ایرانی دستگیرشده ظرف ۴۸ساعت سلب خواهد شد چرا که او بنا بر یک حکم اروپایی دستگیر شده است.»
هم‌زمان، وزارت امور خارجه اتریش سفیر رژیم ایران در وین را فراخوانده تا به روشن شدن وضعیت فرد دستگیر‌شده کمک کند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۳ژوئیه ۲۰۱۸

جولیانی در رویدادی در فرانسوی شرکت داشت که در آن یک توطئه‌ ترور خنثی شد

بروکسل - مقامات بلژیک یک زوج متاهل را در روز دوشنبه به‌طور رسمی دستگیر کردند و آنها را به آماده‌سازی برای یک حمله بمب‌گذاری در فرانسه در طی گردهمایی اپوزیسیون ایرانی در آخر هفته گذشته متهم کردند.این گردهمایی توسط  اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق، در شهر فرانسوی ویلپنت که در نزدیکی پاریس واقع شده برگزار شد که دربرگیرنده تعدادی از سخنرانان آمریکایی از جمله رودی جولیانی بود...

پس از بازداشت این ذوج، پلیس در آخر هفته به پنج خانه یورش برد اما نتایج به‌دست آمده را علنی نکرد.

دفتر دادستانی فدرال گفت که علاوه بر سرویس امنیتی بلژیک، سرویس اطلاعاتی داخلی DGSI فرانسه و مقامات قضایی آلمان " در جلوگیری از وقوع چنین حمله تروریستی به خاک فرانسه " بسیار سودمند بودند"...
علاوه بر تبعیدیان ایرانیانی، وکیل دونالد ترامپ در بین سخنرانان آمریکا در این مراسم بود که در یک سالن پرجمعیت و پر ازدحام در مرکز نمایشگاهها در شمال پاریس برگزار شد.

مجاهدین خلق، که به‌عنوان " ام ای کی" شناخته می‌شوند، یک گروه مخالف تبعیدی ایرانی است که جمهوری اسلامی ایران از آنان تنفر دارد و آنان را " منافق" خطاب می‌کند. این گروه قبلاً در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت.

گردهمایی امسال به‌نام " ایران آزاد سال ۲۰۱۸-آلترناتیو " نامیده شد - که نوید تغییر رژیم در ایران را می‌داد.

انتصاب اخیر جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی، که در گذشته در چند گردهمایی سازمان مجاهدین خلق سخنرانی کرده است و انتخاب جولیانی از طرف رئیس جمهور، یک مبلغ جلودار این سازمان، به‌عنوان وکیل ارشد، به‌عنوان عاملی برای تقویت بالقوه به‌دست آوردن حمایت آمریکا از آنان دیده می‌شود.

رودی جولیانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

رودی جولیانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

 

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

 

سایت فاکس نیوز - ۱۲ تیر۹۷

زوج بلژیکی در یک توطئه برای بمبگذاری در برنامه اپوزیسیون ایران که در آن جولیانی و گینگریچ حضور داشتند، دستگیر شد

روز دوشنبه ۱۱تیر۹۷مقامات در بروکسل گفتند که یک زوج بلژیکی و یک دیپلومات ظاهراً ایرانی در بین چهار نفر بودند که طی آخر هفته در ارتباط با یک حمله بمبگذاری طراحی شده در یک گردهمایی بزرگ که توسط گروه‌های اپوزیسیون ایرانی برگزار شد و در آن وکیل رئیس‌جمهور ترامپ رودی جولیانی حضور داشت، دستگیر شدند.

فان در سیپت، سخنگوی دفتر دادستانی بلژیک به آسوشیتدپرس گفت:"ما می‌توانیم بگوییم که آنها را در زمان درست دستگیر کردیم". تی ای تی پی در سالهای اخیر در چند حمله تروریستی در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است از جمله بمبگذاریهای دوگانه در بروکسل در سال ۲۰۱۶ که ۳۲نفر را کشت.

فان در سیپت افزود که دو مرد دیگر در ارتباط با این توطئه دستگیر شده بودند یکی در فرانسه و یکی در آلمان. مردی که در آلمان دستگیر شد "به نظر می‌آید" یک دیپلومات وابسته به سفارت ایران در وین اتریش باشد. گزارش کانال بلژیکی آر تی بی‌اف این مرد را به‌عنوان یک "رابط" زوج دستگیر شده توصیف کرد.

جولیانی در یک بیانیه "کار عالی" مجریان قانون در فرانسه و بلژیک را ستود و گفت که حمله خنثی شده "درک رشد یابنده‌ای که رژیم که بزرگترین حامی تروریسم در جهان است از تظاهراتهای بزرگ مستمر در بیش از ۱۴۰شهر به‌طور فزاینده‌یی تضعیف شده است را برجسته می‌کند."

رهبر شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی روز دوشنبه توئیت کرد که سفارتخانه‌های ایران باید بسته و دیپلوماتهای رژیم تهران اخراج شوند..... .

 

جولیانی در بیانیه خود رجوی را نیز به‌عنوان یک "آلترناتیو واقعی برای این رژیم آدم کش" مورد ستایش قرار داد.
جولیانی گفت: "هیچ چیز نمی‌تواند برای این زن‌ستیزان بدتر از یک جنبشی باشد که به‌عنوان جایگزین آنها دیده می‌شود که در رأس آن یک زن قهرمان باشد."

 

فاکس نیوز ـ مقامات بلژیک یک زوج را دستگیر کردند که قصد بمبگذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران را داشتند

مقامات بلژیک می‌گویند که یک زوج را که در نظر داشتند گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه را بمبگذاری کنند، دستگیر کرده‌اند.

دفتر دادستانی می‌گوید در جستجوی خودروی آنها یک پوند مواد منفجره و یک چاشنی پیدا کرده است که برای ایجاد انفجار قابل‌ملاحظه‌ای کافیست.

پلیس بعد از دستگیری این زوج به ۵خانه حمله کرده است ولی علنی نکردند که چه چیز بیشتری کشف کرده‌اند.

 

نیویورک تایمز، ۲ژوییه۲۰۱۸

زوج متهم به توطئه بمبگذاری در تجمع اپوزیسیون ایران در فرانسه

مقامات بلژیک روز دوشنبه گفتند یک شوهر و همسر بلژیکی ایرانی تبار به توطئه حمله با بمب به یک تجمع هفته گذشته در فرانسه متهم شدند. این تجمع مربوط به اپوزیسیون ایرانی تبعیدی بود...

بنا‌ به اطلاعیه دادستانی فدرال این زوج مظنون به طراحی برای بمبگذاری در یک گردهمایی مجاهدین خلق در روز شنبه هستند. مجاهدین از سرنگونی رهبری ایران حمایت می‌کند...

ام.ئی.کی آلترناتیو عملی برجسته این رژیم است...

پلیس بلژیک گفته است به پنج خانه در بروکسل و انتورپ و مونز و لوییزان هاینوت در ارتباط با این مورد یورش برده است اما گفت نمی‌تواند نتایج کار جستجویش را افشا کند...

شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس که این گردهمایی را ترتیب داده بود... حکومت ایران را در این توطئه مقصر خواند.

شاهین قبادی یک سخنگوی شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی گفت تروریستهای رژیم آخوندی در بلژیک با همیاری دیپلوماتهای رژیم این حمله را طراحی کرده بودند...

 

تلویزیون العربیه:

مجری: خواستم آخرین اطلاعات درباره متهمین به تلاش برای بمب گزاری گردهمایی مقاومت ایران در پاریس بدهید؟
خبرنگار العربیه در فرانسه: ما مطلع شدیم که سه نفری که در یکی از مناطق پاریس دستگیر شده بودند دو نفر از آنها آزاد شده‌اند یعنی از سه نفر دستگیر شده دو نفرشان آزاد شده‌اند زیرا که دلیل اثباتی که آنها رابطه‌ای به این طرح که توسط 2بلژیکی ایرانی‌الاصل برای هدف قرار دادن گردهمایی اپوزیسیون ایران ریخته می‌شد داشته‌اند وجود نداشته است
یک نفر که هنوز باز داشت و پلیس فرانسه از او بازجویی می‌کند ایرانی‌الاصل است و رسانه‌های فرانسه گفتند که یک دیپلومات ایرانی که در آلمان دستگیر شده است از سالها پیش در لهستان فعالیت می‌کرده است و متهم است که با این دو زن و شوهر در یک کشور همسایه بلژیک ملاقات کرده است و به‌طور مشخص در لوگزامبورگ ملاقات کرده و مواد منفجره به آنها داده است.
مجری: پس یک دیپلومات نیز دستگیر شده است...اطلاعات شما چیست؟
نورالدین الفریضی خبرنگار العربیه در بروکسل: این زوج امیر سعدونی 38ساله و همسرش نسیم نعامی است که در سال ۲۰۰۹به بلژیک آمده است و بر اساس بیانیه‌یی که دادستانی داده است اینها مشکوک هستند که با دیپلومات ایرانی اسدالله اسدی که در آلمان دستگیر شده در ارتباط بوده‌اند. اسدی در یکی از استراحت گاههای جاده‌های خارج از شهر دستگیر شده است این فرد بر اساس گفته دادستانی یک دیپلومات ایرانی است که در سفارت ایران در وین رسمی است لذا اولین سؤال این است که هر عنصر دیپلوماتیک وقتی که محل کارش را ترک می‌کند و به شهر دیگری می‌رود بایستی از وزارتخانه‌اش اجازه بخواهد حال چه برسد که او از لهستان به کشور دیگری رفته است آیا این فرد اجازه گرفته است و از چه کسی؟ ولی وزارت‌خارجه ایران گفت که این طرح ساختگی است و آن را هنگام حضور روحانی مطرح کرده‌اند ولی اطلاعات موجود نشان می‌دهد که یک شبکه ایرانی با این طرح تروریستی در پاریس در ارتباط بوده‌اند.

 

الحیات لندن 

عملیات بلژیکی ـ فرانسوی ـ آلمانی یک حمله‌ ایرانی علیه اپوزیسیون را به شکست کشاند

روز گذشته مقامات بلژیکی اعلام کردند که آنها در «زمان مناسب» یک حمله تروریستی که گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس، در روز شنبه گذشته مورد هدف قرار داده بود را به شکست کشاندند. آنها خاطرنشان کردند که یک زوج ایرانی‌الاصل که متهم به اجرای این عملیات می‌باشند را باز داشت نموده‌اند. در همین حال آلمان یک دیپلومات ایرانی را دستگیر کرد و فرانسه نیز سه فرد مشکوک در این پرونده را باز داشت نمود.

این تحول فشارهایی که از زمان خروج ایالات متحده از توافق اتمی امضاء شده بین ایران و شش کشور در سال ۲۰۱۵بالا گرفته است را تشدید می‌کند. همچنین حسن روحانی که در تلاش برای نجات این توافق پیش از رفتن به اتریش دیروز وارد سوئیس شد را در احراج قرار می‌دهد.

در مقابل شورای ملی مقاومت ایران بال سیاسی سازمان مجاهدین خلق اعلام کرد که توطئه دیکتاتوری حاکم بر ایران برای انجام یک حمله تروریستی به گردهمایی سالیانه مقاومت ایران در منطقه ویلپنت پاریس شکست خورده است. همچنین افزود:‌ تروریستهای رژیم ایران در بلژیک این حمله را با کمک دیپلوماتهای این رژیم تروریستی طراحی کرده‌اند. این شورا خواستار بستن سفارتهای ایران در اروپا شد. شایان یادآوریست که برخی شخصیتهای برجسته آمریکایی از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی پرزیدنت دونالد ترامپ و نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان در این گردهمایی حضور داشتند.

دادستان کل بلژیک اعلام کرد شک بر این است که یک زوج به‌نامهای امیر س (۳۸ساله) و نسیم ن (۳۳ساله) که تابعیت بلژیکی داشته و ایران الاصل می‌باشند برای اجرای یک انفجار در جریان گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران تلاش می‌کرده‌اند. دادستانی افزود: این دو، متهم به تلاش برای یک کشتار تروریستی و طراحی برای یک جنایت تروریستی هستند. دادستانی افزود: آنها روز شنبه در حالی دستگیر شدند که سوار بر خودرویی در حومه بروکسل بودند. در این خودرو ۵۰۰گرم ماده انفجاری «تی ای تی بی» به همراه یک چاشنی انفجاری پیدا شد. پلیس بلژیک ۵عملیات حمله را بعد از بازداشت این زوج به مورد اجراء گذاشت.

دادستانی بلژیک گفت که مقامات آلمانی اسدالله الف (۴۷ساله) را دستگیر کرده‌اند. همچنین خاطرنشان نمود که وی یک دیپلومات ایرانی در سفارت کشورش در اتریش می‌باشد و افزود: این دیپلومات در تماس با این زوج در بلژیک بوده است شکست این تعرض تروریستی در نتیجه همکاری بین قضاییه بلژیک و فرانسه و آلمان بوده است.

در پاریس یک منبع قضایی اعلام کرد که ۳نفر ایرانی‌الاصل در فرانسه برای مشخص کردن ارتباط آنها با زوج دستگیر شده در بروکسل باز داشت شده‌اند. یکی از آنها با نام میرهادی (۵۴ساله) می‌باشد....

 

روزنامه االشرق‌الأوسط(انگلیسی)

دیپلومات ایرانی در بین ۶زندانی در رابطه با حمله خنثی شده علیه اجتماع مخالفان در پاریس

مقامات بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند، یک دیپلومات ایرانی در میان شش نفر که مظنون به طرح حمله به اجتماع یک گروه مخالف ایرانی در پایتخت فرانسه دستگیر شدند است.

بیانه بلژیگ گفت، دیپلومات سفارت ایران در وین پایتخت اتریش در آلمان دستگیر شد.

یک منبع سیستم قضایی فرانسه گفت، سه نفر ایرانی در فرانسه برای ارزیابی پیوندشان با مظنونان بروکسل دستگیر شدند...

جلسه شورای ملی مقاومت ایران، که هزاران نفر را جذب کرد، در روز شنبه در ویلپنت، خارج از پاریس، در فاصله سه ساعته از بروکسل برگزار شد.

شاهین قبادی سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در یک بیانیه گفت:  یک طرح دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران برای انجام حملات تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت خنثی شد...

 

سایت ایلاف(لندن)

یک طرح تعرض اپوزیسیون ایران را هدف گرفته بود

مجاهدین خلق تهران را متهم به تلاش برای انفجار کردند.

پاریس ـ به‌گفته برخی منابع، مقامات بلژیکی و فرانسوی و آلمانی شش نفر از جمله یک دیپلومات ایرانی که مقر او در وین بود را به‌دلیل شک به دست داشتن در طراحی انفجار گردهمایی روز شنبه یک جنبش مخالف ایرانی در تبعیدگاهش در فرانسه دستگیر کردند.

دادستان کل بلژیک گفت:‌ شک بر این است که امیر س (۳۸ساله) و نسیم ن (۳۳ساله) با تابعیت بلژیکی تلاش داشتند این انفجار را در ویلپنت پاریس در جریان گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران که با نام مجاهدین خلق شناخته می‌شود در روز شنبه به اجراء بگذارند.

جنبش مجاهدین خلق، رژیم ایران را متهم کرد که پشت این اقدام قرار دارد.

این جنبش در اطلاعیه‌یی که به خبرگزاری فرانس پرس فرستاد خاطرنشان نمود که تروریستهای رژیم آخوندی در بلژیک با کمک دیپلوماتهای تروریست رژیم برای این حمله طراحی کرده‌اند. مجاهدین خلق به بستن سفارتهای ایران در اروپا فراخواند.

 

خبرگزاری فرانسه

۶نفر در رابطه با توطئه حمله به اپوزیسیون ایران در فرانسه باز داشت شدند

۲ژوئیه ۲۰۱۸

مقامات و منابع گفتند، بلژیک، فرانسه و آلمان شش نفر از جمله یک دیپلومات ایرانی در وین را در رابطه با توطئه بمبگذاری در یک گردهمایی در آخر هفته توسط گروه اپوزیسیون ایران تبعیدی در فرانسه دستگیر کردند.

حمله خثنی شده به‌منظور هدف قرار دادن یک جلسه هزاران نفره از حامیان اپوزیسیون ایران دقیقاً در شمال پاریس بود که شخصیتهای تراز اول آمریکا نیز در آن حضور داشتند...

یک منبع امنیتی دوشنبه گفت، در فرانسه روز شنبه سه نفر دستگیر شدند. این سه تن شامل یک مرد ۵۴ساله به نام مرحاد آ، که شنبه بعد ازظهر در نزدیکی گردهمایی پاریس دستگیر شد، در حالیکه ۲نفر دیگر در سنلیس senlis))، یک شهر در شمال پاریس دستگیر شدند...

 

نیویورک تایمز
 

بلژیک زوج را متهم به طراحی حمله به گردهمآیی فرانسوی می‌کند

بروکسل- مقامات روز دوشنبه گفتند که یک زوج ایرانی‌الاصل “درست بموقع” دستگیر شد در حالیکه آماده می‌شد که از بلژیک به فرانسه برود تا یک گردهمآیی بزرگ یک گروه اپوزیسیون ایرانی که در این آخر هفته برگزار شد را بمبگذاری کند.

دفتر دادستان فدرال گفت که شهروندان بلژیک متهم به “تلاش برای قتل تروریستی و آماده‌سازی یک جرم تروریستی” علیه گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق شدند. رودی جولیانی وکیل پرزیدنت دونالد ترامپ آمریکا در میان سخنرانان گردهمآیی شنبه در شهر ویلپنت در نزدیکی پاریس بود.

اریک ون‌درسیپت، دادرس فدرال گفت که مأمورینی که این زوج را روز شنبه بازداشت کردند و خودرو آنها را مورد بازرسی قرار دادند، نیم کیلوگرم ماده منفجره تی.ای.تی.پی. و یک چاشنی پیدا کردند.

 

اسکای نیوز:
گفتگو با سنابرق زاهدی درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران:... سخنگوی وزارت‌خارجه ایران دو بار بر روی برگزاری این گردهمایی در فرانسه تأکید کرده است و رسماً خواستار لغو این گردهمایی شده است. معاون قوه قضاییه محمد جواد لاریجانی درباره این گردهمایی موضع‌گیری کرده و به فرانسه و مجاهدین خلق و مقاومت ایران دشنام داده است و همین درخواست را داده است و حتی مجلس ایران نامه نوشته است.
 رژیم ایران در تنگنا افتاده است و  همه یاوه‌گوییهای محمدجواد ظریف و حسن روحانی و خامنه‌ای و همه‌شان و همه این دجال‌های حاکم بر ایران اگر بخواهید معنی واقعی حرف شان را بفهمید باید حرف شان را 180درجه تغییر بدهید یعنی آنچه که اینها می‌گویند مطلقاً دروغ است. بله رژیم ایران و دیپلوماتهای ایرانی طراحان این توطئه هستند و پشت آن بوده‌اند. 


تلویزیون اورینت:

رسانه‌های فرانسوی خبر دادند که تلاش برای حمله تروریستی به گردهمایی سالیانه مقاومت ایران که در پاریس برگزار شده بود شکست خورده است. بر اساس رسانه‌های فرانسوی پلیس بلژیک گروهی را دستگیر کرده است که با کمک دیپلوماتهای ایرانی برای حمله تروریستی به گردهمایی طراحی کرده‌اند از جمله کسانی که دستگیر شده است خانمی است که در سال ۲۰۰۹از ایران به بلژیک آمده است. مقاومت ایران قبلاً نسبت به‌عملیات تروریستی که ممکن است رژیم ایران و اطلاعاتش علیه اپوزیسیون انجام بدهند هشدار داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه


پلیس بلژیک دو نفر را به اتهام طراحی برای حمله به گردهمایی ایرانیان دستگیر کرد

دادستان افشا کرد که دو تبعه بلژیک ایرانی تبار در حال برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی ایرانیان که ۳۰ژوئن در فرانسه برگزار شد، بودند.

این دو متهم که در حال حمل ۵۰۰گرم ماده انفجاری دست‌ساز خانگی بودند توسط پلیس بلژیک در روز شنبه دستگیر شدند. علاوه بر این یک وسیله انفجاری نیز در خودرو آنها پیدا شده است.

وزاتخانه در بیانیه‌یی گفت « دفتر دادستانی فدرال بر اساس اطلاعات دریافتی از سرویس امنیت دولتی اقدام به تحقیقات در رابطه با این توطئه تروریستی کرد. به‌عنوان بخشی از این تحقیقات امیر س متولد۲۶آوریل ۱۹۸۰و همسر وی نسیم ن. متولد ۲۰سپتامبر ۱۹۸۴هر دو بلژیکی ایرانی تبار توسط یک کارآگاه دادگاه از شهر Antwerpen که در زمینه پرونده‌های تروریستی تخصص دارد دستگیر و در بازداشت قرار گرفتند، ».

 

سایت اکسپتیکا
بلژیک ۲نفر را به‌خاطر توطئه برای حمله به اپوزیسیون در فرانسه متهم کرد

وکلای پیگرد در بلژیک روز دوشنبه یک زوج[شوهر و همسر] را در رابطه با یک توطئه حمله با بمب به یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی در فرانسه در آخر هفته برگزار شده بود متهم ساختند.

سایت رادیو آلمان
دستگیری دو ایرانی به ظن طراحی حمله تروریستی به همایش مجاهدین
یک زن و شوهر ایرانی در بلژیک به اتهام داشتن برنامه‌ا‌ی برای انجام یک حمله تروریستی به همایش مجاهدین خلق در پاریس، توسط پلیس دستگیر شدند. یک دیپلومات ایرانی نیز در آلمان در همین رابطه دستگیر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش کوتاهی که روز دوشنبه ۲ژوئیه (۱۱تیرماه) از بروکسل، پایتخت بلژیک منتشر کرده، از دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار خبر داده است.
اداره دادستانی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که این دو نفر تصمیم داشتند با انفجار بمب، به همایش سالانه مجاهدین خلق که روز شنبه ۳۰ژوئن، در شهر ویوپنت، واقع در نزدیکی پاریس برگزار شده بود، سوء‌قصد کنند.
افزون بر آن خبر دستگیری فرد دیگری در پاریس و همچنین خبر دستگیری یک دیپلومات ایرانی در آلمان نیز از سوی همین خبرگزاری منتشر شده است. گفته می‌شود که این دستگیریها نیز مربوط به برنامه حمله به همایش سالانه مجاهدین خلق در پاریس بوده است. دیپلومات ایرانی که در آلمان دستگیر شده، در شهر وین فعالیت می‌کرده است.

 

واشنگتن پست ۲ژوئیه۲۰۱۸
بلژیک ۲نفر را متهم به توطئه برای حمله به گردهمایی در فرانسه می‌کند
بروکسل: مقامات روز دوشنبه گفتند، یک زوج ایرانی با اصلیت ایرانی « درست به موقع» دستگیر شدند، در حالی که آماده می‌شدند از بلژیک به سوی فرانسه برای بمبگذاری گردهمایی  اپوزیسیون ایرانی که طی آخر هفته برگزار شده بود بروند.

دفتر دادستانی فدرال گفت شهروندان بلژیکی متهم به « تلاش برای قتل تروریستی و آماده‌سازی جنایت تروریستی » علیه اپوزیسیون ایران (مجاهدین خلق) شدند.

رودی جولیانی وکیل شخصی پرزیدنت ترامپ در میان سخنرانان گردهمایی روز شنبه در شهر ویلپنت نزدیک پاریس بود.

اریک ون در سیپت Van der Sijpt قاضی فدرال گفت، بازرسانی که این زوج را روز شنبه بازداشت کرده و خوردوی آنها را جستجو کردند حدود حدود نیم کیلو (بیش از یک پوند) مواد انفجاری TATP و یک چاشنی کشف کردند.

 

 

بیانیه رودی جولیانی: طراحی رژیم ایران برای حمله به گردهمایی ایران آزاد نشان می‌دهد که این بزرگترین حامی تروریسم در جهان توسط تظاهراتهای بزرگ در بیش از ۱۴۰شهر ایران به‌طور فزاینده‌یی تضعیف شده است.
رودی جولیانی:‌ خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران یک آلترناتیو واقعی در برابر این رژیم آدمکش هستند.
شهردار جولیانی:‌ هیچ چیزی نمی‌تواند برای این زن‌ستیزان بدتر از یک جنبشی باشد که توسط یک زن قهرمان رهبری می‌شود.

بیانیه رودی جولیانی - طراحی رژیم ایران برای حمله به گردهمایی ایران

بیانیه رودی جولیانی - طراحی رژیم ایران برای حمله به گردهمایی ایران

 

مقاومت ایران خواهان بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگیهای رژیم آخوندی، لانه‌های تروریسم و جاسوسی و اخراج مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای اروپایی گردید.

 

 

سایت ای.بی.سی نیوز - ۲ژوئیه۲۰۱۸  

بلژیک ۲نفر را متهم به توطئه برای حمله به گردهمایی در فرانسه می‌کند


بروکسل: مقامات روز دوشنبه گفتند، یک زوج ایرانی با اصلیت ایرانی « درست به موقع» دستگیر شدند، در حالی که آماده می‌شدند از بلژیک به سوی فرانسه برای بمبگذاری گردهمایی اپوزیسیون ایرانی که طی آخر هفته برگزار شده بود بروند.

دفتر دادستانی فدرال گفت شهروندان بلژیکی متهم به «تلاش برای عمل تروریستی و آماده‌سازی جنایت تروریستی » علیه اپوزیسیون مجاهدین خلق شدند.
رودی جولیانی وکیل شخصی پرزیدنت ترامپ در میان سخنرانان گردهمایی روز شنبه در شهر ویلپنت نزدیک پاریس بود.
اریک ون در سیپت Van der Sijpt قاضی فدرال گفت، بازرسانی که این زوج را روز شنبه بازداشت کرده و خوردوی آنها را جستجو کردند حدود حدود نیم کیلو (بیش از یک پوند) مواد انفجاری TATP و یک چاشنی کشف کردند.
ون در سیپت Van der Sijpt به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت« می‌توانم بگوئیم که ما آنها را به موقع دستگیر کردیم».
علاوه بر ایرانیان تبعیدی چندین سخنران آمریکایی در این جلسه که در یک سالن عظیم و مزدحم در مرکز نمایشگاهی در شمال پاریس بود شرکت داشتند.
ون در سیپت Van der Sijpt گفت« فقط می‌توانم بگویم که آنها یک حمله تروریستی را علیه این کنفرانس طراحی کرده بودند. نمی‌دانم که آیا فرد مشخصی راهدف گرفته بودند».
دفتر دادستانی بلژیک گفت سرویسهای امنیتی بلژیک و سرویس اطلاعات داخلی فرانسه و مقامات قضایی آلمان در ممانعت از یک حمله دیگر تروریستی در خاک فرانسه مؤثربودند.
بعد از دستگیری آنها پلیس به ۵خانه طی آخر هفته حمله کرد اما در مورد جزییات آن توضیحی نداد.
ون در سیپت Van der Sijpt گفت، مرد باز داشتی در آلمان « به‌نظر می‌رسد یک دیپلومات ایرانی باشد وابسته به سفارت ایران در وین اتریش می‌باشد».
بنا‌به یک منبع قضایی فرانسه که در مورد تحقیقات جاری به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد گفت، سه فرد دیگر نیز برای بازجویی در فرانسه بازداشت شدند، بازرسان تلاش کردند که رابطه آنها را با مظنونان بلژیک تعیین کنند.
مقامات بلژیکی در مورد ماده انفجاری تی ای تی پیTATP که در خودرو این زوج پیدا شده گفتند که در چندین حمله تروریستی در اروپا در سال‌های اخیر استفاده شده از جمله در حملات بمبگذاری سال 2016 در بروکسل که ۳۲نفر را کشت.

 

تلگراف - ۲ژوئیه ۲۰۱۸

دیپلومات ایرانی در میان ۴نفر دستگیر شده در رابطه با "طرح حمله" به جلسه اپوزیسیون در فرانسه می‌باشد که رودی جولیانی نیز در آن شرکت داشت.

شهردار رودی جولیانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

شهردار رودی جولیانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

 

 

رویترز ۲ژوئیه ۲۰۱۸:

 

دیپلومات ایرانی در میان ۴نفر دستگیر شده مظنون به توطئه علیه جلسه اپوزیسیون ایران است.
جلسه شورای ملی مقاومت ایران که هزاران نفر را جذب کرد، روز شنبه در ویلپنت پاریس برگزار شد.
شاهین قبادی، سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در یک بیانیه گفت: یک طرح توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران برای انجام حمله تروریستی علیه گردهمآیی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت در هم شکسته شد.

 

 

توئیت سراسیمه جواد ظریف:

رسوایی توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه مجاهدین و بازتاب گسترده بین‌المللی آن باعث شد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم سراسیمه به صحنه بیاید و از اساس آن را انکار کند.
وی که همراه با آخوند روحانی به اتریش سفر کرده است گفت:
"چقدرتعجب برانگیز است که همزمان با سفر ما (هیأت ایرانی) به همراه رئیس‌جمهوری ایران به اروپا، عملیات ادعایی علیه ایران مطرح و یک نفر بازداشت شده است.."

 

اسکای نیوز ۱۱تیر۹۷:

منابع قضایی فرانسوی اعلام کردند که سه نفر که به طراحی برای بمبگذاری گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس مشکوک بوده‌اند را دستگیر کرده‌اند. مقامات بلژیکی دو نفر بلژیکی را دستگیر کرده‌اند که به طراحی برای حمله به گردهمایی اپوزیسیون ایران مشکوک بودند. این دو در حالی دستگیر شده‌اند که مواد شیمیایی داشته‌اند که از آن برای ساخت بمب دستی استفاده می‌شود. همچنین و در همین رابطه یک دیپلومات ایرانی در آلمان نیز دستگیر شده است.

 

گزارش تلویزیون اسکای نیوز از طرح تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

اسکای نیوز ۱۱تیر ۹۷:

دادستانی بلژیک از جزئیات یک طرح تروریستی که هدف آن تجمع بزرگ اپوزیسیون ایران در پایتخت فرانسه بود و در آن یک دیپلومات رژیم ایران دست داشت پرده برداشتند.

بر اساس اطلاعیه دادستانی بلژیک روز دوشنبه، کسانی که در این طرح دست داشتند و پیش از اجرای این طرح تروریستی به‌دست نیروهای امنیتی دستگیر شدند یک دیپلومات ایرانی و یک زن و همسرش بوده‌اند.

اپوزیسیون ایران بعد از این اطلاعات، رژیم ایران را متهم کرد که در هدف قرار دادن همایشش در پاریس که در آن هزاران نفر گردهم جمع می‌شدند طراحی کرده است.

دادستانی اتریش در اطلاعیه خود گفت روز شنبه امیر. س و نسیم. ن، ایرانی با ملیت بلژیکی، به‌خاطر تلاش برای اجرای تهاجم انفجاری گذشته دستگیر شدند.

این طرح گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران که در ویلپنت واقع در حومه پاریس جایی که چندین هزار تن از مخالفان رژیم ایران تجمع می‌کردند را هدف قرار داده بود.

زن و شوهری که پلیس گفت ایرانی‌الاصل هستند هنگام دستگیری توسط پلیس ویژه منطقه مسکونی در بروکسل، با خود ۵۰۰گرم ماده منفجره تی آی تی بیTITB با چاشنی انفجاری حمل می‌کردند.

در بیانیه دادستانی آمده است که یک دیپلومات ایرانی در سفارت اتریش در وین در ارتباط با این زن و شوهر بود و در آلمان دستگیر شده است چیزی که نشان می‌دهد رژیم ایران مستقیماًً در این امر دست دارد.

گزارشهای اطلاعاتی زیادی تأکید می‌کند که رژیم ایران از شبکه دیپلوماتیک خود در سراسر جهان استفاده می‌کند تا طرحهای تروریستی‌اش را اجرا کند و از فعالیتهای خبیثانه‌ای که دارد حمایت نماید.

به گفته مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود، روز شنبه پلیس پنج عملیات تهاجم مرتبط با این موضوع را در بلژیک انجام داده است.

روز شنبه رجوی در سخنرانی‌اش تأکید کرد که نشانه‌های تغییر و سرنگونی رژیم آخوندی در ایران ظاهر شده است. او اضافه کرد استبداد خامنه‌ای سرنگون خواهد شد. او بر ضرورت جلوگیری از حمایت رژیم از تروریسم و صدور آن تأکید کرد و اشاره نمود که مردم ایران از رژیم آخوندی که بر ایران حاکمیت دارد خسارت دیده است.

او افزود برنامه موشکی و حمایت از تروریسم و دخالت در امور دیگران دلایلی کافی برای پیگرد رژیم ایران است.

رجوی در همایش ایرانیان که شعارش جایگزین ایران آزاد بود گفت رژیم ایران در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و خواهان گسترش دامنه قیام در داخل ایران شد.

رجوی جمع حاضر در همایش را مخاطب قرار داد و گفت تغییر رژیم ایران بیش از هر وقت دیگری در دسترس است و این تنها به‌دست شما و به‌دست مقاومت ایران امکانپذیر است.

 

 

خبرگزاری فرانسه ۲ژوئیه۲۰۱۸-۱۱تیر۹۷

اپوزیسیون ایران تهران را متهم به توطئه حمله در فرانسه کرد

اپوزیسیون ایران - شورای ملی مقاومت ایران، تهران را متهم به بودن در پشت توطئه بمبگذاری در جلسه شخصیتهای اپوزیسیون در آخر هفته در پاریس کرد.

در بیانیه‌یی که به خبرگزاری فرانسه فرستاده شده بود گفت: تروریستهای رژیم ملاها توسط دیپلومات تروریستهایش این حمله را برنامه‌ریزی کردند، و همچنین خواستار بستن سفارتهای رژیم ایران در اروپا شد.

 

 

توییت آقای محمد محدثین در مورد دستگیری دیپلومات تروریست رژیم آخوندی در اتریش:

 

 

توییتر خبرگزاری فرانسه- ۲ژوئیه ۲۰۱۸-

 

گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس

گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس

 

خبر فوری: بلژیک دو نفر را متهم به تلاش برای حمله به مخالفان ایرانی در فرانسه نمود.

خبر فوری: یک منبع قانونی: سه مظنون به اتهام توطئه علیه مخالفان ایران در فرانسه دستگیر شدند.

خبر فوری: گروه اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران، تهران را متهم به توطئه بمب‌گذاری در فرانسه نمود.

دادستانهای بلژیکی یک زن و شوهر را به اتهام توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی آخر هفته گروه اپوزیسیون تبعیدی ایران در حومه پاریس متهم کردند.

 

 

اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم آخوندی

اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم آخوندی

 

العربیه فارسی 

بلژیک ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به کنفرانس مجاهدین خلق در پاریس دستگیر کرد

گردهمایی سالان مقاومت ایران در پاریس

گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس

 

دادستان بلژیک روز دوشنبه، ۲ژوئیه اعلام کرد، ۲ ایرانی که برای حمله با بمب به کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در مراسم ۳۰ژوئن برنامه‌ریزی کرده بودند، توسط پلیس ضدتروریسم این کشور دستگیر شدند.

پلیس بلژیک روز شنبه مظنونان را در حالی که ۵۰۰گرم ماده انفجاری «پراکسید استون»، که برای ساخت بمب از آن استفاده می‌شود، با خود حمل می‌کردند، بازداشت کرد.

پلیس همچنین اعلام کرد، در خودروی این ۲ایرانی مظنون بازداشت شده یک دستگاه انفجاری نیز پیدا کرده است.

منابع رسانه‌یی فرانسه اعلام کردند که ۲ایرانی که در بلژیک بازداشت شده‌اند ایرانی‌الاصل اما دارای پاسپورت بلژیکی هستند.

به گزارش دادستان کل بلژیک  «امیر س» و همسرش «نسیم» که اکنون شهروندان بلژیکی هستند، مظنون به تلاش برای انجام یک حمله برای بمبگذاری در کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس هستند.

طبق منابع رسانه‌یی فرانسه، پلیس فرانسه طی سه روز مراسم سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس در ۶عملیات تعدادی افراد مشکوک را بازداشت کرد که در این میان ۲نفر از آنها آزاد شدند و تعدادی هنوز در بازداشت هستند.

پلیس فرانسه همچنین طی این روزها یک ایرانی به نام میرهادی متولد ۱۹۶۳را با کمک اطلاعات پلیس آلمان بازداشت کرد. پلیس آلمان نیز یک ایرانی بنان اسدالله. الف، متولد ۱۹۷۱ که یکی از کارکنان سابق اتریش است را به همین اتهام (حمله به مراسم مجاهدین) بازداشت کرد.

دادستان کل گفت: « خنثی کردن طرح این حمله تروریستی در نتیجه همکاری بین دادستانی فدرال، سرویس امنیتی دولتی، پلیس جنایی فدرال در آنتورپ فرانسه و با همکاری نیروهای مسلح و همکاری مقامات قضایی در بلژیک، فرانسه و آلمان صورت گرفته است».

دادستان گفته است این شبکه برای حمله به بلژیک برنامه‌ریزی نداشتند و هدفشان حمله به کنفرانس مجاهدین خلق در حومه پاریس بود.

 

 

براسل تایمز بلژیک، ۲ژوییه۲۰۱۸ - پلیس بلژیک یک حمله تروریستی در فرانسه را خنثی کرد.

یک زوج ایرانی از ویلریک توطئه کرده بودند یک گردهمایی حزب اپوزیسیون ایران در ناحیه پاریس را مورد حمله قرار دهند. این دو نفر بعد از این‌که اهالی محل یک خودرو مشکوک را متوجه شدند، عصر شنبه در ناحیه استوکل در بروکسل توقیف شدند.

یک نیروی بزرگ پلیس این ناحیه را محاصره کرد و نیروی ویژه دووو(DOVO) با تجهیزات بمب مربوطه را خنثی کرد.

بنا‌به دفتر دادستانی فدرال مظنونان امیر س ۳۸ساله و همسرش نسیم نعامی ۳۳ساله که در بلژیک شهروند ایرانی تبار هستند.

این زوج ویلپنت را در این توطئه هدف قرار داده بودند.

پلیس این زوج را در حالی دستگیر کرد که در خودرو شان نشسته بودند و یک بسته انفجاری حاوی ۵۰۰گرم مواد انفجاری و یک مکانیزم انفجاری جاسازی شده در یک کیسه دستمال کاغذی به همراه داشتند...

روز شنبه پلیس به جستجو در ویرلیک و بوم و اوکل و برگین و لوز این هاینونت ادامه داد...

 

روزنامه بیلد سایتونگ - آلمان:

 آیا سرویس مخفی ایران یك سوء قصد را در پاریس طراحی كرده است. پلیس اسدالله الف را در یك مهمانخانه در اتوبان دستگیر كرد.

روز یكشنبه پلیس یك ماهی بزرگ را در یك مهمانخانه در اتوبان A۳ به تور انداخت. اسدالله الف (۴۷ ساله) به یك زوج در شهر آنتورپن ( بلژیك)  ماموریت سوء قصد با مواد منفجره به مخالفان ایرانی داده است.

 

 

خنثی شدن توطئه تروریستی علیه مقاومت ایران در بلژیک

آسوشیتدپرس گزارش کرد یک دیپلومات تروریست رژیم آخوندها در خاک آلمان و یک مزدور دیگر در فرانسه در ارتباط با توطئه تروریستی علیه مقاومت ایران بازداشت شدند.
خبرگزاری فرانسه نیز نوشت زن و مرد ایرانی در مرسدس با مواد منفجره و چاشنی انفجاری در بلژیک دستگیر شدند.
همچنین اعلام شد که 5خانه دیگر در پاریس توسط پلیس مورد بازرسی قرار گرفت.
نخست وزیر بلژیک از سرویسهای ضدتروریستی این کشور و هماهنگی ثمربخش بین شرکای اروپایی تشکر کرد.
وزیر کشور بلژیک از واکنش سریع و مؤثر پلیس قضایی و سرویسهای اطلاعاتی این کشور تقدیر کرد.

اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم آخوندی

اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم آخوندی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/939d3d93-0c48-41a2-9ca3-13799395d0eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات